Slapova Ribnice in izvir Bistrice

Iz nederij zemlje buči!Gorniška potepanja: Današnja cilja Gorniških potepanj nista ravno neznana, vendar do njiju zagotovo ne romajo takšne trume obiskovalcev, kot jih lahko srečamo pri slavni Savici.

Šumeči Bohinj v dveh delih

Današnja cilja Gorniških potepanj nista ravno neznana, vendar do njiju zagotovo ne romajo takšne trume obiskovalcev, kot jih lahko srečamo pri slavni Savici.... in zgornji okras Ribnice Spodnji ...Potok Ribnica izvira pod znano planino Konjščico, se nižje skrije v »neprehodna« korita z manjšimi slapovi, spodaj pa v Zgornjo Bohinjsko dolino skoči v dveh lepih, deset in petnajst metrov visokih slapovih. Do njiju pridemo mimo vodnih pregrad in Studencev – prisrčnih izvirov na vzhodnem bregu – sprva po kolovozu, kasneje pa po stezi iz Srednje vasi v Bohinju. Če si želimo še kaj več, lahko nad zgornjim slapom pokukamo tudi v delček korit, vendar je treba biti izredno previden pri gibanju čez strmo gozdnato pobočje. Za ogled celotnega divjega dela sta nujno potrebna ustrezna oprema in znanje. Takoj nad Srednjo vasjo lahko zavijemo tudi v dolino stranskega potoka, ki v Ribnico priteče s severovzhodne strani. Ptonc se imenuje. Na njem bomo zagledali dva slapova. Tudi ta dostop, kjer nam na začetku pomagajo celo kamnite stopnice, ni niti zahteven niti dolgotrajen, odkrije pa nam še enega od skritih kotičkov Bohinja.

Slap Bistrice

K izviru Bistrice nas povabi kažipot v Bohinjski Bistrici, ki je po potoku dobila ime. Najbolj planinsko je seveda, če začnemo peš kar tam, lahko pa se po Slap Male BistriceBistra Bistricaasfaltirani cesti zapeljemo do zaselka Pozabljeno, odkoder se do izvira sprehodimo po kolovozu in označeni stezi. Najprej zagledamo slap Male Bistrice, ki je po deževju prav mogočen, nato pa smo kmalu pri večjem sosedu, ki mu do veličastne podobe prav tako pomaga deževje ali taljenje snega v gorah. Takrat se bomo ob Bistrici komaj lahko pogovarjali, tako buči in oznanja svojo moč. Močí je toliko, da so zaradi nekdanje elektrarne zgradili jez, čez katerega pada slap. Do njega nam pomaga most. Proti izhodišču se lahko vrnemo po isti poti ali pa se povzpnemo na rovt Repar, odkoder sestopimo v vas Žlan in se čez senožeti Dobrave vrnemo v Bohinjsko Bistrico.

Kaj ima Sorica opraviti s slapovi v Bohinju? Pravzaprav nič, le baterije so se med vožnjo čez Soriško planino spet za silo napolnile ...

Se vam je že kdaj zgodilo, da je šlo pred načrtovano turo vse narobe? No, nama ni šlo narobe vse, a vendarle toliko, da sva si dan kar dobro zapomnila. Namenila sva se tja gor proti Kanjavcu, z namenom raziskati še kakšno bledo liso na »najinem« zemljevidu, toda … Začelo se je že sredi noči, ko sva se ob budilkinem zvonjenju nekje okoli četrte zjutraj samo obrnila okoli in vstala šele malo pred sedmo. Čez noč so se nekam skrili vložki zimskih gojzarjev. Treba je bilo treba improvizirati. Najbližje so bili nadomestki iz kolesarskih čevljev. Dobro uro kasneje z redarko tudi po večkratnem poskusu nisva našla skupnega jezika. Nadomestno izhodišče ravno tako ni prineslo sreče: na ekranu fotoaparata se je ob prvem ostrenju neusmiljeno posvetila rdeča baterija. »Nič zato, saj so v torbici še rezervne štiri,« sem se tolažil.

Bile so res, a je bil znak po menjavi popolnoma enak. »Nič, bova pa tokrat brez slik,« sva si rekla in že veselo korakala nad planino Lom. Pa ne dolgo! Ker je Korita s slapiči na potoku RibnicaVedno bolj zastrti pogledi proti Mišelj vrhu in Toscušlo tisto jutro že »vse« narobe, se je seveda (v nasprotju z napovedjo!) začelo podirati tudi vreme. Okoli vrhov so se pričenjali zbirati oblaki, ki so v nekaj minutah zakrili celotno severno obzorje. Odnehala sva. Midva? Midva! Sprašujete, kako to, da nekaj ubogih slik vendarle je. Ne ne, niso posnete s prenosnim telefonom, ki sva ga (vsaj glede na to, kaj se nama je že zgodilo tisto jutro) po vsej verjetnosti pozabila doma. Telesna temperatura je prazne baterije med vrnitvijo z izhodišča, ki to ni bilo, saj sva hodila le pet minut, toliko oživila, da se je pri slapovih Ribnice in izviru Bistrice, kamor sva zavila na sprehod, dalo vsaj malo škljocati.

Leto je pri koncu. Prihaja novo. Naj bo srečno! Če pa vam bodo kakšen dan slučajno ponagajale podobne malenkosti, kot so se opisanega dneva spravile na naju – in ki se prvi trenutek morda zdijo najpomembnejše na svetu – se z dobro voljo zaženite v prvo grapo. Morda skriva kakšno zanimivost, ki je v »raziskanem« svetu še niste videli, pa čeprav ste se že velikokrat peljali mimo. Pišem iz lastnih izkušenj …

gorisekgorazd@gmail.com

www.gornik.si

Srednja vas v Bohinju
s cerkvijo sv. Martina

Napis na vodni pregradi ob poti
k slapovoma

Eden od Studencev

Nad zgornjim slapom

Povabilo

Bistrica šumi ...

Umetnik je zelo dobro nastavil