Patibara & Janak 2006

Odprava

Jože Hartman, organizacijski vodja, Tomaž Erpič, Stane Horvat, Borut Novak, Marjan Markovič, Roman Mihalič – Gric, zdravnik Gorazd Plevnik, ter Janak 2006: Andrej Štremfelj, tehnični vodja, in Rok Zalokar; od 30. marca do 19. maja
Cilji: prvenstvena po SV grebenu na Patibaro (7123 m), Štremfelj-Zalokar pa na Janak

Sporočila/potek odprave

po objavah na spletnih straneh odprav ter sporočilih, ki pridejo do nas

17.05.: Vrnitev v soboto ob 11. uri
KOTG: Odpravi Janak in Patibara se vrneta na Brnik v soboto 20. maja ob 11-h. Ob prihodu bo tiskovna konferenca.

14.05.: Spet v Katmanduju
J&P Člani obeh odprav so danes prileteli iz Suketarja v Katmandu, kjer bodo preživeli čas do odhoda domov. V Slovenijo se vračajo v soboto.

10.05.: Proti Taplejungu
J&PČlani obeh odprav so na poti proti Taplejungu. Od tam bodo poleteli proti Katmanduju, potem pa domov.
Gric, Stane in Jože so danes že prispeli v Amjilaso. Jutri bodo pot
nadaljevali proti Taplejungu. Tudi Andrej in Rok sta se v Gunzi že dobila z Marjanom, Tomažem, Borutom in Gorazdom, od koder skupaj nadaljujejo pot proti cilju.

07.05.: Janak ni več na seznamu nepreplezanih
15.20: SMS-a KOTG: Zdrava! Smer težka (95% na konicah derez, zelo krhek led). Lagard, če bi ga postavil v to višino, je otročarija.
Drugi dan ob 14.30 na vrhu. Preostanek dneva in vso noč sestopala.
Sedaj v Lonaku, jutri v Gunzo. Lp i
J&P:Včeraj ob 14:30 uri po nepalskem času sta Rok in Andrej kot prva osvojila Janak.
Na vrh sta se povzpela po novi, po Andrejevih besedah zelo težki smeri.
Do noči sta sestopila nazaj do bivaka in ponoči čez preostalo steno.
08.35: SMS za KOTG: Lat N 27 Deg 52’ 19,532" Lon E 88 Deg 5 27’.40" Alt 7042 m 09.07:14Z 06.05.06 sva namerila na vrhu – Andrej, Rok

05.05. 08:58: Še dobrih 200 m do vrha
J&P: Andrej in Rok bivakirata dobrih 200 m pod vrhom Janaka. Če jima bo vreme naklonjeno, se bosta jutri povzpela na vrh.

03.05. V ABC pod Janakom
J&P: Rok in Andrej sta ob 15.45 skupaj z dvema šerpama prišla v ABC pod Janakom.
Na poti je bilo kar nekaj snega, stene pa še nista dobro videla. Vsak dan popoldne sneži. Namen imata jutri večinoma počivat, odpravila se bosta edino pod steno, zgazit in se razgledat.
Oba sta zdrava in dobro razpoložena.
03.05. Odprava Patibara zaključuje
J&P: Vsi člani odprave Patibara & Janak so v bazi in se dobro počutijo. Andrej in Rok bosta nadaljevala z vzponom na Janak.
Potem, ko je odprava Patibara uspešno zaključila vzpone, se bosta Andrej in Rok poskusila na alpski način povzpeti še na vrh Janaka po SZ stebru.
Zaenkrat je vreme še lepo, vendar pa se obeta poslabšanje. Držimo pesti, da ju slabo vreme ne bo prehitelo!
03.05. Pospravljanje
Patibara.com: Danes nadaljevali s pospravljanjem, saj je odhod planiran že za petek, 5. maja. Načrtujejo 6-dnevni spust v dolino. Andrej in Rok pričela z drugim delom odprave - vzpon na Janak.

02.05. Baza spet polna
Patibara.com: Vsi člani odprave Patibara&Janak so v bazi in se dobro počutijo. Jutri se bosta Andrej Štremfelj in Rok Zalokar na alpski način povzpela še na vrh Janaka po SZ stebru. Veliko sreče in lepega vremena jima želimo. Držimo pesti.

