AN - 02.09.08

Kar nekaj zanimivih novic!

So trenutki in dnevi ko se res težko spravim k pisanju, ker enostavno ni povedati kaj preveč pametnega. Težko je stvari obrniti na hec. Mogoče je celo plus, da se moram vsak ponedeljek usesti in napisati teh nekaj odstavkov iz življenja alpinistov in tudi športnih plezalcev. Preplezanih je bilo kar nekaj zanimivih novih variant in smeri, pa tudi nekaj klasičnih.

Martuljek

Ena najbolj ustvarjalnih navez našega časa, Tadej Golob (AK Črna) in Peter Bajec (AO Železničar) sta ponovno dodala nekaj novega v mozaik Martuljških gora. Nastala je smer Zimmer frei (V+/III-IV, 200 m, 3-4 h) v severni steni grebena Dovški križ – Oltar. Ta kratka smer izkorišča prehode po očitnih poklinah, ki so lepo vidne ko stopiš pod steno. V smeri najdeš kvalitetno skalo in dobre možnosti varovanja. Posebnost smeri so predvsem navzdol obrnjeni oprimki in relativno skopi stopi. Za morebitne ponavljalce še opis:
Dostop: izhodišče je bivak za Akom. Usmeriš se k Trem macesnom in naprej kot za Grlo. Ko prideš v krnico je stena tik desno do Jugove grape.
Opis: Smer poteka desno od smeri No siki riki. Vstopi na očitni podstavek in dalje na udobno, nagnjeno polico. Od tu greš po nekakšnem žlebiču nekaj metrov navzgor, nato pa prečiš levo in navzgor v majhno zajedo-žleb, ki ji slediš bolj ali manj naravnost navzgor do stojišča pod nadaljevanjem zajede. V nadaljevanju zajeda ponuja nekaj težav, ki pa se višje zgoraj umirijo in smer te pelje po udobni, navzgor (proti desni) vzpenjajoči se polički do vznožja odpočenega stebra. Na stojišču je ostal en klin. Skobacaš se na steber (težavno) in čez plošče rahlo navzgor in proti desni v plitvo zajedo, ki pelje pod strehasto, krušljivo zaporo. Tik pred njo ji pobegneš po lepem prehodu v levo, vendar ne v očitno poč, ki te pozdravlja na levi strani. Plezanje čez ta odstavek je strmo, a z odlično skalo. Navzgor proti neizraziti poči, ki te po nekaj metrih pripelje na udobno stojišče. Od tu nadaljuješ po poči-zajedi (zgoraj ima krušljiv zaključek) in se ji kmalu umakneš po naravnem prehodu v desno in navzgor še slabih 25 m po dobri skali na rob stene.
Oprema: deset različnih klinov (jeseničani in bugabuji) ter komplet metuljev.
Sestop: sestopiš po poti skozi Grlo in nazaj za Ak.

Triglav

Jurij Hladnik (AO Radovljica) je v navezi s Borutom Škarjo v zahodni steni Triglava predvidoma preplezal novo varianto. Dolžina variante je okoli 200 metrov sama smer oz kombinacija v glavnem Ljubljanske smeri z Direktno varianto pa zasluži oceno (VI+/-VI, 500 m). V sliki, ki jo je pred časom pripravil Pavle Kozjek, je Direktna varianta vrisana z črno črto. V varianti sta pustila 2 klina, smer se ves čas prepleta z Ljubljansko smerjo in Srebrnimi stezami. Poznavalci Stene?

Zahodna triglavska stena: Direktna varianta

Od tu in tam

Tine Cuder (Martini-Sportswear, Slpina, AO Ljubljana-Matica) je sporočil naj ga še ne pošiljamo v alpinistični pokoj. V dokaz je poslal podatke o dveh vzponih, ki jih je opravil minuli teden. Najprej sta, v nedeljo 24.8., s Štefanom Golobom preplezala prvenstveno smer v J steni Mangrtskih vršičev s pomenljivim imenom Sijaj, kdaj boš nazaj (V/IV, 230 m). Smer poteka v levem delu stene, levo od Smeri izgubljenih duš. V spodnjem delu poteka po kaminih do velike v levo usmerjene rampe, po njej en raztežaj. Nato pa krene desno čez manjši previs (klin), čez plošče proti desni do izstopnega kamina. Nato pa je, 30.08., z Borutom Žnidarčičem preplezal smer South park (6c/c+, 235 m) v Turnu Gamsove matere v zahodnih Julijskih alpah.

Kar nekaj lepih klasik bo letos preplezanih po 'sili razmer' in za potrebe opravljanja izpitov za alpiniste. Tako je Igor Vidrih (Soški AO) s Senadom Halilovičem (AO Mojstrana), v četrtek 28.08., preveril svoje znanje v Severovzhodnem razu (III-IV, 500 m) v Kalški gori. Navdušenje nad dobro skalo je bilo skaljeno zaradi prebujne vegetacije. Peter Mežnar (Soški AO) in Andrej Pahovnik (AAO) pa sva, 30.08., preplezala prvo med prvimi v severni steni Šit - smer Herlec-Kočevar (V+/II-IV, 500 m)

Dolomiti

Neumorni, a nikakor osamljeni Dejan Koren (DUMO) in Stanka Vidmar (oba AO Vipava) sta plezala v Zahodni Cini eno največjih tamkajšnjih klasik smer Cassin - Ratti (VIII, 450 m). Mojstrske prehode in znanje starih mačkov, ki so preplezali te smeri, pa res lahko občudujemo vsi. V nedeljo sta se nagradila z uživanjem v Tofani di Rozes - Castelletto v smeri La grande guerra (7a, 210 m), za katero Dejan pravi, da je res lepa smer v odlični skali. In kot običajno Dejan ni pustil, da se Stanka preveč pretegne, zato je obe smeri plezal v vodstvu in NP.

Srečno vsem, ki se potikate po vertikali,