Alpinistične novice 27.06.06

Sezona odprta na stežaj in plezalo se je vsepovsod.

Alpinistične novice

Minuli vikend je bilo v gorah veliko ljudi.Kako tudi ne saj so posebno velike severne stene ponudile blagodejen pobeg iz dolinske vročine. Žalostna plat povečane frekvence v gorah je tudi neizporosna statisika, ki zahteva gorske nesreče. Minuli, črni vikend nas je grobo opozoril na previdnost v gorah in stenah.

Julijci

V Triglavski steni je bil kar nekaj prometa vendar vseeno ne toliko kot ga bo slovenska stenska kraljica deležna v visokem poletju. Začnimo pregled z vrhunsko navezo Marko Lukič in Andrej Grmovšek kateri je vremenska evropska situacija velela obisk naših Julijcev. Odpravila sta se v Triglav in v ostenju Skalaškega turnca na pogled preplezala smer Metropolis (VIII+/VIII-, VII, 350 m). V zgornjem delu sta nadaljevala do roba stene po Čopovem stebru (VI+) in opravila veliko turo. Opravila sta tretjo ponovitev Metropolisa in šele drugi pravi prosti vzpon v smeri. David Debeljak in Miloš Urh sta prev tako plezala Čopov steber , pristopila sta po Skalaški smeri. Maja Lobnik (AO TAM) in Tadej Krišelj (AO Kamnik) sta plezala klasiko zahodnega dela stene, smer Sandija Wisiaka (V, 400 m). Snega v steni praktično ni, lepo prehodna pa je tudi pot čez Plemenice.

Živaho je bilo tudi nad Tamarjem. Matjaž Jeran (Promontana, AO Matica) in Aleš Česen (AO Kranj) sta plezala nekdaj popularno tehniko Smer norčkov v Šitah, ki se je v zadnjih nekaj letih prelevila v prostoplezalni izziv za alpiniste z visokim športnoplezalnim nivojem. Atraktivna streha je namreč ocenjena z 8a. Prosti vzpon imata na svojem seznamu le v prejšnjem odstavku omenjena alpinista kar pomeni, da v najtežjem raztežaju ne bo nič podarjenega in seznam po prsih trkajočih plezalcev ne bo hitro rasel. Matjaž in Aleš sta potipala majhne oprimke v strehi nato pa odhitela do vrha. Vse razen strehe sta plezala prosto (VII+) v smeri pa pustila pet klinov in dobro jebico na težkim raztežajem. Sestopila sta po Jesihovi smeri kjer sta na sidriščih za spust zamenjala nekaj vrvic. Potožila sta nad stalnimi kamnitimi salvami, katere so jima cel dan motile koncentracijo. Matjaž je nekaj dni kasneje v navezi z Matevžem Kunšičem preplezal Ašenbrenerjevo smer (VI, 800 m) v Travniku. Matevž se je s smerjo neprostovoljno a uspešno spoprijel v supergah. Smer sta v plezalkah preplezala tudi Mitja Šorn (AO Jesenice) in Tine Ščuka (AO Železničar) ter Aleš Česen (AO Kranj) in Polona Juričinec (AAO) Naveze so pohvalile dostop do stene. Od slapov naprej se hodi po trdem, lepo hodljivem snegu. Sestop po Hanzovi poti v Mojstrovki je kopen. Maja Lobnik in Tadej Krišelj stav Šitah preplezala lepotico JLA (VII-, 300 m).

Nad Krmo so v Draškem vrhu Mitja Šorn in David Sefaj (oba AO Jesenice) ter Miha Habjan (Mammut) in Gregor Miklič (oba AAO) preplezali Viktorijo (VI-, 600 m). Nižje po dolini, v Debeli peči so Habjan in Andrej Štremfelj ter Mitja Šorn in Tine Ščuka. plezali letos popularno Bergant -Manfreda (VII-/V, 450 m). V isti steni sta Tanja Grmovšek in Alenka Lukič preplezali Parižanko (VI+, 300 m). Smer je bila zaradi dežja prejšnji večer precej mokra.

Novic iz Špika ne dobimo velikokrat zato je slednja prav dobrodošla. Andrej Magajne in Boštjan Erjavec sta v severni steni plezala Krušicevo smer (V, 900 m). Razen velike zajede je smer suha. V steni se je kljub vročini še obdržalo nekaj snežišč, ki pa ne motijo.

Kamniško Savijske Alpe

Tudi v Kamniško Savinjskih Alpah se je dalo ohladiti. Pavle Kozjek in Borut Kozlevčar sta odšla v najbolj hladno slovensko steno – Dolgi hrbet in tam preplezala Jernejev steber (VI, 400 m). Dejala sta, da je sicer sitni vstop sedaj še ugodno zasnežen, lepota smeri pa se bolj kot v kvalitetni skali kaže v lepih prehodih in sestopu mimo Češke koče kjer imajo dober štrudelj. K smeri vsekakor sodi tudi večerno branje knjige Pot kjer je nastanek smeri lepo opisan. Pavletu je med prestopicanjem na stojišču v grapo padel plezalnik 5.10 . Zgonjen a Pavletu ljub plezalnik bo vesel, če bo našel pot nazaj k lastniku.

Blaž Grapar (AO Rašica) je dvakrat plezal v Vežici. Z Nino Bernard (AO Rašica) se je ogrel v Skrivnosti človeškega uma (VI+, 200 m), ki ga je navdušila s svojo prvinskostjo. Opis v vodniku je bojda zanič, bolj koristna je skica. Najbolj moteč je bil napovedan "naravnost gor" iz drugega raztežaja GG-ja. V resnici je potrebno najprej prečiti nekaj metrov desno in šele nato gor. Čez nekaj dni se je Blaž vrnil s ferajnovskim kolegom Miho Valičem in skupaj sta opravila vzpon vreden rašiške Minutke za kvaliteto. Prosto sta preplezala Črno lepotico (VIII-, 200 m). Smer je ob pogledu od spodaj strašila z mokroto a med plezanjem prijetno presenetila s pretežno suhimi oprimki.

Tanja in Andrej Grmovšek sta se prejšnji vikend podala v njun priljubljeni Križevnik. Več o tem lahko preberete na njuni strani

Tofana Di Rozes

Plezalna sezona v Dolomitih je v polnem teku že nekaj časa, vseeno pa je prva slovenska novica od tam pricurljala do nas šele sedaj. Nastja Davidova (AO Matica), Maja Apat, Peter Jeromel (oba AO Slovenj Gradec) in Igor Kremser so v mogočni Tofani Di Rozes preplezali prijazno smer Constantini – Ghedina (VI-, 500 m). Prav uživali so kljub temu, da jih je nekajkrat opral dež in, da so bili primorani prepletati se z devetimi Italijani navezanimi v vlakec.

Srečno!

Tomaž Jakofčič

1 komentarjev na članku "Alpinistične novice 27.06.06"

Blaž Grapar,

Skrivnost človeškega uma je dolga bolj 300 kot le 200 metrov.