Po razgled na Blejsko jezero

Gorenjski glas, planinski kotiček: Galetovec (1265 m) - Vzhodni in jugozahodni del Pokljuke zaključuje greben, katerega najvišji vrh ponuja čudovit razgled na Blejsko jezero in Karavanke. Grozeče prepadna vzpetina, ki se jo splača obiskati.

Pokljuka, 20 kilometrov dolga in približno toliko tudi široka planota, med svojimi smrekovimi gozdovi skriva marsikaj: šotna barja, zanimiva botanična rastišča, številne planine in nekaj razglednih vrhov. Če se peljemo z Bleda proti Bohinju, opazimo vrtoglavo visoke belo-rumene skalne stene nad Bohinjsko Belo. Planoto Pokljuko na vzhodnem in jugovzhodnem delu zaključuje prepadni greben, katerega najvišji vrh je Galetovec. Približno 500 metrov visoka stena, ki se spušča na Bohinjsko Belo, omogoča, da nam vrh ponudi čudovit razgled na Blejsko jezero, Belščico, Vajnež, Stol, Vrtačo, Begunjščico, vse tja do Kamniško Savinjskih Alp.

Z avtoceste Kranj–Jesenice zapeljemo na izvoz Bled, peljemo skozi Bled proti Bohinjski Bistrici. Dober kilometer za Bledom se desno odcepi cesta na Bohinjsko Belo. Peljemo mimo cerkve naprej skozi vas. Cesta nas vmes pelje tudi po klancu navzdol. Kmalu bomo na desni strani zagledali smerokaz Galetovec. Zavijemo desno po asfaltirani cesti, ki kmalu postane makadamska. Lahko se zapeljemo še kakšen kilometer višje in parkiramo na manjšem parkirišču, nasproti katerega so markacije v smeri manjše grape oz. slabega kolovoza. Kolovoz je mestoma precej strm. Kmalu nas na sredi kolovoza čaka nekaj večjih kamnov kot pregrada, ki nas usmerijo v desno. Steza pride na slabšo cesto. Nadaljujemo levo po cesti in na desnem ovinku nadaljujemo naprej po gozdni stezi, ki se strmo požene v breg. Tik preden steza spet doseže gozdno cesto, je steza polna splazenega kamenja. Previdno na tem mestu! Ko dosežemo cesto, spet nadaljujemo levo, le nekaj korakov, in zagrizemo po stezi spet desno v breg, ki nas pripelje na Planino za jamo.

Po travniški poti prečimo planino, ko nas markacije usmerijo bolj desno. Tukaj je potrebne nekaj previdnosti. Držati se moramo bolj desno, kajti markacije so skopo odmerjene, na enem od dreves bomo pa tudi zasledili smerokaz Galetovec. Gremo mimo dveh vikendov, eden ima celo hišno številko Slamniki 25, kar mi je povsem nelogično, kajti planina Slamniki je na drugi strani Galetovca. Pot se vzpne po manjši gozdni grapi, ki je trenutno poledenela. Prečimo še en travnik, kjer sta tudi dva vikenda, ponovno pas gozda in pridemo do travnatega pobočja, ki ga krasita dva vikenda. Vzpnemo se še po travnatem pobočju. Ko dosežemo gozd, nas do vrha čaka še pet minut vzpona. Do vrha Galetovca bomo potrebovali približno 2 uri.

Razgled je resnično dih jemajoč. Pred nami se bo razprostrla vsa Blejska kotlina. Blejsko jezero je kot na dlani, vidi se tudi grad, idila je morda le toliko pokvarjena, ker se iz nobenega kota ne vidi še Blejski otok; a to bi bilo že skoraj kičasto. Greben Struške, Belščice, Stola, Vrtača, Begunjščica, Dobrča, v ozadju Storžič, Košuta …

Edino opozorilo: vrh je položen, travnat, a kar naenkrat se odsekano konča v globini, zato POZOR!!! Pazljivost je nujna za vsakogar, zato se roba raje izogibajmo. Bolje, da posedimo na kakšni od klopi, ki jih je kar nekaj, in se naglejmo razgleda, ki nam ga vrh nudi.

V vrha sestopimo po poti vzpona. Srečno!