S Krkavč do Puč in krožno nazaj

Večer, Narava, gore in ljudje - Jože Praprotnik: Preden zapihajo mrzle sape burje in odpihnejo zadnje listje ruja, je prav, da se naužijemo te barvitosti istrske krajine

Če smo na dopustu ali le konec tedna doli v Portorožu ali kje drugje, se nam bo prav prileglo, če bomo za nekaj uric ubežali poplavi pločevine, ki se ob koncu tedna nagnete na tistih nekaj bornih kilometrih naše Obale.

Zapeljimo se skozi Sečovlje do vasi Dragonje, potem levo navzgor po ovinkasti razgledni cesti do Sv. Petra in nato po slemenu do Nove vasi, potem pa na prvem odcepu ostro desno proti Krkavčam. Vozimo se počasi, saj je lepo in razgledno, a tudi cesta ni primerna za kakšno divjanje. Malo pred Krkavčami se pripeljemo do manjšega pokopališča s cerkvico sv. Mihaela in cestnim odcepom levo v dolino Dragonje. Tu nekje pustimo avto in nadaljujemo ter se odpravimo levo proti Dragonji. Ko prispemo do prvega križpotja, nadaljujemo desno, ker levo vodi cesta k sicer znamenitemu krkavškem kamnu, obelisku precejšnje starosti. Mi gremo torej naravnost naprej in polagoma navzdol, tudi mimo torklje na desni strani. Zdaj smo pozorni, da na prvem odcepu zavijemo levo pod velikim in visokim zidovjem kraškega kamna, na katerega terasi rastejo oljke. Ko cesta zavije ostro desno in strmo navzdol, opazimo na levi strani ovinka stezo navzdol med brnistro in rujem, ki že izgublja jesenski sijaj. Lepa planinska steza je to. Ko pridemo spodaj na drugo stezo, ki vodi z leve navzdol, ne gremo naravnost in navzdol, temveč levo v klanec, zgoraj pod ruševinami pa desno. Steze zdaj ni več, pač pa bolj slab kolovoz, ki se v levo vzpenja v tisti klanec. Levo so obnovljeni nasadi oljk, zato moramo biti pozorni, da bomo pravi čas zavili ostro desno, kjer bomo opazili imeniten kolovoz, ki se malodane na isti višini ovija okoli grap, tudi preko skalovja, med rujem, bori, šipkom, brinjem. Onkraj globeli na levi pogledujemo na vasico Puče, ki podobno kot Krkavče ali Koštabona leži na skalnem pomolu nad dolino Dragonje, skratka na prostoru, ki ga nekdaj ni bilo škoda za zidavo domov, saj so vse ravnice okoli vasi pridno obdelovali, da so preživeli na borni istrski zemljici.

Kolovoz, po katerem hodimo, običajno tudi varen pred vsemi vetrovi, je že nekdaj povezoval omenjene vasice. Sem in tja pridemo do pravcatih skalnih plošč, ki so jih s pridom izkoristili kot nekakšno betonsko cestišče. Vsa pot je tihotna, en poseben svet, in kot zanimivost, tudi v najlepšem vremenu nismo srečali nikogar. Ko se bližamo vasici Puče, vidimo na levi strani terase z oljkami, ko pa steza zavije nekoliko bolj strmo navzgor, gremo do visokega zidu, tam pa ostro levo. Desno bi prišli na cesto in po njej desno v vasico, ki si jo sicer lahko ogledamo, saj jo lepo obnavljajo, z nje pa sem in tja tudi pogledujemo na globel, okoli katere smo hodili sem gor. Po ogledu se vrnemo do omenjenega zida in po kolovozu pod vasico Breči. Lahko bi kajpak šli tudi po asfaltirani cesti do kraja Križišče Puče ter tam ostro levo, a to je kar precej kilometrov. Kolovoz pa se lepo polagoma vzpenja v smeri Krkavč. Vsi kolovozi, pravcate cestice, ki zavijejo desno, vodijo do novih nasadov oljk, potem pa se izgubijo v divjini, prepolni rujev, skrivenčenih hrastov, borov in brinja, zato gremo naprej po stezi, ki je bolj ozka, a lepo vodi v ravni smeri, čeravno se vidi, da jo ruj že precej zarašča. Zgoraj kmalu pridemo do treh, štirih samoniklih cipres, kjer bomo opazili skromno oznako smeri hoje, se pravi v desno, preko pašnika do asfaltirane ceste, po njej pa levo, od koder bomo imeli do avta le še kakšnih dvajset minut zložne hoje po nič kaj prometni cesti. Za to krožno pohajkovanje s krajšim ogledom Puč bomo potrebovali dobre tri ure.

JOŽE PRAPROTNIK

Kolovoz, ozaljšan z rujem, zgoraj v smeri Krkavč pa nekaj samotnih samoniklih cipres
Foto: Jože Praprotnik

Večer: S Krkavč do Puč ...