AN - 05.03.2019

Dobre ponovitve in prvenstveni

Za nami je obdobje dobrih razmer. Veliko je bilo obiska v naših velikih stenah, nastalo je tudi nekaj redkih ponovitev in prvenstvenih smeri.

Prvenstveni v Špičju

V Špičju nad Trento ni nikoli gneče, za ljubitelje samotnih sten je to prav zanimiv cilj. V zadnjih dveh tednih je bila večkrat obiskana Grapa v Kuku. V zadnjih dneh je menda najstrmejši del že kazal preveč kopnine za udobno plezanje. V Travniškem Robu pa sta medtem nastali dve novi smeri. Prva sta 24. februarja iskala prehode Luka Plut in Nastja Vidic (oba AO Kranj). Njun prvotni cilj je bila Centralna smer, ki pa ni bila povsem zalita. Zaradi tega sta si raje poiskala svoje prehode in jih našla v stebru levo od Centralne. Najtežji in hkrati najlepši raztežaj je predstavljala zalita zajeda, v kateri sta našla dober sneg in dobre možnosti varovanja. Višje jima je v nekoliko slabšem snegu na pomoč priskočilo ruševje. Na vrhu sta stala po štirih urah plezanja. Smer sta poimenovala Alpska psihadelija (III/3+, 300 m). Potem, ko sta v februarju skupaj preplezala Grapo v Kuku, sta se Jure Leban (Soški AO) in Aleksij Kraljič (AO Nova Gorica) pod Špičje vrnila še enkrat. 2. marca sta med svežo Alpsko psihadelijo in starejšo Centralno dodala še eno smer. Vstopila sta po Centralni in se kot Luka in Nastja od nje višje odcepila. Nadaljevala sta naravnost navzgor in preko strmih snežnih prehodov dosegla zgornji položnejši del stene, kjer sta se srečala z Alpsko psihadelijo. Po njej sta dosegla rob stene. Svojo smer sta poimenovala Črtica (IV, 90/55-70°, 300 m). Plezala sta pet ur. Več ...>

Kilometrski vzponi

Dobre razmere so plezalci izkoristili na razlčnih koncih. Če začnemo na najtoplejšem koncu. V SZ steni Krna so člani AO Cerkno preplezali Korito. Delno kopnemu vstopu so sledile solidne razmere.

Nad Možnico so Zeleni žleb (ali Centralno) (IV/3+, M, 1100 m) preplezali člani Črnuškega AO Tanja Metličar, Hana Hutar, Andraž Avbelj in Saša Podlipec Dragonja (AO Ljubljana Matica). Tudi ta klasična smer v Rombonu ni premogla popolne zalitosti. V zgornjem delu je zato četverica preplezala varianto. Z vrha je sledil dolg sestop, ki je le še prispeval k celotni zgodbi...>

V Veliki Mojstrovki so 27. februarja Blaž Karner, Marko Aničin in Aleksander Kranjc (vsi AO Ljubljana-Matica) preplezali Kovinarsko smer (V/IV, 300 m). Razmere so bile poletne. V strmih delih so plezali brez rokavic in derez. Položni odseki so bili prekriti z mokrim snegom. Ta jim je že na dostopni gredi povzročal preglavice.

V SZ steni Kanjavca so 23. in 24. februarja Miha Močnik (AO Železničar), Nejc Turnšek (AK Vertikala) in Borut Demšar (Akademski AO) preplezali kombinacijo Ceklinove smeri in smeri Debelakove (III-IV, 1500 m). Prvotni cilj je bila Ceklinova smer v celoti, a so se zaradi neugodnih razmer odločili za kombinacijo. V Razorju je 2. marca Miha Močnik (AO Železničar) s soplezalcema iz odseka plezal Zimsko smer z zgornjm delom vaianto Kaltenegerjeve smeri (IV/III, 800 m), ki pripelje na vrh gore. Našli so dobre razmere. Sestopili so v dolino Mlinarice. Naslednji dan je Miha s soplezalci opravil še s hitropotezno turo. Preplezali so Uroševo grapo (IV, 45°, 250 m)

V JV steni Rjavine so v nedeljo, 24. februarja, Rok Potočnik, Luka Kramarič in Nejc Štebe preplezali smer Spomin (IV+/4, 80°, 1500 m). Razmere v smeri so bile večinoma odlične. Ponekod so trojico nekoliko ovirali pršni plazovi in padajoči kosi ledu, pomanjkanje snega in ledu pa so občutili le na dveh mestih.

V Kamniških Alpah je bila še naprej obiskana Planjava. Primož Sedej in Aljoša Hribar (Črnuški AO) sta 27. februarja preplezala Belo grapo (V/4, M, 1000 m). Tudi onadva se nad razmerami nista pritoževala. Izstopila sta po Šaleški izstopni varianti. Smer je bila letos že preplezana.

Člani AO Kamnik so 3. februarja v Turski gori plezali Belo piramido in Tschadovo smer. Več ...>

Na Jezerskem je bila večkrat obiskana Teranova. Jurij Rous je s soplezalcema po njej dostopil pod Grapo med Skuto in Štruco. V njej so poskusili, a zaradi suhih skokov v drugi polovici smeri obrnili. Več ...>

Gregor Klančar (AO Novo mesto) in Miha Zupan (AO Tržič) sta 27. februarja v Velikem vrhu v Košuti preplezala Mejaško smer (III+, 4, M, WI4, 85°, 350 m). V zahtevni zajedi tretjega raztežaja ju je čakalo nekaj ledu, ki je plezanje zajede nekoliko olajšal. V nadaljevanju sta naletela še na tri ledne skoke in stopila na vrh po štirih urah plezanja. Prvo zimsko ponovitev smeri sta opravila Aljaž Anderle in Blaž Belhar leta 1994. V takratnih razmerah je ocena znašala V+, 50-70°, 350 m. Gregor in Miha sta najverjetneje opravila drugo zimsko ponovitev smeri.

►Plezanje proti zajedi (levo) in v zahtevni zajedi. Vir: AO Tržič

Tista lepa leta

V Slovenskem planinskem muzeju v Mojstrani bo v petek, 8. marca, pogovor z Radom Kočevarjem avtorjem knjige Tista lepa leta in Mojco Volkar Trobevšek, soavtorico in urednico. Več ...>

Srečno!

Arhiv Alpinističnih novic
  Izpisi objav: o alpinizmu
  o odpravah ipd. | o prvenstvenih

1 komentarjev na članku "AN - 05.03.2019"

Tanja Metličar,

Zeleni žleb je s člani Črnuškega AO plezala Saša Podlipec, članica AO Matica.