AN - 28.07.09

Novica tedna je nova smer v severni steni Travnika

Ne pomnim, kdaj je bila nazadnje preplezana nova smer v severni steni Travnika, verjetno v suhi zimi leta 1989, ko sta Matjaž Ravhekar in Silvo Karo preplezala smer Mariija na belem produ. Morda se motim, a sigurno kaj večjega v letih zatem ni bilo dodano. Očitno je bila stena za tisti čas obdelana. Veliko let kasneje je tudi Silvo pogledal steno z drugimi očmi in prikazala se mu je nova linija. Pravi, da se zadnja leta ni počutil dovolj v formi, da bi se je lotil. Letos pleza kot namazan stroj in prišel je čas za Travnik. Pridružil se mu je trenutno naj slovenski perspektivec, Luka Lindič (AO Celje-Matica) o katerem vsi, ki ga vidijo plezati, govorijo v superlativih. Kaj boljšega za mladega Luko, ki ima v jeklenih mišicah več kot dovolj moči in vzdržljivosti, da posrka še malo več alpinistične modrosti iz malhe velikega Silva Kara? In sta šla! Sredi prejšnjega tedna in preplezala novo smer z imenom Via Montura, desno od smeri Črni biser. Pravita, da je smer strma, s težavami do VIII. stopnje, skala dobra in smer lepa. Z malo prijateljske zlobe bi dejal: za razliko od imena smeri.

Rdeča Črni biser, rumena Via Montura

Podajam originalni Silvov opis smeri:

Dostop je kot za Črni biser, kjer se na prvi veliki polici preči v desno do značilne zajede (40 m, III-IV).
1.R: Sledi zajedi, na vrhu pa preči proti levi, kjer se konča na polici točno pod vpadnico velikega kamina.
2.R: Čez malo krušljiv previs kk, navzgor pod streho, nato levo in naravnost po ploščah, ter desno pod vznožje Ashenbrenerjevega kamina.
3.R: 5 m po kaminu nato proti levi po značilnih prehodih na raz, kjer se smer križa z Črnim biserom na vrhu zajede.
4.R: Po značilni rampi proti levi kk (našla kline, ki so verjetno od ponavljavcev Črnega bisera, ki so zgrešili). Navzgor po ploščah (kk), desno ob votlini in pod velikim odlomom desno in navzgor na stolp, kjer ponovno preseka smer Biser in se priključi Varianti.
5.R: Kakih 30 m po Varianti Ashenbrenerja, nato pa po levi varianti Variante, mimo velike krušljive luske (kkk).Stojiče je levo le kakih 5 m od detajla v Varianti (previs VI+)
6.R: Desno in navzgor v zajedo, ter pod mogočno lusko desno na stojišče. Tu edini svedrovec.
7.R: Desno po ploščah, nato prečka levo, sledi v desno in navzgor po rahli zajedi na rampo, ki te pripelje levo pod zajedo na razu po njem do vrha in desno na polico.
8.R: Navzgor čez previs in lepo razčlenjeno ploščo do značilne rampe ki vodi proti levi. Pod previsi prečka proti desni in po zajedi ob strehi navzgor v lažji svet do stika z Ashenbrenerjem.

Spust: Po rampi sva plezala navzdol do previsa. Potem pa sva naredila pet spustov (60 m) do pod vznožja stene. Spusti z vponkami so ostali v steni (večinoma so stari klini na stojiščih).

Luke smer očitno ni pretirano utrudila, zato se je že takoj naslednji dan podal v severno steno Ojstrice in tam sam preplezal pet smeri: Herletovo (VI-, 450 m, 0.45 h), Desno (V+, 550 m, 1.05 h), Modec–Režek (V+, 500 m, 0.55 h), Ogrin Omerza (V, 450 m, 0.50 h) in Levo smer (IV+, 300 m, 0.35 h). Vsakič je pod steno sestopil po Kopinškovi poti in vse skupaj je naneslo okoli sedem ur. Toliko kot za eno od teh smeri porabi nekoliko bolj zaspana naveza.

Norčki
Mi je v nedeljo prišlo na ušesa, da je Hrvat Igor Čorko uspel prosto preplezati Smer norčkov v Šitah (8a, 350 m). Danes v torek, sem dobil še podrobne informaciije zato dopolnjujem. Čorko je smer poizkušal skupaj s še enim odličnih slovenskih perspektivcev, Luko Krajncem, ki jo je uspel preplezati že prejšnji teden in je tako opravil tretjo prosto ponovitev. Čorko je uspel, kot četrti, v nedeljo v navezi z Vedranom Juričem, poleg pa je bila tudi Sunčica Hraščanec, ki je skrbela za slikovno dokumentacijo.

Dolomiti
Večina novic iz Dolomitov do danes zvečer še ni prišla do nas. Vem pa, da sta Uroš Brecelj in Marko Šturm (oba AO Nikjer) na pogled preplezala čudovito smer Gelbe Mauer (7b, 380 m) v južni steni Male Cine.
Teden dni stara pošta pa govori, da je alpinistični odsek PD Železničar v Dolomitih znova organiziral tradicionalni tabor, tudi letos v Campitellu, blizu Canazeija. Tabor je bil od 4. do 12. julija. Plezali so nad prelazoma Sella in Pordoi. Letos je bilo na taboru 25 udeležencev. Plezali so v prvem in drugem stolpu Selle, v Sass Pordoi, največ pa v Civazes. V glavnem lažje smeri, nekje med IV in V stopnjo. Prvi dan se je plezalo v zahodni steni Lagazoia, ostale dni pa Rampo (IV), Rossi-Tomassi (IV+), Mali Micheluzzi (IV+/V-), Trenker (V), Kamin (IV), Freccia (IV), Pilastrini (IV+), Stegerkante (IV) ter v Sass Pordoi Maria (IV+) in Grossefuhre (V-). Smeri so bile dolge od 150 do 350 metrov. Skupaj so preplezali približno 80 smeri.

Aljaska
Monika Kambič, Nastja Davidova in Maja Apat so se pred dnevi vrnile z Aljaske. Trmaste kakor so, se kljub neprilikam, ki so jih pestile, vračajo domov z dobrimi vzponi v skalnih stenah nad ledenikom Ruth. Njihova mini reportažica je bila objavljena med novostmi, a zaradi odličnosti še enkrat opozarjam nanjo.