01.05.: Pospravljanje
Patibara.com: Danes začeli s pospravljanjem hriba, ki bo trajalo nekje do ponedeljka, 08.05.2006, ko se pričnejo vračati proti Katmanduju. Gric in Tomaž sta v ABC, vsi ostali pa v baznem taboru. Zopet sneži in piha.

30.04. Marjan, Borut in Andrej na vrhu Sphynxa (6852 m)
Patibara.com: Čestitamo! Še trije na vrhu Vzhodne Patibare. Danes so Marjan Markovič, Borut Novak in Andrej Štremfelj stali na vrhu Sphynxa (6852 m). Zdaj se že spuščajo v ABC. Gric, Tomaž, Stane in Jože so v baznem taboru in so dobro.
30.04. Na Sphynxu še Markovič in Novak
J&P: Danes so Marjan Markovič, Borut Novak in Andrej stali na vrhu Sphynxa (6852 m). Tako je bilo na Sphynxu že 5 članov odprave.

29.04.: Andrej in Rok na SV vrhu
J&P: Andrej in Rok sta osvojila SV vrh Patibare (7100 m), za osvojitev glavnega vrha, do katerega jima je manjkalo le 300 m, pa jima je zmanjkalo časa.
Andrej pravi, da tako težkega grebena še ni plezal, do glavnega vrha pa jima je ostalo 300 m takega terena. Ker sta bila že pozna, sta obrnila. Na grebenu proti vrhu je bilo njuno edino varovanje vrv okrog vrtoglavih ostrih in strmih snežno lednih roglov. V tabor 1 sta se vrnila ob 18. uri.
Jutri se bodo na Sphynx (6852 m) povzpeli še Marjan, Borut in današnja osvajalca: Andrej in Rok.
SMS, Andrej – KOTG: Danes z Rokom splezala na SV vrh Patibare (7100 m). Tako težkega grebena še nisem plezal. Do glavnega vrha še 300 metrov podobnega terena - Prepozna! Pozdrav vsem, Andrej

28.04.: Na vrh
J&P: Mihalič je danes poskusil priti na vrh.Osvojil je Vzhodno Patibaro (6852 m), za osvojitev vrha Patibare pa mu je zmanjkalo časa. Andrej in Rok gresta na vrh jutri.
Mihalič in Erpič sta prišla v tabor 1 že 26. aprila. Včeraj sta počivala, danes pa je Mihalič poskusil priti na vrh. Prišel je na Sphynx (6852 m) in še nekoliko naprej, potem pa se je odločil, da bo obrnil, ker je bil že pozen. Z Erpičem sta šla danes že v ABC.
Andrej in Rok sta danes že ob 12. uri prišla v tabor 1 in imata namen jutri iti na vrh. Vreme je lepo.
28.04.: Gric osvojil vrh Svingse (vzhodna Patibara)
Patibara.com: Č e s t i t a m o ! Gricu je uspelo. Trenutno se vrača iz vrha Svingse - Vzhodna Patibara (nekaj čez 7.000 m). Če bo po sreči, bosta s Tomažem še danes sestopila v T1.
Marjan in Borut sta šla v ABC, Andrej in Rok pa v T1. Tudi Stane in Jože se dobro počutita. Trenutno sta nad bazo na 5.700 m.

24.04.: Postavljen tabor 1
J&P: Andrej in Rok sta včeraj postavila tabor 1 na 6200 m, danes pa sta se povzpela še na sedlo Langpo (6400 m) in sestopila nazaj v bazni tabor.
Andrej pravi, da je ledenik precej nevaren, pol skritih razpok. Z Rokom sta opremila 3 prehode. Tabor 1 je od ABC-ja oddaljen 12,6 km in 800 m višinske razlike. Precej sta se namučila, saj sta s težkimi nahrbtniki 11 ur prva gazila po novozapadlem snegu.
V istih razmerah sta danes opravila dolgo pot- od tabora 1 na sedlo Langpo (hodila sta 2 uri)in nazaj vse do baznega tabora (še dodatnih 7 ur hoje). Gazila sta do kolen, večino časa pa sta bila v megli.

