Gorenjski balkonček

Gorenjski glas, 15.04.05 – Jelena Justin: Kljub nizki nadmorski višini je Jamnik fantastično razgledišče nad Gorenjsko

ZNANIMIVOSTI

Planinski kotiček: Jamnik (831 m)

Gorenjski balkonček

Kljub nizki nadmorski višini je Jamnik fantastično razgledišče nad Gorenjsko

Ko se izletnik pelje proti Gorenjski, lahko na levi strani vidi razgledno cerkvico Sv. Primoža in Felicijana, bolj znano kot Jamnik nad Kropo. Dostop do Jamnika je možen iz več smeri: Kropa, Besnica in Dražgoše.

Pot, ki vam jo bom opisala, se začne na parkirišču v središču Krope. Kažipot vas usmeri na ozko cesto, ki se med značilnimi kroparskimi hišami vzpenja po pobočju. Markacij ni ravno pretirano, res pa je, da se tudi izgubiti praktično ne morete. Če boste zavili preveč proti jugu (desno), se boste znašli na asfaltni cesti, ki pelje na Jamnik. A naš namen ni, da bi celo pot prehodili po asfaltu!

Ozka pot med starimi kroparskimi hišami se hitro dvigne nad vas, za zadnjimi hišami pa spremeni v kolovoz. Na prvem razcepu zavijete levo in sledite poti, ki je speljana po globoko vrezani grapi. Nadaljevali boste z vzponom po robu gozda, nato pa vas bo pot vodila v strmem vzponu po pobočju skoraj naravnost navzgor. Vi le nadaljujete naravnost do naslednjega razcepa, kjer boste lahko izbirali med več možnimi potmi. Nadaljujete desno po poti navzgor. Najbolje bo, če tej poti (grapi) sledite po njenem robu - hoja bo tako precej lažja, pa tudi bolj razgledna. Zmerne hoje v strm vzpon je za približno pol ure, ko nenadoma pot pred nami postane precej bolj zložna. Opazili boste lahko tudi markacije, ki vas bodo pripeljale do ceste iz Krope na Jamnik tik pred lovsko kočo. Po asfaltni cesti se odpravite naprej do prvih kmetij na Jamniku, kjer vas čaka fantastičen razgled na Karavanke, Kamniško-Savinjske Alpe in okoliška hribovja. Na desni strani se vam bo kot na dlani pokazal Mohor, za njim Jošt in Šmarjetna gora; nasproti njih pa Krvavec, Kalški greben. Grintovec, Kočna, Storžič, Dobrča, Begunjščica, Vrtača, Stol, Golica ...

Do cerkvice Sv. Primoža se odpravite po makadamski cesti. Cesta je podobna pomolu, kot raz strmega zaraščenega pobočja Jelovice. Na vsako stran se v globel spuščajo strme travnate površine. Občudovanja vredni so kmetje, ki ta konec skrbno kosijo. Če se boste proti cerkvici odpravili poleti oz. zgodnji topli jeseni, boste na teh travnatih površinah lahko videli številne koze, ki se pasejo.

Cerkev Sv. Primoža in Felicijana je bila zgrajena v 1. polovici 15. stoletja. ima pa gotski prezbiterij in freske iz začetka 16. stoletja.

Če ste se do Jamnika pripeljali z avtomobilom, le-tega lahko pustite na "priročnem" parkirišču in se po shojeni in vzdrževani bližnjici spustite do cerkvice.

Jamnik je lahko tudi izhodišče za izlete po Jelovici. Zanimiv je tisti do Vodiške planine (1108 m), kjer je Partizanski dom. Vas bolj navdušuje kolesarjenje kot pa hoja? Prepričana sem, da ste Jamnik že "zbrcali". Še ne? Potem je ta gorenjski razglednik lahko vaša naslednja destinacija. Pa privoščite si petminutni počitek pri cerkvici. Nadihajte se svežega zraka. nekaj popijte in se naužijte lepot, ki vam jih nudi ta čudovit razglednik nad Gorenjsko. Pa nikar ne pozabite na čelado ... Čaka vas namreč še spust v dolino. Pa srečno!