"Alpinistične AN - 14.09.10

Nekateri so dobro izkoristili lep konec tedna.

Neverjetno, čeprav to jesen ne moremo govoriti o kakšnem indijanskem poletju, pa vendarle dobivam kar nekaj novice, ki kažejo da se vendarle da še veliko preplezati. Sam sem moral korigirati cilje, ker je bilo v previsih in zajedah Skute še zelo mokro, tako pa je prišla na vrsto smer Iglič-Vončina (IV+/III, 350 m), ki sva jo s Sašom Matasem (AO Železničar) preplezal z veliko zgodovinskega spoštovanja. Mislil sem, da je bilo podobno tudi v drugih stenah, a sem se zmotil.

Debela peč

Vse moje špekulacije sta na laž postavila Jure in Nejc, ki sta mi poslala sicer kratko novico o vzponih. Najprej sta v soboto, 11.09., Nejc Marčič in Jure Mihelčič (AO Radovljica) opravila prvo ponovitev smeri Sonce v očeh (VII-/VI, A2-A3, 350 m (500 m)) v Debeli peči. Smer sta leta 1999 preplezala, dober poznavalec Debele peči, Urban Ažman in Alenka Jerala. Plezanje se začne po Jesih-Potočnik, nato pa se smer odcepi levo skupaj z Bergan–Manfreda in poteka večino časa levo od nje. Na udobni polici z macesnom pa se smeri križata in v zadnjem delu Sonce poteka desno od omenjene smeri. Prav ta del pa je tudi najtežji. Najprej sledi lep prost raztežaj (VII-) z dobro razčlenjeno in kompaktno skalo, čeprav na prvi pogled ne zgleda tako. Nato sledi nekaj napete tehnike po slabo zabitih klinih in nazadnje še zanimiv raztežaj z nihajno prečko in plezanjem po monolitnih ploščah. Skala je baje odlična, varovanje se da dobro urediti, razen v tehničnem raztežaju, kjer so vsi klini na pol zabiti. Jure je rekel, da je novico poslal predvsem z namenom, da naredi malo reklame za res lepo smer, da jo gre še kdo ponoviti. Ko sem prebrskal Slovenski alpinizem '99 sem naletel na res kratek opis smeri, z nepopularno oceno. Mogoče še skica v bližnji prihodnosti?

Debela peč: Summerbejk

V nedeljo, 12.09., pa sta Jurij Hladnik in Nejc Marčič preplezala zelo verjetno novo smer v Debeli Peči, a na drugem koncu gore v Trapezu. Tisti verjetno se tokrat pojavlja, ker sta na prvih dveh varovališčih naletela na klin s pomožno vrvico. Očitno je bilo, da je tam nekdo obračal, saj je bil prusik prežgan od vlečenja vrvi. A fanta pravita, da se do teh dveh klinov da priti tudi po lažjih linijah. Smer poteka v glavnem po kaminih in fantastičnih zajedah! Skala je nadpovprečno dobra, varovala pa sta večinoma z metulji in zatičih. Smer potka levo od smeri Kunaver-Jeglič iz leta 1985 in se na sredi stene sekata še ena bolj desno pa je že smer Izposojeni izziv istih dveh junakov. Smer je precej konstantnih težav, vedno med V in VI+ in je dobila ime kar po nazivu zabave prejšnjo noč: Summerbrejk (VI+/V+, 300 m, 4 h). Nejc pravi, da je smer vsekakor vredna greha in močno navija za ponovitve. Pravi, da bo tudi skico še narisal, da bo ponavljavcem lažje. Slika s smerjo pa je nekoliko starejšega datuma in tudi v Krmi trenutno še ni toliko snega. Zanimivo pa je, da je bila stena ta konec tedna pravzaprav suha.

Smer dveh jurčkov

Oni dan, natančneje v soboto, 11.09., sta Boris Sedej in hčerka Sara (AO Idrija) plezala v Malem Grintovcu. Kljub višjim obetom težave nikjer niso preskočile 'trojke'. Zapodila sta se v plošče nekoliko levo od že obstoječe Cicibanove smeri. Žal od blizu plošče nekoliko izgubijo na svojem sijaju, saj je skala močno razčlenjena, stena pa precej položna. Iskala sta sicer bolj lepe kot lažje prehode. Kamnina v smeri pa je precej podobna pakleniški in kot pravi Boris, je verjetno to ena najbolj kompaktnih lahkih smeri pri nas. Če se bo izkazalo, da je to prvenstvena smer, predlagata ime Smer dveh jurčkov (III, 300 m). V smeri je veliko možnosti za uporabo metuljev Onadva sta zabila le dva klina na varovališču in od tega enega pustila v smeri.

Alpinističnih 8b

Upam sicer, da ne bo prevelike zmede, a danes sem dobil res lepo novico, da Luka Lindič (AO Celje) še naprej dviguje svoj plezalski nivo. V ponedeljek, 13.09., je namreč v Kotečniku preplezal smer Agresijo 8b+. Že prejšnji ponedeljek, pa je uspel v smeri Kmečka malca II (8b). Če bo vsak ponedeljek en plus več … Novica je toliko bolj zanimiva, ker ima Luka na seznamu že res spoštljivo bero odličnih alpskih, himalajskih in lednih vzponov. Očitno je z letošnjo odpravarsko pavzo mislil resno. Ni prav veliko ljudi, ki uspe združevati vsa področja alpinizma na tako visokem nivoju.

Lepo se imejte do drugega tedna in naj vam sonček sije!