19.04.: Sneženje
J&P Vsi razen dveh članov odprave so v baznem taboru. Že nekaj časa sneži.
Andrej sporoča, da je zapadlo 30 cm novega snega. Vsi člani odprave so zdravi.

17.04.: Slabe razmere
J&P: ABC je postavljen, tabor 1 pa zaradi slabih razmer še ne.
V soboto sta se odpravi v baznem taboru pridružila še zadnja člana odprave. Tako je odprava sedaj v popolni postavi.
Včeraj so postavili ABC, ni pa jim uspelo postaviti tabora 1. Danes je Rok zaradi zdravstvenih težav skupaj z Markovičem in Novakom sestopil v bazni tabor, Andrej in Mihalič pa sta šla postavit tabor 1, žal ponovno neuspešno. Zaustavila ju je ledeniška razpoka, ki prereže ledenik od enega konca do drugega. Uspelo jima je najti prehod, vendar pa sta bila za nadaljevanje prepozna, saj sta imela težave že prej. Jutri bosta sestopila v bazni tabor.
Razmere so slabe, ledenik je suh, snega je izredno malo. Kljub temu so člani odprave dobro razpoloženi in z izjemo manjših težav tudi zdravi.

13.04.: Jutri v ABC
J&P: Markovič, Mihalič, Zalokar in Andrej so se povzpeli na Pangpema peak (6100 m). Še vedno piha močan veter.
Na aklimatizacijski vzpon so se podali vsi, vendar pa so ostali zaradi različnih razlogov odnehali. Andrej, ki je na vrhu Pangpema peaka stal že večkrat, pravi, da je vrh neprepoznaven, saj se ga je spominjal zasneženega, tokrat pa je bil kopen.
Vreme je izredno vetrovno. Mestoma jih je veter kar rahlo prestavljal. Danes bo imela odprava počitek, jutri pa se bodo odpravili v ABC.

11.04.: Bazni tabor postavljen
J&P: Odprava je danes postavila bazni tabor. Kljub slabim obetom je baza kopna.
Po rahlem nočnem sneženju so se zbudili v lep, a vetroven dan. Vsi so zdravi (z izjemo rahlih težav z višino).

08.04.: Mraz in megla v Gunzi
J&P: Odprava je prispela v Gunzo, kjer bodo nosače zamenjali za jake. Vreme se še ni izboljšalo, mraz, megla in rosenje.
Vseh 48 nosačev je že šlo v dolino. Odprava bo pot nadaljevala z jaki. Dva člana odprave skupaj z zveznim oficirjem še vedno nista zapustila Mitlunga, saj niso uspeli dobiti nosačev. Jutri bodo pot nadaljevali z nekaj nosači, ki so danes zapustili odpravo.
Odpravi obetajo tričetrt metra snega v Lhonaku. Kako bo zares, bomo izvedeli kmalu...

03.04.: Katmandu v napetosti
J&P: Odprava bo kmalu zapustila Katmandu, ki po Andrejevih besedah je v mestu "vojske in policije kot toče". Šestega aprila pričakujejo demonstracije.
Na demonstracijah, ki bodo trajale od 6. do 9. aprila, bodo združeno demonstrirali maoisti in sedem političnih strank. Napovedujejo ohromitev prometa- zaprtje cest. Ravno iz tega razloga se bo odprava takoj ko bo mogoče odpravila na pot, da se izognejo težavam, za katere upajo, da hribov ne bodo dosegle.
Tovore s sirdarjem Padamom so že poslali na pot z avtobusom in po vsej verjetnosti bo jutri uspel priti že v Taplejung, kjer se bo srečal s preostalo odpravo, ki bo do Taplejunga poletela z letalom.

