AN - 29.09.09

Spominska smer Mihe Valiča v Triglavu

Za Miho
Stena Sklaškega turnca v severni steni Triglava navdušuje, vsaj mene, s strmino, odlično kamnino in kratkim dostopom. Leta 2006 sva tam z Miho Valičem poizkusila preplezati novo smer. Miha je takrat, ko nama je že malo odleglo po najtežjih raztežajih padel petdeset metrov. Ob pomanjkanju poguma se smeri nisva lotila, dokler nisem z željo po njej žal, ostal sam. Letos sem se smeri lotil z Miho Hrasteljem in 22. In 23. 9 sva Triglavski steni dodala Spominsko smer Mihe Valiča (VIII+/VI-VII, 1000 m, od tega 650 m novega plezanja). Spodnji, težji del poteka med Peternelovo in Na drugi strani časa in izstopi v vrh Skalaškega turnca, zgornji del, nad Gorenjskim turncem pa poteka med Skalaško in Srpom ter se zaleti v Ladjo- V smeri sva pustila cca12 klinov in en svedrovec na stojišču. Bivakirala sva na Gorenjskem turncu, seveda pa ne bo problem poleti ponoviti smer v enem dnevu. Ne samo, da si je Miha zaslužil smer v steni katere najboljši poznavalec je bil, temveč je prav v tej smeri nazorno pokazal svoje plezalsko mojstrstvo. Ponavljalcem se bo to pokazalo v najtežjem raztežaju ob poznavanju dejstva, da je Miha raztežaj leta 2006, kot prvi preplezal brez vedenja ali se bo prečka nad polico izšla in brez prusika katerega sem dodal sedaj v očiščeno skalno uho  sredi prečke. Smer premore v najtežjih raztežajih odlično skalo in je vredna ponavljanja. Ko utegnem narišem skico. Sicer pa bo 3. in 4. oktobra Memorial Mihe Valiča, več o prireditvi je objavljeno tu.

V Triglavu, prvi težji raztežaj

Novo v Martuljku
Druga nova smer minulega tedna je nastala v Vrhu za stenami nad krnico Pod srcem. Nejc Marčič (AO Radovljica) in Matic Košir (AO Jesenice) sta preplezala smer Direktna nad srcem (VI+/V+), ki vstopi v vpadnici velikega odloma. Prvi raztežaj sta plezala po zajedi iz katere sta se previsu višje umaknila desno v plošče. Skala v smeri je večinoma dobra, večino varovanja pa sta ob pomanjkanju širših razpok uredila s klini. Pustila sta enega v najtežjem raztežaju. V opazni zajedi, 50 metrov levo od vstopa nove smeri sta nad vstopnim previsom opazila svedrovec s prusikom in vponko. Priporočata se za informacije.

Rušica
Matjaž Jeran in David Debeljak sta v južni steni Rušice opravila prvo ponovitev smeri Levi pas (VII+/VI, 200 m). Ena naših najlepših sten je bila suha in je torej godna za uživaško jesensko plezanje vse tja do novembra, ko se pot sonca pomakne za gmoto Špika.

Nova plezališča
Albin Simonič je eden najbolj delavnih slovenskih opremljevalcev plezališč. Tudi letos poleti ni počival in z materialom, ki ga je prispevala KŠP, naredil novo plezališče na Čreti nad Vrtanskim s 27 smermi, ki se nahajajo v najbolj množičnem težavnostnem intervalu, med 5c in 7c. Plezalci domačega ŠPO Vransko so naredili še označeno dostopno pot in uredili parkirišče. Seveda je potrebno poudariti, da naj se uporablja samo to dostopna pot in parkirišče. Plezališče je v gozdu in idealno za sončne poletne in jesenske dni.

Dostop vodi po glavni cesti čez Vransko, na križišču desno proti Tešovi, na naslednjem spet desno proti Tešovi. Po približno 2 km spet desno, čez vas Tešovo, nato pa kar naprej po asfaltni cesti čez prvi gozd, mimo hiš, kjer na zgornji strani vidimo skale in naprej v gozd. Tu tako daleč, da se peljemo mimo skal takoj ob cesti in ko se cesta zravna, je na desni strani večje označeno parkirišče. Iz Vranskega pribl. 8 km. Od tu pelje navzdol do plezališča označena pot (5 – 10 min). Tu pridemo do leve in srednje stene. Desna stena  je dve minuti naprej od srednje stene.

Albin ni mogel tudi mimo plezališč nad Korošico katerih stvarnik je v večini prav on. Tam je letos naredil nov sector imenovan Na Ojstrico. Petnajst smeri se nahaja med drugo in 7a+ stopnjo. Nadvse primerno za plezalne šole, ki jim ni odveč nekaj hoje pred plezanjem.