Oaza miru pod smučišči

Popoldanski skok na naš današnji cilj naj bo primer nabiranja kondicije za poletno sezono.

Štefanja gora (748 m)

Oaza miru pod Krvavškimi smučišči

Ko se peljete iz Visokega v smeri Jezerskega, se v Hotemažah pred vami pokaže manjša gozdna planota, na prisojni legi, kjer leži vas Olševek, izhodišče za popoldanski vzpon na Štefanjo goro.
V križišču v Hotemažah zavije cesta levo proti Jezerskem, vi pa peljete kar naravnost do Olševka. Ob gozdu, na koncu vasi, v bližini nogometnega igrišča, kjer stoji spomenik padlim v NOB, parkirate avto in peš nadaljujete naravnost po gozdni poti. Markacije in smerna tabla, na "natur dili" vas usmeri levo v gozd in pot se začne počasi vzpenjati. Celotna pot je dobro markirana, tako da ni problema z orientacijo. Na prvem razcepu vas pot usmeri levo, desno se spustite proti vasi Adergas; drugo razpotje pa vas usmeri proti vrhu, levi krak poti pa se obrne nazaj proti Možjanci.
Nadaljujete desno navzgor skozi gozd, dokler ne pridete na cvetoč travnik. Nikar ga ne zgazite kot čreda ovac, temveč se držite poti do vrha Štefanja gore, kjer je simpatična, obnovljena cerkvica sv. Štefana. Ob cerkvici lahko prijetno poležite na soncu, napolnite izpraznjene baterije za nove izzive, ki vas čakajo v življenju. Ustnice narišejo nasmeh, ko se usedete v travo, ali pa na klopco, ko se umirite, opazujete, dihate sveži zrak in črpate kisik, ki so ga s pomočjo fotosinteze proizvedle zelene rastline okoli vas. S Štefanje gore je lep razgled proti Kočni in Grintovcu, Kalškemu grebenu in Krvavcu.
Iz Olševka do vrha je približno 45 minut zmerne hoje.

Drug vzpon na Štefanjo goro pa poteka iz vasi Adergas, kjer je ogleda vredna prelepa baročna cerkev. Pot proti vrhu Štefanje gore najdemo označeno na levi strani cerkve, ki nas ob kažipotih po slemenu popelje na vrh. Hoje je približno za eno uro.

Pod cerkvijo sv. Štefana je mežnarija in kmečki turizem, kjer se boste lahko okrepčali.

V vseh letošnjih opisanih izletih je bila opisana tudi gorsko kolesarska tura in tudi tokrat bo tako. Skozi Hotemaže se s kolesom pripeljete do Tupalič, kjer zavijemo desno z glavne ceste proti Možjanci. Cesta se takoj ukrivi levo, potem pa po nekaj 100 metrih ponovno desno v klanec. Vzpon je naravnost, klančina "prijetna"...dolžina 2 kilometra. Razcepa ni nobenega, zgrešiti se ne da. Ko pred seboj zagledate vas Možjanca, se na desni odpre pogled proti Krvavcu. Nadaljujete do vasi, sredi katere zavijete ostro desno in sledite naravnost po makadamu. Vožnja poteka skozi gozd, makadam je nekaj mestih zoprn, a dobro, da so na kolesih amortizerji. Gozdna cesta postaja vse boljša in ko pred seboj zagledate travnike kmetov s Štefanje vasi, pridete tudi do asfalta. Usmerite se ostro desno, kjer se pulz zaradi klanca ponovno zviša. Pribrcate do gostišča in čaka vas le še vzpon do cerkvice. Od gostišča se spustite rahlo desno na gozdno pot in zagrizete v kolesnice preko travnika. Kratka, a zoprna klančina. Na robu travnika zavijete levo in kmalu na svoji desni zagledate cerkvico. Z vrha se spustite nazaj do Zgornje Štefanje vasi. Tu vas pričaka vrtoglav spust, saj hitrost brezglavo hitro naraste, a vas čaka še nekaj stometrski klanec, potem pa adrenalinski spust navzdol. A previdno, lepo prosim. Včasih je na cesti kakšen večji kamen iz levega pobočja, kombinacija sonca in senc pa zna biti zahrbtna. Zavore naj regulirajo hitrost, naj vas ne prevzame adrenalin, kajti na poti sta še dva ovinka, na katerih vas lahko "nese ven". Glede na to, da se približujete spodnji postaji gondole Krvavec lahko nasproti pride tudi kakšen avtomobil.
Od spodnje postaje naprej je cesta neprijetno luknjasta in vegasta, parkrat rahlo nepregledna. Strmina sicer popusti, tako da je pot do Cerkelj za spoznanje mirnejša.
Običajno rada rečem, da so spusti s kolesi navzdol edina tolažba za "muke", napor in preliti znoj, ko je treba klančino premagati navzgor. A kaj, ko spusti, običajno zmeraj prehitro minejo.

Štefanja gora je prijetna popoldanska rekreacija, tako za pohodnika, kolesarja ali tekača.