AN - 30.08.11

Odlične ponovitve in kup novih smeri!

Lepo poletno vreme, ki pa se bo kot kaže počasi končalo, nam je služilo dobro polovico avgusta. Posledica je bila razumljiva, obleganje sten po dolgem in počez. Ko že cel avgust z veseljem beremo o novih smereh, nas bo tudi v teh novicah razveselila vest o nekaj odličnih novih smereh.

Kupček prvenstvenih

Ojstrica, brezpasuAndrej Grmovšek (AAO Kozjak Maribor) in Luka Lindič (AO Celje-Matica) sta en dan lepega vremena izkoristila za plezanje v Ojstrici in njeni mogočni severni steni dodala še eno novo in zahtevno smer. Smer z imenom Brezpasa (VIII+, 400 m) sta preplezala v najstrmejšem delu severne stene. Smer se začne po že dlje časa navrtanem vstopnem raztežaju, ki se nad vstopnim snežiščem požene direktno preko strme stene, kjer ostale klasične smeri ta strmi del obvozijo po desni strani. Nato se po prečkanju spodnje police, kjer v levo poteka Herletova smer, nadaljuje v navpični in previsni steni levo od Nejčeve smeri. Nad polico sredi stene pa se usmeri proti desni, ter po monolitni steni nad smerjo Izziv, doseže izstopne raztežaje le te, ter kasneje izstopi po Zmaju. Andrej in Luka sta poleg svedrovcev v začetnih dveh raztežajih spodnjega dela, v celotni smeri dodala tri svedrovce, od tega dva na varovališču, ter pustila tudi vse kline, ki sta jih uporabila. Vsekakor je za morebitne ponavljalce obvezna oprema vsaj dva kompleta metuljev, zatiči ter tudi kak klin. Andrej pravi, da je smer lepa, vendar resna, saj je potrebno poleg iznajdljivosti pri nameščanju varovanja, obvladati tudi plezanje najmanj osme težavnostne stopnje. Zgodba o nastanku imena smeri pa v slikovni reportaži na Andrejevi strani.

Urban Ažman in Jurij Hladnik (oba AO Radovljica) sta v severni steni Velikega Draškega vrha desno od Tržiške smeri ter malce levo od značilnega stolpa v tem delu stene preplezala novo smer Nebeška streha (VIII+, 305 m). Detajl smeri je velika streha, ki ponuja slikovito in zanimivo atletsko plezanje. Za ponavljalce priporočata komplet metuljev, od tega velikosti od 0,75 do 2 podvojeni. Navijata za ponovitve.

Nova smer je nastala tudi v odmaknjeni steni Križevnika. Damjan Vrenčur (AAO) poroča, da se nova smer Matotaupa (VI+/IV, 350 m), ki poteka v desne delu stene prepleta z različnimi smermi, vendar jo upravičeno lahko štejemo kot samostojno smer. Potek smeri bosta najbolje predstavila vris in skica, več o smeri pa je Damjan povedal tukaj.

Last minute

Matic Obid (AO Nova Gorica) je uspel opraviti drugi prosti vzpon v smeri Last minute (8a+, 250 m) v Vežici. Smer sodi ob prosti ponovitvi po težavnosti v sam vrh večraztežajnih smeri pri nas. Zgodovina smeri se začne poleti leta 2003, ko sta Marko Lukič in Andrej Grmovšek navrtala ter opremila smer, kasneje pa je Marku uspel tudi prosti vzpon.
Spomnim se nedavnega pogovora z Markom, ko je dejal, da se mu zdi res škoda, da noben ne pleza te smeri. Razlogov je verjetno več; težavnost smeri, dolg dostop do pod stene Vežice ter predel stene, ki je nemalokrat moker. No Matic je pretekle sušne avgustovske dni dodobra izkoristil in za prosti vzpon je potreboval tri obiske. V prvih dveh je raztežaje dobro naštudiral, v tretjem obisku pa mu je smer ratalo splezati v prvo. Matic pravi, da se mu smer dopade, saj jo odlikuje raznolikost od boulderjev, vzdržljivostnih previsov ter položnih plošč. Smer je opremljena s svedrovci, vendar so razdalje med njimi kar precejšnje. Raztežaji si po težavnosti sledijo v tem zaporedju: 8a+, 5c, 7b, 7c+, 7b+, 8a, 6a. Pri plezanju so ga varovali in spodbujali Nejc Pozvek, Arne Jeglič ter Matej Colja.

Eiger

Odlični vzponi prihajajo iz stene Eigerja. Andrej Grmovšek in Nejc Pozvek (Posavski AK) sta se tja odpravila z željo po prostem vzponu v smeri Symphonie de liberte (8a, 900 m), ki poteka v najbolj strmem in kompaktnem delu Eigerjeve stene v Ženevskem stolpu. Smer je prvi prosto preplezal leta 1999 Robert Jasper. Smer sta Andrej in Nejc preplezala v petnajstih urah, vendar jima je za prosti vzpon v enem zamahu malo zmanjkalo. Vsekakor jima to ni pokvarilo veselja nad zahtevno in kompleksno alpsko turo. Andrej pravi, da je skala ves čas dobra, nemalokrat tudi odlična.

