Kar iz centra mesta

Gorenjski glas - Jelena Justin: Kamnek (873 m) in Veliki vrh nad Završnikom (968 m) - Hrib nad Tržičem, ki je idealen za vsakodnevno nabiranje kondicije, za popoldanski trening. No, če turo podaljšamo, pa lahko pridemo celo do Košute.

Veliko mest ima v bližini ali pa na obrobju vzpetino, ki za tamkajšnje prebivalce predstavlja možnost vsakodnevnega tekanja in nabiranja kondicije. Še lepši primer je Tržič, saj se na Kamnek ali Kamnjek lahko odpravimo prav iz starega dela mesta. Kamnek je znan tudi po tradicionalni vsakoletni prireditvi, ko tekači 12 ur tečejo in sestopajo z njega.

Zapeljemo se v Tržič, mimo avtobusne postaje in nadaljujemo do Dvorane tržiških olimpijcev, kjer parkiramo. S parkirišča gremo do stopnic na levi strani, kjer se povzpnemo na markirano pot, ki so jo poimenovali Radetzkyjeva pot, na kar nas tudi opozori tabla. Grof Radetzky se je rodil v današnji Republiki Češki leta 1766, ob koncu 18. stoletja pa se je poročil s Tržičanko, grofico Frančiško Romano von Strassoldo-Grafenberg. V času bivanja v Tržiču je za domačine naredil ogromno: za nogavičarje je v Pristavi kupil tri kmetije in pripeljal dvesto merino ovac, za potrebe železarstva je dal zgraditi plinarno, plavže, nagrajeval je najboljše učence. Ko je v Tržiču leta 1811 izbruhnil uničujoči požar, je pomoč, ki mu jo je dala francoska uprava Ilirskih provinc, prepustil obubožancem. Na svoje stroške je dal zgraditi novi grad in pogozditi goli Kamnek.

Nekaj korakov od table je razpotje, a mi nadaljujemo desno oz. kar naravnost. Pot se še malenkost spušča, nato pa nas smerokaz na drevesu usmeri v gozd. Gozdna pot se strmo dviga, razgleda ni skoraj nobenega. Mestoma so na poti tudi skale in na enem od mest si čez eno od njih lahko pomagamo z jeklenico. Strma pot nas pripelje do grebena. Borov gozd, pomešan z bukvijo, daje čudovito senco. Naj pa opozorim na klope. Zaščitite se pred klopi, kajti teh je veliko. Nadaljujemo po grebenu in tik pod vrhom, ki ga označuje dobro vidna slovenska zastava, se zopet strmo vzpnemo. Z vrha Kamneka, ki ga zemljevidi označujejo tudi kot Kamnik, je lep razgled na Tržič ter na okoliške vrhove Kriško goro, na Dobrčo, na Begunjščico, na Košuto, Storžič, lomsko dolino, Ženiklovec.

S Kamneka nadaljujemo kar naravnost proti severu. Ko zgubimo nekaj metrov na višini, se levo odcepi ena od nemarkiranih poti nazaj v dolino, a mi nadaljujemo naprej čez Pirmance. Pirmance so greben, ki ga lahko prehodimo ali pa se mu izognemo na poti do Velikega vrha nad Završnikom. Na razcepu, kjer markacija kaže levo, pred seboj vidimo nemarkirano dobro shojeno stezo, ki se strmo vzpne na Pirmance. Sledimo tej poti in nadaljujemo vse do Velikega vrha, na vrhu katerega ravno tako plapola zastava. Do sem smo potrebovali približno uro in 30 minut. Tudi z Velikega vrha je čudovit razgled na vrhove proti severu: Dobrča, Begunjščica, greben Košute.

Z vrha se lahko vrnemo do razcepa pod vršnim vzponom, kjer zavijemo levo proti Završniku, lahko pa sestopimo kar po severni strani, a previdno, ker je zelo strmo in nevarno za zdrs. V obeh primerih pridemo do makadamske ceste, s katere se kmalu levo odcepi nemarkirana steza, bližnjica, ki se izogne ovinka, in nas pripelje skoraj na Završnikovo dvorišče. Gremo mimo kmetije po desni strani in nadaljujemo po širšem kolovozu. Kmalu se levo odcepi markirana steza, ki preči gozdno pobočje. Čez Čegelše sestopimo nazaj na fabrko, od tam pa do Dvorane tržiških olimpijcev, kjer nas čaka jekleni konjiček. Lušten trening je bil.