Tečaj na Komni uspel

DRTS: Pretekli vikend (12.-14. marca) smo imeli na Komni tečaj turnega smučanja, katerega se je udeležilo deset smučarjev in smučark, po večini začetnikov.

V petek popoldne smo se od Koče pri Savici povzpeli do doma na Komni, kjer smo bili nastanjeni. Nekaj novozapadlega snega v dneh pred našim prihodom je prispevalo k pravi zimski pravljici, ki jo je celoten vikend stopnjevalo prekrasno vreme. Zvečer so se udeleženci tečaja pri predavanju seznanili z nevarnostmi v gorah pozimi, ukrepanjem ob morebitni nesreči, pripravi na turo, izbiro ture glede na razmere, opremo itd.

Sobotno jutro nas je pričakalo s prekrasnim vremenom, tako da smo vsi že nestrpno čakali na turo. Pred odhodom smo preverili delovanje plazovnih žoln, podali nekaj napotkov o gibanju skupine, nato pa se mimo Koče pod Bogatinom in Lepe Komne vzpeli na Lanževico. Tekom ture smo dali velik poudarek tehniki hoje s turnimi smučmi in pa načine obračanja v strmejšem terenu.
Razmere za smučanje so bile zelo dobre, tako da so vsi udeleženci ob prehodnih napotkih in nasvetih, brez težav odsmučali z vrha. Po lepem spustu z vrha Lanževice nas je čakal še krajši, izredno slikovit vzpon na Srednji vrh, od koder smo se nato odsmučali do Koče pod Bogatinom. Nato nas je čakal le še kratek sprehod do Doma na Komni, na zasluženo kosilo.
Popoldne so udeleženci pred kočo vadili iskanje zasutega v plazu s plazovno žolno, poizkusili sondiranje, nato pa izvedeli veliko uporabnih informacij o uporabi GPS naprav v turnem smučanju in pohodništvu.
Po večerji smo si ogledali še slike opravljene ture, nato pa vsi prijetno utrujeni odšli v postelje.
V nedeljo smo se odpravili na turo proti Mahavščku. Mimo Koče pod Bogatinom smo se vzpeli pod sedlo Bogatin, kjer smo se usmerili levo proti Mahavščku.
Bolj izkušeni smučarji so se povzpeli prav na vrh, ostali pa so počakali pod vršnim pobočjem na toplem soncu.
Odsmučali smo po smeri pristopa v odličnih razmerah. Sledilo je kosilo, kratka analiza na kateri smo ugotovili, da smo vsi navdušeni nad tečajem, nato pa še spust do Savice, kjer smo se s težkim srcem vrnili nazaj v realni svet.

Tečaj sva vodila Miha in Nejc Kuhar

15.03.2010

8 komentarjev na članku "Tečaj na Komni uspel"

Iztok Snoj,

Mogoče je tako samo videti, kot bi plaz sprožil tisti na vrhu, Tomaž.

Na Komni sem bil davno tega. Pojma nimam, kako je sedaj tam. Slike so vedno simbolične.

Ali velja pravilo: če ni bilo nič narobe, potem je bilo vse prav?

Nejc Kuhar,

Zanimivo se mi zdi kako nekateri doma iz 'naslanjačev' ocenjujejo naše 'nepravilno' odločanje o izbiri tur. Medtem pa nas je ta vikend na Komni omenjene ture opravilo med 60 in 80 turnih smučarjev, ki smo se o razmerah prepričali na licu mesta.

Skratka ne zdi se mi pravično, da ocenjujete naše delo od daleč in povsem neupravičeno pripisujete nestrokovnost (številnim gorskim vodnikom in izkušenim turnim smučarjem).

Metod Škarja,

Ne vem, kako so organizatorji presojali varnost oz. nevarnost izbrane trase in nočem biti do nikogar krivičen, a glede na plazove drugod in nevarnost ta vikend in glede na številne slike s Komne pri novem snegu (predvsem po zaslugi Jake Ortarja na strani http://ortosplet.blogspot.com/;

glej npr.: Komna_jan10, Komna_feb09 ... najboljših ne najdem,

kjer se vidijo sproženi plazovi na bistveno manjših strminah in nižjih ter položnejših hribčkih ("zapičil" sem se predvsem v desno zgornjo sliko po sicer res idilični dolinici, a s strmimi bregovi in na debelo napihanim in s smučmi prerezanim snegom - da bi šli vsaj po dnu), sam gotovo ne bi želel, da bi se katerikoli od mojih bližnjih (to zato, ker so v bližnji prihodnosti možne take opcije) udeležil takega tečaja.

Druga stvar je, ko gre vsak sam zase oz. s sebi enakimi, druga stvar pa, ko imaš s seboj tečajnike, ki so popolnoma odvisni od presoje vodnikov in niti ne vedo, v kakšni nevarnosti so mogoče bili. Da le ne bo v prihodnosti zaradi takih (ne)postopkov kake nove tragedije.

