AN - 18.08.09

Veliko vsega!

Odlični vzponi AO Kranj

Ob rahlem navzkrižju mnenj med Petrom in Matevžem Vučerjem je slednji reagiral tako, kot se za moškega odprte in pametne glave spodobi. Ne samo, da je ponudil roko sprave, ki je, kot pravi, niti ne bi bilo potrebno, saj se nista skregala, ampak je poslal še snopič odličnih vzponov članov AO Kranj, opravljenih v letošnjem poletju (ki sicer še traja...). Tako veliki snopi vzponov kaj hitro lahko pripeljejo do faktografskega naštevanja vzponov, zato jih nimava najrajši. Vendar pa tokrat to gladko odpustim, saj gre za res dobre vzpone. Najbolje, da jih razvrstim in razdelim po navezah.

Brata Anže in Tine Marenče sta začela skupno serijo z eno največjih klasik slovenskih gora, Stebrom Šit, ki sicer ni deležna množičnega obiska, predvsem, ker ni bila uvrščena v izbor Tineta Miheliča. Smer res ni tako lepa, da bi si to zaslužila, ima pa velik pomen v slovenskem alpinizmu. Ob nastanku je sodila v najožji vrh najtežjih smeri v Sloveniji. Tudi kasneje je bila zelo aktualna ob redkih prostih ponovitvah. Prva sta tam frikala Johan in Silvo, a takrat še ni bilo povsem jasno, kaj je prava prosta ponovitev in sta jo, kakor vem, preplezala z rdečim križem. Prvi, ki jo je definitivno prosto ponovil v enem raztežaju, je bil Srečo Rehberger sredi osemdesetih prejšnjega stoletja in dal oceno VIII+. Tine se je tokrat oprijel kakega klina, Anže pa je uspel na pogled. Predlaga oceno VIII, če se pleza v enem in VIII-, če se pleza v dveh raztežajih.

V juliju sta ponovila dve lepotici; Angelsko v Hudičevem stebru (VII-, 500 m), ki je še vedno slabo opremljena, ter Četrt stoletja (VII, 550) v Šitah. Nad obema sta bila navdušena.

Tine je plezal veliko tudi s Tadejem Krišljem - Antejem (AO Kamnik). Sezono sta začela s smerjo Kunaver- Drašler (VII+/ VI, 270 m) v Sfingi, nadaljevala pa s prvo ponovitvijo kratke, a sladke smeri Residuum v Debeli peči. Po uživaškem plezanju v Košutnikovem turnu sta spet zastavila v resnih stenah in preplezala eno zadnjih prvenstvenih smeri Pavleta kozjeka, smer Satanas (VIII-/VI, 500 m) v Hudičevem stebru. Pravita, da je smer zelo lepa, popolnoma neopremljena, a nekoliko lažja od ocene prvih plezalcev, predlagata VII+. Isto smer so dan kasneje ponovili še Anže Marenče, Klemen Zupanc in Staša Blatnik (A0). Ker niso prišli do dna uganki, zakaj tako zastrašujoče ime za tako lepo smer, so jo zase preimenovali v Ananas, v smeri pa pustili dva klina na najtežjih mestih.

Ostali člani so pridno plezali klasike kot so Zmaj v Ojstrici, JLA v Šitah, Grošljevo v Planji in Herlec Kočevar. Lotili pa so se tudi nekaj novejših t.i. modernih klasik. Miha Triler in Bojan Hribernik sta preplezala Indijansko poletje v Dolgem hrbtu (VI+, 350 m). Miha Triler je z Miho Zupinom preplezal še Stopnice v nebo (VI+, V-VI, 400 + 200 m) v zahodnem delu Triglava, Miha Zupin in Mirko Kranjc pa sta ponovila redko plezano, a po njunih besedah noro lepo Spominsko smer Tomaža Ažmana v Velikem Draškem vrhu. Smer je slabo opremljena, a pravita, da se da odlično varovati na metulje, tako da sta v celi smeri zabila le trikrat, na stojiščih.

Tomo Ceferin in Matevž Vučer sta se podala v Vodnjak želja v Nad Šitom glavi. Smer je zelo lepa z odlično skalo, spodnji del je opremljen, zgornji del slabše, se pa da lepo nameščati metulje.

Maja Lobnik (AO TAM), Miha Triler in Klemen Zupanc so plezali Nimfomanko v stolpu Debele peči. Pravijo, da je kratka, a težave ne popustijo do konca. V smeri so pustili en klin, tako da jih je sedaj notri osem, sicer se večinoma varuje na metulje. Ob tej novici sem se spomnil začetka AN v elektronski obliki, ko je beseda v prvih nekaj novicah vedno nanesla na Parižanko in Nimfomanko, celo cigaretne ogorke se je štelo po stojiščih...

