AN - 06.05.1996

Delo, Šport: ... Sezona alpinističnega smučanja

Nova smer in varianta v severni steni Kočne, prvenstvena smer tudi z Viša in ponovljeni dolgi smeri v Krmi, to je nekaj najpomembnejših dosežkov naših alpinističnih smučarjev v zadnjem obdobju.
Drejc Karničar (AO Jezersko) je kratko obdobje z dobrimi razmerami za smučanje, ki so nad Jezerskim vladale sredi aprila, izkoristil za spuste v Kočni. Tam je že pred obilnim sneženjem presmučal Mladinsko smer (IV, S5-/S3). Takrat je naletel še na izredno trd sneg, kar je turo precej otežilo, sredi aprila pa je imel v Spomladanski (V, S5) sicer slabe razmere za vzpenjanje, smučanje pa je bilo po zelo zalitih prehodih naravnost uživaško.
Nato je 17. aprila presmučal prvenstveno varianto Grape izza Kupa. Mimo Čedce se je povzpel na Kup (2200m) in začel smučati po Grapi, pred ledenimi skoki pa je zavil levo okoli roba v vzhodno steno Kupa. Tu je našel po policah lep prehod na snežišča nad Čedco, kjer je smer priključil originalu. Tik pred koncem smeri ga je čakal še en 10-metrski leden skok (85 st.), kateremu se je uspešno izognil po strmi lovski stezi pod Škofovo kapo. Prvenstveno varianto je poimenoval Mavčeva - po enem zadnjih znanih divjih lovcev in gorskih vodnikov na Jezerskem. Spust je ocenil s V, prehodi S5+, 300 metrov, celotna tura pa ima oceno IV+, prehodi S5+, 1200 metrov.
Dva dni pozneje je bil Drejc spet v Kočni, točneje v Povnovi dolini, kjer je 250 metrov pod vrhom zavil desno na Gredino, po kateri se je povzpel na vrh Kokrške Kočne. Začel je smučati pet metrov nižje, pod skalnim skokom, na približno isti višini, kot je na levi strani vstop v Palavicinija. Najprej ga je čakalo odprto in strmo pobočje (S6-), po katerem je dosegel Gredino, na njenem koncu pa še strm prehod (S5+), po katerem je prišel v Povnovo dolino. Prvenstvena smer Kokrška Gredina ima oceno V+, S6- in je visoka 250 metrov, preostalih 1000 metrov pa je smučal po Povnovi dolini s težjo varianto pod Malim Kupom (S5/S5+).
Borut Črnivec je konec marca po trdem snegu smučal z vrha Viša v območju markirane poti po južnih vesinah do koče Corsi. Skozi naravno okno je 10 metrov sestopil peš. Spust, ki je imel precej izpostavljenih mest, je ocenil V-. Najtežji je bil prag pod oknom. Ko je opravil s strmimi vesinami, je nadaljeval s spustom mimo koče vse do doline in tako presmučal vsega skupaj 1700 metrov višinske razlike.
Aleš Poljanec in Matej Ražem sta konec februarja presmučala Zapiralko (V, mesta S6,1000 m), sredi aprila pa Zimski vihar (V-, mesta S6-, 1000 m). Obe smeri potekata v območju poti iz Krme na Debelo Peč.

URBAN GOLOB

Srečanje pod Belo pečjo
AO Tržič prireja 12.t.m. spominsko srečanje pod Belo pečjo, posvečeno spominu na Jožeta Rozmana, ki je skupaj z Marijo Frantar leta 1991 umrl na Kangčendzengi (8586 m). Pričetek srečanja bo ob 8. uri.
Bela peč ponuja 100 metrov visoko južno steno. Smeri so večinoma opremljene, vendar pa kakšen zatič ali metulj ni odveč. Skala je v glavnem dobra, vendar je zaradi nekaj krušljivih mest ob večjem obisku dobro imeti čelado. Za vodniško literaturo bodo poskrbeli organizatorji.
Do stene pridemo po cesti iz Loma nad Tržičem proti planini Javornik. Malo pred planino se začne steza, po kateri v desetih minutah pridemo pod steno.

(M. P.)

Nastaja nov vodnik
Od prvega izida knjige oz. plezalnega vodnika Slovenske stene (Mihelič - Zaman), ki predstavlja izbor najlepših plezalnih smeri v naših gorah, je minilo že dobrih deset let.
V tem času se je v alpinizmu marsikaj spremenilo, boljša oprema in zimski treningi na umetnih« stenah pa so tudi precej dvignili plezalne sposobnosti alpinistov. Marko Prezelj se je odločil, da bi naredil nov vodnik, v katerem bodo zbrane najlepše in najbolj zanimive smeri vseh težavnostnih stopenj v naših gorah.
V njem naj bi našle prostor lepe smeri z logičnim potekom in ne preslabo skalo. Zato prosi vse, ki plezajo po naših gorah, da mu pomagajo z informacijami - predvsem skicami smeri.

(M. P.)

06.05.1996

Doslej (po)objavljene Alpinistične novice
pa izpis objav:

o alpinizmu | o odpravah ipd.| o prvenstvenih

Vir: arhiv planID, Priredila: I.K.