Ampak kot sem že rekel na začetku, mogoče videz (slika) vara, mogoče je bilo vse v najlepšem redu in popolnoma varno. A naj se organizatorji zavedajo, da so bistveno bolj (tudi kazensko) odgovorni, če bi "slučajno" le šlo kaj narobe, kot ko so na svojih lastnih turah.

Metod Škarja,

Me veseli, da je pogled iz naslanjača očitno res samo pogled iz naslanjača in da je bila tura izvedena strokovno in varno.

Sicer pa dogajanje zadnjo zimo glede na število TS tur po raznoraznih terenih (strmih je to zimo res malo, to je treba reči) očitno kaže, da so nesreče dejansko silno redka zadeva, nevarne razmere gor ali dol (ob tej statistični ugotovitvi se seveda spet postavi vprašanje, koliko je odsotnost nesreče pri neki turi posledica pravilne odločitve, koliko pa naključja, oziroma kot rečeno, na splošno zelo majhne verjetnosti, da se dejansko nekaj zgodi), kar pa so ugotavljali in priznali nekateri avtorji že tudi drugje.

@M. Z.: Dovolj turno smučam in počnem še en kup zanimivih stvari, predvsem v gorah pa še kje, tako da mi nikomur za nič ni treba biti "fovš" oz. zavisten, kot se reče lepše po slovensko.

Pri omenjeni sliki (tistem velikem prerezanem zametu, da se razumemo, vse ostalo je OK in super; da je šlo not tudi čez kolena, se tudi vidi) pa sem se oglasil iz naslednjih razlogov. Iz spremljanja vremena, vetra, razmer itd, kar redno počnem, je jasno, da je ta zamet nastal pod vplivom sneženja in močnega vetra sredi prejšnjega tedna, istega sneženja in vetra, ki je povzročil smrt pod Dovško Babo, tudi zaradi napihanega snega. Do sobote ali nedelje (ne vem, kateri dan je bila slika posneta), je bilo hladno in zelo malo sonca (prvič nekaj več šele v soboto), tako da močno dvomim, da bi sonce tale zamet lahko že utrdilo, hlad pa, kot se ve, konzervira stanje oz. upočasni preobrazbo, pri še večjem mrazu lahko celo poslabša situacijo.

Zato, in zato, ker je šlo za tečajnike, ki o takih stvareh vnaprej večinoma najbrž nimajo pojma, sem se oglasil. Če je bil nekje drugje narejen prerez pri podobnih razmerah, je recimo OK; ker je bila ta smučina pri 80 turnih smučarjih gotovo narejena že prej, tudi (ker če se prvim nekaj ni podrlo, se zelo verjetno tudi kasneje ne bo). Če bi bil prvi, sam gotovo ne bi tako pogumno zakoračil v zamet takih razsežnosti, prerezi gor ali dol (saj splazitve so 0-1 sistemi, dokler ne poči, si lahko le 1% stran od tega, pa nikoli ne boš vedel, oziroma poročal o varnih in stabilnih razmerah).

Da splazitev takega zameta potencialno ni nedolžna zadeva, pa še tole. Višina je 10-12 m, dolžina (navzgor) okoli 15 m, debelina recimo 1 m, to pomeni 15 kubičnih metrov snega nad tabo na horizontalni meter. Če se splazi, je zelo verjetno, da te porine z glavo naprej, ker noge ostanejo zasidrane v snegu. Ker je spodaj kotanja, se ves sneg nagrmadi nate, ker se nima kam razpršiti. Nad sabo ga imaš lahko tudi dva mestra. Kako je z izkopavanjem iz take globine, je bilo na tem portalu to sezono že objavljenih nekaj člankov (so zunaj delali poskuse, a pozor, na nagnjenem pobočju, kjer je sneg kam odmetavati oz. lažje odstranjevati). Tudi če je lokacija takojšnja in sodeluje precej ljudi (ki pomagajo odstranjevati izkopani sneg), noter lahko koplje le eden, kvečjemu dva, je zelo majhna verjetnost, da bo zasuti zunaj prej kot v pol ure. Kaj to pomeni za preživetje, je menda jasno.

Sicer pa 3 x tok-tok na les, da ostanemo le pri razpravah.

Tomaž Ogrin,

Kako pa da tu ni nobenga plaz zasul?

Marjan Zupančič,

.-.-ČE BI FOVŠIJA GORELA NEKATERI V NASLONJAČIH DOMA NEBI RABL DRVA.,.

----------------------------------------------------------------------

Upoštevajte Pravila sodelovanja v komentarjih!

5. Prepovedana je uporaba samo velikih črk - velike črke pomenijo KRIČANJE, kar je v nasprotju z e-bontonom.

In - komentarji naj bi bili konstruktivni!