Bili so Kranjčani tudi v Dolomitih. 6. in 7. avgusta so Anže in Tine Marenče (AO Kranj), Matej Smrkolj (AO Tržič) in Jure (verjetno, škrat je odnesel priimek) Hladnik (AO Radovljica) obiskali Dolomite. Tine in Matej sta prvi dan plezala Via Gogna v Marmoladi, Anže in Jure pa sta plezala kombinacijo treh smeri in sicer Via del ideale, Via Fortuna in Riba. Drugi dan so se skupaj naprezali v razkošno opremljeni smeri Nikibi v Lastoni di Formin.
Tako, vsa čast AO Kranj! Vzponov, da bi jih zlahka raztegnil na celotne novice ali še več, a ker je bil minuli teden bogat, pojdimo dalje!

Akutno plezanje

Rok Blagus je po znani grozljivki v zimski steni Druja počasi, a vztrajno dvigoval športno plezalno in psihično formo. Letošnje poletje izgleda kot kulminacija priprav, sploh pred bližnjo odpravo v steno Bagiratija 3. Fizično formo je potrdil najprej v športni smeri Mene iščeš sonce (8b) v Bitnjah, nato pa se je spravil v hribe. Z Alešem Česnom najprej v Obraz Sfinge, ki ga sedaj že kar praviloma plezajo v kombinaciji z Jugovim stebrom. Najtežji raztežaj je Rok preplezal v drugem poizkusu.

Po tem se je odpravil v Tri Cine z Urošem Brecljem. Lotila sta se smeri Akut (8a, 450 m) in Rok jo je uspel preplezati prosto ob odličnem boju do zadnjega diha.

Črno na belem

Luka Lindič in Silvo Karo sta bila prejšnji vikend nad Courmayerjem. V steni Gr. Capucina sta plezala Bonatijevo smer. Ker sta mislila, da je najtežji raztežaj ocenjen s 6c+ (v resnici 7b), sta se je lotila z mehkim in temu primerno tudi kasirala. Silva je najtežji raztežaj izvrgel, Luka pa je uspel kot drugi.

Nato sta se prestavila pod malo znano Punta Brendel, zadevo vzela resno in tam, verjetno prva, ponovila smer Nero su Bianco (7b, 950 m, Švab&Co). Pravita, da sta se v veliki steni občasno slabo znašla, a vseeno plezala na pogled v območju smeri. V neopremljeni steni sta pustila dva klina.

Iz AO Nova Gorica...

...so spet prišle dobre novice, ki potrjujejo, da se odličen podmladek razvija tudi v tistem koncu Slovenije. V četrtek, 13.8., sta Matic Obid in Rok Stubelj po prvotno drugačnih načrtih zaradi slabšega vremena odšla plezat v Zadnjiški Ozebnik. Začela sta s Kopiščarjevo in ker je vreme držalo in jima je šlo kar hitro, sta preplezala še preostale tri navrtane smeri. Tako sta zmogla Kopiščarjevo (7a, 440 m), Gorsko rožo (7b, 310 m), Harlekina (6c+, 440 m) in Krajcarco (6a+, 210 m). Za vse skupaj sta porabila približno 11 ur. Oba sta vse preplezala prosto.

V soboto sta Matic Obid in Jernej Arčon plezala v Sfingi smer Kunaver-Drašler (VII+/VI-VII, 280m). Dostopila sta iz Trente na Plemenice in se po vrvi spustila v Amfiteater. Se pa strinjata, da kljub dolgemu dostopu iz Trente postane to ta prava tura le, če plezaš do Amfiteatra iz Vrat po kateri od smeri.

AO Domžale

V zadnjih tednih se v AN piše v glavnem o smereh, ki so za povprečnega ljubitelja plezanja v naših gorah nekje daleč. Ker pa naša rubrika povzema čim širšo dejavnost v gorah, sedaj umirimo konje in se podajmo v manj zahtevne, a prav tako lepe smeri.

Severna stena Storžiča je pozimi med najbolj obiskanimi pri nas. Poleti se plezalci tja podajo redkeje. Jasna in Andrej Pečjak sta 7. avgusta plezala Mladinsko smer (IV+/I-III, 610 m) in verjamem, da sta uživala kljub tu in tam kaki rušnati veji.

Člani odseka so imeli minuli vikend tabor v Vratih. Udeležilo se ga je šest članov. Pričakovano so plezali samo en dan. V soboto, 8.8.2009, so pripravniki Rok in Meta Kališnik, Mojca Janžekovič in Roman Svetlin plezali Bavarsko smer z izstopom po Zimmer-Jahnu, (IV+/II-IV, 800 m, Triglav). Matej Ogorevc in Aleš Janžekovič sta isti dan preplezala Skalaško z Gorenjsko (V+, 1000 m).
Isti dan je Rok Benkovič z (Anžetom iz AO Kamnik) preplezal Miss Julijcev, klasiko Krobath-Metzger (V/IV+, 700m) v Trbiški Krniški špici. Isto smer sta ponovila teden dni kasneje tudi Janez in Tanja Cerar, ki sta dva dni prebila v okolici koče Corsi. Dan prej sta se na pristopu do koče ustavila pod Ago di Villacco, kjer sta preplezala smer Azio (6b, 140 m).

