Zahtevna babnica

Gorenjski glas, Planinski kotiček – Jelena Justin: Mala (2018 m) in Velika Baba (2127 m)

Gora, ki nosijo v svojem imenu besedo Baba, je v Sloveniji ogromno. Tudi Dedcev se najde precej. Danes bomo znova obiskali Babi nad Jezerskim, vendar po drugi poti kot pred nekaj leti.

Pred leti smo se na naš današnji vrh povzpeli z Ledin, preko zelo zahtevne zavarovane plezalne poti, danes pa bomo ubrali malenkost daljšo, a tudi zelo zahtevno pot z Jenkove planine.

Ko pridemo na Jezersko, zavijemo v smeri Planšarskega jezera, proti dolini Ravenske Kočne. Ko se pri turistični kmetiji Ancelj konča makadam, nadaljujemo naprej. Pri smerokazu za Češko kočo zavijemo levo in kmalu nas naslednja markacija usmeri levo. Po nekaj sto metrih pripeljemo do manjšega parkirišča. Parkiramo, na smerokazu, ki nas usmeri levo, pa piše, da je do Jenkove planine uro in pol, do Velike Babe pa tri ure in pol.

Pot na začetku poteka po gostem "šavju", ki zna biti v ranih jutranjih urah še vlažno, ali pa celo mokro. Pot, ki je sicer nezahtevna, pa se kmalu postavi pokonci. Poteka v ravno pravšnjih okljukih, a strmina ne popusti. Ko pridemo do gozdnega kolovoza, zavijemo levo in po približno 100 metrih se usmerimo desno navzgor v gozd. Pot nato nekaj časa teče skoraj po ravnem in nas vodi mimo ličnega, doma narejenega razpela, pod katerim so pohodniki, vsaj videti je tako, postavili svoje lesene križe. Od tod nas pot v približno pol ure pripelje do Jenkove planine.

Na Jenkovi planini pot na Babo zavije desno. Najprej poteka po gozdu, nato pa postaja vse bolj strmo in greben vedno bolj odprt. Razgledna pot zahteva od nas trden korak, in boh ne daj, da bi bili vrtoglavi. Ne pozabite na uporabo čelade! Najzahtevnejši del je pot med Malo in Veliko Babo, ki je skalnat in zelo izpostavljen. Problem so s šodrom posute skalnate plošče, kjer je vsak napačen korak lahko usoden. Varoval ni. Velika Baba ima dva vrhova. Z naše strani najprej dosežete nižji vrh, v nekaj minutkah pa tudi višjega, kjer vas čakata vpisna knjiga in žig.

Razgled z vrha Velike Babe je izjemen; na jugu celotno severno ostenje Rink, Skute, Dolgi Hrbet, Grintovec, Kočna. Na severu nas gledajo Goli vrh, Pristovški Storžič, Obir, na vzhodu nam maha Mrzla gora, v daljavi se vidi Olševo in Peco; na zahodu je Storžič, v bližini Stegovnik, Virnikov Grintovec, zadaj pa greben Košute.

Z vrha se spustimo v smeri SZ, stran od sosednjega Ledinskega vrha. Po nekaj desetih metrih pot zavije levo in po gredi se spustimo do balvana, kjer je smerokaz proti Ledinam, po zelo zahtevni zavarovani plezalni poti ali pa preko Jezerskega sedla. Vem, da vam raven adrenalina z grebenskega prečenja Bab še ni popustila, zato predlagam, da se na Ledine spustite po prvi poti.

V zgornjem delu poteka zavarovana plezalna pot po skoraj gladki plošči. Spuščanje ni preveč zahtevno; svetujem uporabo samovarovalnega kompleta, čelado imate pa na glavi že od prej. Kmalu pridete do kamina, kjer nekaj skob in jeklenica zelo olajšata delo. Sledi vnovičen spust po skoraj gladki plošči, dokler ne dosežete zadnjih pet klinov in končne grape. V grapi sledite markacijam po severozahodnem robu Ledinskega vrha. Atraktivno speljane jeklenice po krušljivem svetu od vas zahtevajo popolno zbranost in pozornost. Vmes, v kratkem delu, vam bo pod nogami zazijala praznina. Pot je čez razbito pečevje super speljana in odlično zavarovana. Jeklenica je večino časa na vaši levi strani. Na Ledinah boste v eni uri. Z Ledin lahko sestopite po zavarovani plezalni poti, imenovani Slovenska pot, ali pa po lovski poti. Obe sta markirani in dobro vzdrževani. Če pa vam še ni zmanjkalo energije, pa lahko sestopite skozi Žrelo do Češke koče in se od tam spustite do tovorne žičnice, odkoder vas čaka še nekaj hoje do jeklenega konjička, ki vas vztrajno čaka, kjer ste ga parkirali.