EigerMalo lažjo smer prav tako v Ženevskem stolpu Eigerjeve stene sta preplezala Tomaž Jakofčič (AAO) in Tina Di Batista (AO Ljubljana-Matica). Preplezala sta smer Le Chant du Cygne (7a, 900 m), katere avtor Michel Piola je po Jakovih besedah pravi mojster izbiranja estetskih smeri. Reportaža in slike pa tukaj.

Dolomiti

Letošnji plezalni hit težjih smeri v Dolomitih je vsekakor smer ISO 2000 (VIII+, 550 m) v severni steni Velike Cine. V avgustovskih lepih dnevih je prosti vzpon na pogled uspel Gregorju Malenšku in Nedi Podergajs (oba AO Ljubljana-Matica). Neda pravi, da se jima je sosednja bolj znana smer Hasse-Brandler zdela težja in lepša kljub enaki oceni. Prav tako je smer med dolgim obiskom Dolomitov obiskala Anastasija Davidova (AO Ljubljana-Matica) v navezi z Luko Krajncem (AO Celje-Matica). Še za en vzpon vem in sicer je s prostim vzponom na pogled uspel tudi Grega Lačen (AK Črna).

Gregor, ISO 2000

V smeri ISO 2000

Naj omenim še zanimivo zgodbo o samem nastajanju smeri. Smer ISO 2000 je opremljena s svedrovci, saj so ponekod možnosti varovanja v gladkih ploščah praktično nemogoče. Smer sta leta 1998 opremila Astner in Brugger, Astnerju pa je takrat uspel tudi prosti vzpon. Vendar zgodovina prvega plezanja v območju smeri seže tja v leto 1990. Tega leta je v dveh obiskih v tem delu Franček Knez preplezal malo znano smer Moč misli (IX-, 550 m), ki pa je zaradi pomanjkanja informacij žal ostala neponovljena. Mojstrovina Frančka bo sčasoma žal utonila v pozabo, saj večji del smeri v spodnjem in osrednjem delu prekriva ravno smer ISO 2000. Naj omenim še zakaj je Franček smer obiskal dvakrat. Prvotno je v zgornjem delu nevede izplezal po Constantinijevi varianti smer Comici-Dimai, vendar je potem, ko je izvedel, da je zgoraj plezal po že obstoječi smeri, steno obiskal še enkrat in v zgornjem delu med Constantinijevo in Comicijevo preplezal še zgornji del smeri Moč misli.

vevricevevericeAnastasija Davidova je v navezi z Ivekom Vitezom v drugem poizkusu prosto preplezala Raz Kortinških Veveric (VIII+, 550 m) v Zahodni Cini . V smeri sta bila nedavno prav tako Neda Podergajs in Gregor Malenšek, ki sta dobro naštudirala gibe in prepričan sem, da jima ob naslednjem obisku prosti vzpon ne uide.

Razno

Vsekakor naj ob množici vzponov omenim še nekaj vzponov preteklega tedna. Grega Lačen in Andrej Gradišnik (oba AK Črna) sta plezala malo obiskani Steber Šit (VIII-, 500 m), ki pa se kljub slikovitosti žal ponaša s skalo slabše kvalitete. Nekaj govora o sami smeri in nekaj slik je bilo že poobjavljenih tukaj. Gregor Malenšek in Neda Podergajs sta plezala Raz mojstranških veveric (VIII+, 300 m) v triglavski Sfingi.

Sfinga

Izstopna zajeda v Sfingi

Peter Juvan in Nina Trošt (oba AAO) sta plezala Mansardo v Planji ter Puntarsko v Vršacu. Matic Košir (AO Jesenice) in Maja Lobnik (AO TAM) sta plezala Viktorijo v Velikem Draškem vrhu. Maja je zadnji mesec odlično izkoristila vikende in dopust ter preplezala lepo zbirko smeri.

Bor Šumrada

Doslej (po)objavljene Alpinistične novice

o alpinizmu | o odpravah ipd.| o prvenstvenih

Ojstrica, Brez pasu

Križevnik, Matotaupa; fotografija in skica: Damjan Vrenčur

ISO 2000
Velika Cina, ISO 2000; fotografija: Anastasija Davidova

2 komentarjev na članku " AN - 30.08.11"

Andrej Grmovšek,

Ime nove smeri v Ojstrici je Brezpasa in ne Brez pasu ali Brezpasu.

Oprešnikova smer / vrtalni projekt (za katero žal nisva vedela, da je splezan), razen v drugem in tretjem raztežaju poteka menda nekoliko bolj levo od linije Brezpasa.

Janko Oprešnik,

Smer v S steni Ojstrice, nikakor ni opuščen projekt, pač pa je smer bila že pred leti po več poskusih preplezana,in sicer po idealni direktni liniji (prosto, večinoma pa v najtežjih raztežajih tehnično), navrtan je spodnji del tam nekje do stika z Cerjakovo, naprej delo še čaka, menim da gre za smer in linijo ki ji ni para daleč naokoli zato sem jo hotel navrtat od podna do vrha. Če bi se plezalca saj malo pozanimala bi bila seznanjena o tem projektu ...