Dve novi v Zidni steni

AO Železničar: ... sta Peter Bajec-Poli in Boštjan Tomplak-Busanc preplezala v sredo, 15. avgusta,  v severni steni

Psihoanaliza

Smer poteka v vpadnici črnih lis, ki so dobro vidne že iz doline. Skala je zelo dobra. Prvih sto metrov smer poteka po očitnem žlebu, ki ga prekinjajo manjši previsi in gruščnate kotanje, po njem teče voda, tako da se žejni plezalec lahko odžeja.
Nato smer zapusti žleb in se usmeri proti prvi črni lisi, jo premaga in nadaljuje po njej vse do ogromne gruščnate kotanje, kjer je na levo mogoč izstop. Sicer pa smer nadaljuje še dva raztežaja do roba stene. V najtežjem raztežaju je ostal en klin.

Prva plezala: Peter Bajec–Poli in Boštjan Tomplak–Busanc (oba AO Železničar), 15. 8. 2012.
Ocena: V+/IV-III, 300 m, 3 h

Dostop: Od Cestarske bajte ob vršiški cesti se napotiš po poti, ki vodi v Mlinarico. Okrog 50 m za rampo steza zavije levo iz kolovoza (slabo vidno) in te vodi skozi gozd levo nad strugo Mlinarice mimo podrte lovske koče vse do melišč pod steno. Tam se usmeriš proti grapi, ki te pripelje pod Zidno steno. Tu uloviš slabo vidno stezo, ki te ob steni pelje v desno vse do vstopa v smer. Od cestarske hiše slabo uro. Opis: smer vstopi po očitnem žlebu iz sprane skale, po katerem teče voda. Žlebu, ki ga prekinjajo manjši previsi in gruščnate kotanje slediš dobrih sto metrov. Tu težave ne presegajo III. Ko žleb zavije v levo in ga začno prekinjati večji previsi, se usmeriš čez ploščato steno (IV-) proti votlinici. Od tu te gredina odpelje v desno pod zajedo in po njej (IV-) do manjše gruščnate kotanje pod črno ploščato steno, ki je pod vrhom previsna. Kar pogumno jo naskočiš po sredini in presenetijo te dobri oprimki v super skali (V-). V gruščnati kotanji pod drugo, višjo črno steno si urediš varovališče. Nad tabo se bohoti črna, z manjšimi previsi prekinjena stena, v kateri se čuti pridih Mediterana, saj je precej travnata. V lepem plezanju (V+) jo premagaš iskaje prehodov in si v ogromni gruščnati kotanji urediš varovališče na skalnem ušesu. Po žlebu navzgor in čez odprto steno (III) proti vršnemu delu. Tukaj lahko zaviješ po udobni gredini na desno in zaključiš s plezanjem. Smer sicer nadaljuje navzgor čez skrotje in ob zajedi (slabša skala) do sidrišča (IV-). Nadaljuješ naravnost navzgor dokler te smer ne odpelje proti desni in ob zajedicah in počeh do roba stene (IV, super skala).

Oprema: 10 različnih klinov ter komplet metuljev.

Sestop: takoj z roba stene se na desni nakazuje prehod čez ruševje. Ubereš to varianto, ki te pripelje do stene in po njej vse do izstopa smeri Sprema se oluja in Tihi zmaj. Nato nadaljuješ po sestopu iz omenjenih smeri.

Tihi zmaj

Ta kratka smer izkorišča lepe naravne prehode v desnem delu Zidne stene, levo od smeri Sprema se oluja. Skala je zelo dobra. Prvi raztežaj poteka tik ob prej omenjeni smeri, nato preči žleb in se požene v odprto, malce bolj strmo steno do dobro vidne zajede in po njej do roba stene. Na sidrišču pod izstopno zajedo je ostal en klin.

Prva plezala: Peter Bajec – Poli in Boštjan Tomplak – Busanc (oba AO Železničar), 15. 8. 2012
Ocena: IV/II, 200 m,  1.45 h

Dostop: Od Cestarske bajte ob vršiški cesti po poti, ki vodi v Mlinarico. Okrog 50 metrov za rampo steza zavije levo s kolovoza (slabo vidno) in te vodi skozi gozd levo nad strugo Mlinarice mimo podrte lovske koče vse do melišč pod steno. Tam se usmeriš proti grapi, ki te pripelje pod Zidno steno. Tu uloviš slabo vidno stezo, ki te ob steni pelje v desno vse do vstopa v smer. Od cestarske hiše slabo uro.

Opis: smer vstopi po dobro vidni gredinici (II), ki te pelje v desno na nekakšen podstavek levo od kamina, ki ga zapira algasta streha. Kamin je pogosto moker. Od tu plezaš po skrotasti steni (III) levo od očitnega razka do manjše gredinice. Tu si urediš sidrišče. Nad seboj vidiš travnato zajedo, malo desno pa še eno. Poženeš se proti travnati zajedi, vendar jo kmalu zapustiš v desno in se usmeriš proti desni zajedi in po njej navzgor in po razu v žleb (III). Tam si urediš sidrišče. Nato pa iz žleba kar naravnost navzgor čez ploščato steno, ki te pripelje na gredino, ki se vleče proti desni vse do strmega raza. Po njemu navzgor (IV) do nekakšne škrbine pod izstopno zajedo. Levo je žleb in stebriček. Na sidrišču je ostal en klin. Nadaljuješ kar po zajedi. Nekaj metrov nad njo je na levi strani votlinica. Cel raztežaj po zajedi (IV) do neudobnega sidrišča. Do roba stene te čaka še nekaj metrov nadaljevanja po zajedi, nato pa te naravni prehodi potegnejo v levo v skrotje (III) in po njemu do konca.

Oprema: 10 različnih klinov ter komplet metuljev.

Sestop: z mehke trave na robu stene se spustiš v očitno strmo grapo, iskaje prehodov navzdol do steze, ki te pripelje nazaj do vstopa v smer.