Aljaska Ruth Gorge 2008

Prva ponovitev smeri Season of the Sun v južni steni Mount Bradleya

Tina Di Batista (AO Ljubljana-Matica) in Tomaž Jakofčič (AAO), oba Policija RS, sva bila od 2. aprila do 4. maja na Aljaski. Na ledenik Ruth sva priletela 7. aprila, po daljšem obdobju slabega vremena. Pričakale so naju na debelo zasnežene stene (1,5 metra novega snega v nekaj dnevih), hud mraz in nobenega ledu. Skupaj z nekaj japonskimi alpinisti in Norvežanoma smo bili prvi to sezono na ledeniku Ruth. Po nekaj oglednih turah je bilo bolj ali manj jasno, da drugega kot južne stene ne pride v poštev tako zaradi mraza kot razmer. Po šestih urah gaženja s smučmi in nekaj plezanja sva prišla 10. aprila na plato Root Canal pod južno steno Mooses Tooth. Naslednji dan sva preplezala smer Ham and Eggs (V, 4+, 900 m) in v snežnem neurju sestopila nazaj do baze.

Naslednja je bila na vrsti še neponovljerna smer Freezy Nuts v London Towerju. Preplezala sta jo Manu Pelissier in Manu Guy leta 1996 in ocenila s TD+, 95 stopinj, 800 m. Zares lepa linija, ki je od daleč spominjala na Supercouloir je presenetila s težavami, tokrat nizkimi. Smer je bila le za odtenek težja od npr. Teranove smeri.

Mt. Bradley: Season of the Sun

V osojnih stenah je bil še vedno samo pršič, zato sva razmišljala še vedno o južnih stenah. S smučmi sva odšla pogledat slovito, neponovljeno The Gift v južni steni Bradleya. Ledu je bilo premalo in smer je potekala po plaznici, ki je bila ob otoplitvi preveč aktivna. Smer je tako, kot so dejali avtorji, res primerna zgolj za zimo. Smer Season of the Sun, ki so jo lansko leto preplezali trije japonski alpinisti je zgledala varneje in po nekajdnevni otoplitvi se je tudi že dobro očistila. Tako sva mislila in 22. aprila vstopila ob 4. uri zjutraj. Eden od prvih in po skici sodeč tudi najtežjih raztežajev v smeri, zajeda z oceno M6, ki so si jo lani Japonci opremili s fiksi, je prijetno presenetila z tankim ledom po katerem se je dalo težko mesto preplezati malo lažje. Po zapletenih snežnih prehodih sva dosegla osrednji žleb kjer se je začela najtežja plezarija. Pokazalo se je, da so razmere tu precej slabše kot ob prvem vzponu saj sva morala plezati zahtevna mesta tudi tam kjer naj bi bila le udobna grapa. Poleg najtežjega mesta originalne smeri, M6, R, sva imela še kar nekaj podobnih. Zadnje težje raztežaje sva zaradi pomanjkanja ledu v originalnih počeh morala preplezati po svoje in to je predstavljalo ključ smeri. Dvakrat sva bila ob nepravem času na nepravem mestu in za las je manjkalo, da naju niso odnesli plazovi mokrega snega, ki so sicer bobneli cel popoldan v neposredni bližini. Vrh ob 20. uri zvečer je bilo eno najinih največjih olajšanj do sedaj. Bivakirala sva eno uro po vrhom in naslednji dan v sedmih urah sestopila po zapletenem JZ grebenu v bazo.

Smer Season of the Sun ima aljaško oceno V, po naše pa bi jo ocenila VI, 5+, M6+, 1500 m. Za prvo ponovitev smeri sva rabila 16 ur plezanja. Po dodegljivih podatkih sva bila sedma ali osma naveza na vrhu Mt. Bradleya, Tinca seveda prvo dekle.

28. aprila sva odletela z ledenika. Kronološko poročilo s slikami bova naredila, ko se malo urediva ...