Romarski cilj

Gorenjski glas - Jelena Justin: Kurešček (826 m) - Romarski cilj na jugovzhodnem delu Ljubljanskega barja. Cerkev na njegovem vrhu je v zadnjih letih postala romarski cilj, saj je posvečena Mariji, kraljici miru.

Tokrat se bomo podali južno od Ljubljane in se povzpeli na Kurešček, ki v zadnjih letih postaja romarski cilj številnih vernikov. Vrh je znan tudi kot pribežališče številnih vikendašev, ki tam gori napolnijo svoje izpraznjene baterije od tedenskih obveznosti. Poti na Kurešček so številne, različno dolge, a ker vem, da omenjeno rubriko berete tudi tisti, ki nimate ravno veliko kondicije, se bomo na vrh povzpeli po eni od krajših poti, da bo vsaj malo podobno romanju. No, roko na srce, na sam vrh se lahko celo pripeljemo; pa je potem občutek enak?

Po avtocesti se zapeljemo proti Ljubljani in nadaljujemo v smeri proti Dolenjski. Malce pred razcepom Malenci, zapeljemo na izvoz Ig. V križišču zapeljemo levo in preko ravnine Ljubljanskega barja nadaljujemo do Iga. V manjšem krožišču zapeljemo na drugi izvoz proti Kureščku. Na naši desni je na hribčku Center za zaščito in reševanje Republike Slovenije. Po približno 700 metrih se desno odcepi asfaltirana cesta proti Kureščku. Nadaljujemo skozi vasi Dobravica, Škrilje, Golo. Po približno petih kilometrih se levo odcepi cesta proti vasi Visoko in na Kurešček. Tukaj zapustimo glavno cesto. Kmalu na levi in desni strani zagledamo parkirišče, kjer pustimo jeklenega konjička.

Prvi metri vzpona se nadaljujejo po cesti, a kmalu, na prvem izrazitem levem ovinku, se desno v gozd odcepi gozdna steza, na kar nas opozori tudi smerokaz. V zmernem vzponu nas pripelje do Doma na Kureščku, 760 m. Nadaljujemo mimo Doma do ceste in nekaj metrov pred prvim križem zavijemo preko travnika do gozda, kjer nas čaka strm vzpon do vrha Kureščka. Pot je strma in pozimi in po dežju nevarna za zdrs. No, če se želimo izogniti strmine, se do vrha lahko povzpnemo tudi po cesti, ki nas najprej pripelje do pokopališča na vrhu, nato do cerkve.

Cerkev Marije od leta 1990 obiskuje vse več romarjev. Nastala je na že pozabljenih ruševinah in kot zanimivost: je edina cerkev na Slovenskem, posvečena kraljici miru.

Zgodovina cerkve se začne nekje v času turških vpadov. Že samo ime kraja Kurešček govori v prid temu, da so tod kurili grmade in opozarjali okoliške prebivalce, da se približuje turška nevarnost. Janez Vajkard Valvasor v Slavi vojvodine Kranjske piše, da je Kurešček znana božja pot.

Temelji današnje cerkve datirajo v 18. stoletje, ko je imela na Kureščku sedež bratovščina Marije, kraljice miru. Cerkev so opremili s tremi oltarji, poslikali prezbiterij, freske pa so ponazarjale, kako Marija miri sprte voditelje ljudstev. Cerkev je delovala do druge svetovne vojne; leta 1944 je granata poškodovala streho, po vojni in v naslednjih desetletjih je niso obnavljali. Notranjo božjo opremo so na varno spravili verniki. Leta 1990 so domačini in romarji cerkev obnovili.

Nazaj do avtomobila sestopimo po poti vzpona. V zgornjem delu, tik pod cerkvijo previdno, ker je strmo in nevarno za zdrs.