Soški AO

Tudi Soški AO iz Tolmina je imel svoj tabor. Opravili so lepo število vzponov in tabor opisali na straneh PD Tolmin. Da ne bi povezava sčasoma vodila v prazno, smo jo poobjavili, je tudi v našem arhivu.

Novo v Rjavini?

Marinka Šimec Romih in Jernej Knop (oba AO Ljubljana Matica) sta hotela preplezati smer Miljarda v severni steni Rjavine. Ko sta prišla pod njo, sta videla, da je prav neprivlačno mokra. Zato sta odšla še malo višje in preplezala smer, ki je ni v nobenem vodniku. Poslala sta nam skico in fotografijo stene z vrisom. Priporočata se za morebitne podatke o smeri. Če je nova, sta jo poimenovala Babilon (V+, 200 m).

Od tu in tam

V nabiralniku se je nabralo še nekaj vzponov od tu in tam. Luka Lindič je minuli vikend z Jožijem Pavličem prosto ponovil Debelo Berto (VIII+/VII+, VI, 500 m) v Šitah. Naslednji dan sta na hitro opravila še z JLA. Matjaž Jeran in Matic Košir sta plezala smer Deye – Peters (VI+/V, 500 m) v Turnu Gamsove matere.

Tabor pod Mangartom

Peter Podgornik je dolga leta organiziral tabor pod severno steno Mangrta, v spomin na brata Pavla in Tamaro Likar. Po 25 letih se je odločil, da prekine s serijo taborov, ki so poleg spominjanja na drage dali tudi nešteto odličnih vzponov, novih smeri in trdnih prijateljstev. Odločitev je padla po žalostnih dogodkih v zadnjih letih in mislih, ki jih je Peter lepo opisal v Planinskem vestniku (in poobjavil na naših straneh) in verjamem, da jo bodo vsi alpinisti željni druženja pod Mangrtom razumeli in spoštovali. Nenazadnje, stena bo tam še vedno stala. Peter je po poškodbi kolena tik pred operacijo. Kljub temu (ali pa prav zaradi tega) pa se toliko bolj intenzivno ukvarja z bazo podatkov iz primorskih sten Julijskih Alp. Vso srečo pri vsem!

Srečno!
Tomaž Jakofčič

V Gr. Capucinu

Nova smer v Rjavini?

Foto: Borut Kantušer

Na smmitpost je bila spremenjen naslov > novi naslov za sliko Rjavine

Vrisana je še smer Labirint (VI+/V) ki sta jo prvenstveno plezala Tadej Golob in Borut Kantušer, 10.08.2003.

AN novosti

5 komentarjev na članku "AN - 18.08.09"

Silvo Karo,

Sicer odličen spomin našega kronista Jakata ja tokrat malo zatajil!

1.PP Stebra Šit sva opravila s Frančkom Knezom 2. 9. 1984. Najtežji raztežaj sem plezal v vodstvu in NP. Čisto na koncu v prečki pred kaminom se mi je odlomil mali grif, čemur je sledil padec. Šel sem nazaj do votline (kjer je štant za lažjo varianto v 2.R) in od tu naprej sem opravil PP. Torej je bila to lažja varianta PP v 2.R. Po tem raztežaju sva se razvezala in solirala do vrha. Sicer pa smo takrat že dobro vedeli kaj pomeni PP! Naslednji dan sva s Frančkom Šitom dodala Diritisimo.

Lp Silvo

Borut Kantušer,

No, moram se še enkrat oglasiti.

Pri branju sem naletel na vzpone v Debeli peči in končno si ogledam skico Nimfomanke objavljeno v AN 25.07.06. In spoznam, da sva z Robijem Držanom skoraj tri raztežaje tega preplezala že 3. avgusta 2003 in to povezala s Parižanko čez ploščo v desno (VI).

Sredi drugega raztežaja je tudi že visela vponka (za spust) v edinemu klinu (klina sva pustila).

Na društvu sem bil vzpon prijavil kot "Predmestna vstopna varianta" Parižanke.

Borut Kantušer,

summitpost link na sliko Rjavine ni več veljaven.

Zdaj velja ta:

Vrisana je še smer Labirint (VI+/V) ki sva jo prvenstveno plezala Tadej Golob in Borut Kantušer, 10.VIII.2003.

Mitja Praprotnik,

Nova smer v Rjavini?

Nova smer v Rjavini po vsej verjetnosti ni nova, levo od Miljarde, je še 5 smeri, ki si od desne proti levi sledijo: Kolera (Iztok Tomazin - Benjamin Ravnik, 1988), Roža (Franček Knez - Milan Romih, 1984), Smer Lenuhov (Jernej Stritih - Mitja Praprotnik, 1985), Severozahodni Greben (Albin Roessel, 1911) in pa Dostop do sedla Luknja (Albin Roessel, 1910), vse te smeri izkoriščajo redke logične prehode preko levega dela stene, tako, da sta verjetno plezala eno izmed teh smeri, so pa tudi vse, razen prisotpa na Sedlo Luknja in Grebena, ocenjene okrog V.