03.04.: SMS Andrej Štremfelj Tonetu Škarji
Vsi v Tapledžungu – Roba po cesti, mi z letalom. Zdravi. Andrej

01.04.: Urejanje dokumentov
V četrtek nas je odpotovalo sedem članov od devetih, ostala dva se nam bosta pridružila v baznem taboru. Iz Slovenije odideta v torek.
Po priletu v Katmandu smo se nastanili v hotelu. V petek smo takoj pričeli z urejanjem dokumentov za odhod na goro. To je šlo bolj počasi, ker tukaj delajo bolj na izi.
Ostali člani so prepakirali prtljago na tovore težke 30 kg.
Dobili smo tudi zveznega oficirja, ki bo z nami vse dni in nas pazil, da ne bi splezali še na kakšen vrh.
V dveh dneh nam je uspelo urediti vse in v ponedeljek se odpravljamo v Tapledžung, kjer nas bodo čakale šerpe in oprema. Vse opreme je 1800 kg in potuje s tovornjakom do Tapledžunga.
Vsi smo zdravi in se dobro počutimo. V Katmanduju smo srečali maoiste, ki so imeli shod. Razmere v Nepalu niso tako tragične, samo se čuti, da se nekaj pripravlja, kajti napovedan imajo protest od 6. do 9. aprila.
Lep pozdrav,
Vodja odprave Jože Hartman
31.03.: Maoisti blokirali Nepal
Maoisti so napovedali tri dnevno generalno stavko od 6. do 9. aprila. Predvidevajo, da bodo blokirane vse ceste v državi. Odprava bo do takrat predvidoma že na poti priti baznemu taboru.
29.03.2006: Odprava odhaja!
Končno odhajamo. Po 6 mesečni prestavitvi odhoda končno odhajamo ta četrtek ob 7. uri iz Brnika preko Dunaja v Katmandu.
V zadnjem trenutku smo spremenili ekipo, saj se je zdravnik odprave Franc Kokalj poškodoval in bo na žalost ostal doma. Namesto njega bo za naše zdravje skrbel Gorazd Plevnik.
Gorazd in Tomaž gresta na pot en teden kasneje.

07.04.2005: Prva dolenjska odprava v Himalajo
Odprava Patibara 2006 bo v aprilu in maju 2006 Skupina Kančendzenga je ena najbolj odmaknjenih pogorij na vzhodu Nepala. Poleg alpinističnih izzivov se bo odprava poklonila spominu Andreja Markoviča, člana AO Novo mesto, ki je tukaj pred šestimi leti prezgodajkončal svojo pot. Odpravo bo vodil vodja takratne odprave, Andrej Štremfelj.

Patibara 2006

Prva dolenjska alpinistična odprava v Himalajo
Alpinistični odsek Novo mesto, ki deluje pod okriljem PD Novo mesto, se po uspešnih odpravah v Ande, pripravlja na izvedbo Prve dolenjske alpinistične odprave v Himalajo. Cilj je še neosvojeni severovzhodni greben 7123m visoke Patibare iz nepalske strani. Do sedaj je zabeležen samo en uspešen pristop na vrh leta 1993.
Odprava Patibara 2006 bo od 30. marca do 19. maja 2006. Skupina Kančendzenga je ena najbolj odmaknjenih pogorij na vzhodu Nepala. Poleg alpinističnih izzivov se bo odprava poklonila spominu Andreja Markoviča, člana AO Novo mesto, ki je tukaj pred petimi leti prezgodaj končal svojo pot. Odpravo bo vodil vodja takratne odprave, eden najboljših slovenskih alpinistov, Andrej Štremfelj.

Cilji odprave

• Osvojiti vrh 7123 m visoke Patibare, ki je iz severovzhodne smeri še neosvojen.
  • Obeležitev groba leta 2000 tragično preminulega alpinista Andreja Markoviča iz Dolenjskih Toplic, ki se je smrtno ponesrečil ob sestopanju v pogorju Patibare in je tam tudi pokopan. Andrej je bil član AO Novo mesto in eden najbolj perspektivnih mladih alpinistov na svetu. Odprave se bo udeležil tudi njegov oče Marjan Markovič.
  • Splezati nekaj prvenstvenih smeri v pogorju Patibare.
Vodstvo odprave: Andrej Štremfelj - tehnični vodja, Jože Hartman - organizacijski vodja, Franci Kokalj - zdravnik odprave
Organizacijski odbor: Boštjan Kovačič, Marica Škoda, Franci Vovk, Franc Hudoklin