Alpinistične novice 31.01.06

Sneg, led, sonce...

Alpinistične novice

Vsem tistim, ki pridno razbijate led, sneg in kar je še trde vode, naj namignem, da so v deželi pod Peco iz snega in ledu sezidali pravljično deželo kralja Matjaža in Alenke. Zato se naslednjič, ko vsekaš po ledu, spomni, da so iz takih snovi tudi sanje in pravljice. Mnogi alpinisti so si jih na vrhovih gora in slapov spletli kar sami.

Primorski melos: Mangart

Bija drekerija je ime nove smeri, ki sta jo v nedeljo 22. 01. Zlatko Koren in Peter Podgornik preplezala v JV steni Mangarta, v sredo 26.01. ob 20 uri sta Matic Jošt (AO Celje-Matica) in Peter Poljanec (Soški AO) v Logu že proslavljala 1. ponovitev. Kot se za mlade fante spodobi, sta bila zjutraj malce pozna, ob 7h pod steno, na vrhu Mangrta ob 14 h, nato pa sestopila po Zimski smeri pod steno (18h). Omeniti velja, da sta zgoraj plezala po drugačni liniji - direktno na vrh, kjer pa težave v odlični skali ne presežejo II. stopnje po UIAA. 300 m pod vrhom, kjer originalna smer zavije proti Zimski smeri sta po izraziti polici prečila desno in nadaljevala naravnost navzgor. Ker težave niso “vesoljske”, prvenstvo nad "izstopno varianto" prepuščata lovcem iz Loga. Skratka uživala sta.

Ne morem si kaj, da ne bi dodal še svojega ščepca. Pred kratkim sem na teh straneh bral odkrito navdušenje Petra Podgornika nad dosežki Ničota. Tudi sam se počasi bliža zelo okroglim letom. Goriška generacija brata Podgornik, Velikonja, Tamara Likar, … je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja zakrivila nešteto prvenstvenih smeri v Koritnici in Trenti. Mnoge od teh še danes veljajo za izziv. In danes, več kot dvajset let pozneje in v novem tisočletju, je Peter še vedno aktiven, še vedno pleza nove smeri, logične, lepe in velikopotezne tam, kjer so mnogi rekli, da je že vse preplezano. Na še mnoge smeri tudi tebi, Peter!

Kacempoh

Da so smer v soboto 28.01. ponovili Andrej Magajne (AO Ljubljana-Matica) - Luca Vuerich (Trbiž) in Jernej Jorgačevski (AO Vertikala) - Simon Slejko (AO Ljubljana-Matica) ste že brali, a ob plezanju navitih mladcev se spomnimo 20 let nazaj, ko je Slavko Svetičič (AO Idrija, "državljan sveta") zaljubljen v lepote Baške grape, neprestano iskal nove in nove slapove, da ni bilo treba domov. Marsikaterega je kar soliral, zvečer pa se je grel v Podbrdu. Za Kacempoha, pa si je le izbral soplezalca. Z Vojkom Pajntarjem sta ga zmogla v treh raztežajih, v igri so bile tudi “lojtrce” in vijaki. Prvo stojišče sta imela levo ob vznožju sveče in drugo na veliki gobi ob sveči. Dva odseka sta nosila privesek A1 še dve leti kasneje ob prvi ponovitvi pod taktirko Darka Podgornika z Dragom Frelihom (Soški AO). Kljub napredku opreme 25 meterska vertikala še vedno zbuja spoštovanje nad mojstrstvom pokojnega Slavca. Slap ima tudi to prijetno lastnost, da lahko razmere in sam vzpon spremljate s ceste. Vzpon na dan 20. obletnice - 3. marca, pa je v trenutnih klimatski pogojih praktično nemogoč.

Spekter

V soboto 21.01. je Dejan Koren ob soplezalcih Alešu (oba AO Vipava) in Klavdiju (AO Ajdovščina) uspel ponoviti Spekter (M7/M8) pod Prisankom. Smeri ne more prehvalit, pohvalil pa je tudi sebe, da je s ključem privil vijake tako, kot je treba. Lambado, ki jo je plezal vikend pred tem, pa je srečal nekje na pol poti do smeri. Smer Spekter je očitno zelo plezana; tudi Blaž Navršnik (AO TAM) jo je, po nepreverjenih podatkih, zmogel, a se noče oglasiti.

Smeri , grape, grapice,…

Karamela, Bosova grapa, Domžalska, Pripravniška so smeri, ki jih v normalnih okoliščinah iskreno priporočaš prijatelju, v gužvi kakršna vlada v smereh zadnje čase, je ne priporočam sovražniku. Lahko vas zadane padajoče kamenje, led, lahko vas povozi smučar, soplezalec vam z derezami stopi na roko, sitnoba za vami vas ves čas s čelado tišči v ta zadnjo …Tr-Do v Planici spada tudi v to kategorijo. Kramarjevi grapi v Storžiču pa ne bom krivice delal, saj baje ni bilo gužve in sta dva skoka že kopna. S težavami tretje stopnje UIAA se boste mučili.

Lovska smer, Batognica (foto: Igor Vidrih)

Marko Bokan, Igor Vidrih in Miljko Lesjak (Soški AO) so plezali Lovsko smer v Batognici. 29.01. sta Marko in Igor preplezala Butinarjevo z manjšo varianto, Pripravniško in v kočo na čaj!! Orion v Bavškem Grintavcu v odmaknjeni Trenti je bil očitno kaplja čez rob za Matevža Kramerja (AO Rašica), saj je vzponu posvetil celo elegijo. “Nikjer nobenega, le planinski orel nad vrhom in kakšen krokar.”

Urban Golob in Marjan Kovač sta preplezala Bobnarja v Brani in naletela na vsakovrstne razmere in malo manj snega, kot sta pričakovala. A več kot 3 ure in pol vseeno nista potrebovala.

Butinarjeva grapa (foto: Igor Vidrih)

Druga zanimiva tura je Tomazinova smer (III+, 4/2, 90°, 45-65°, 1000 m) v Stenarju. V soboto 23.01. so jutranji marš v Vrata opravili Peter Bevk (AO Cerkno), Marko Bitenc (Akademski AO) in Marko Potočnik (AO Ljubljana-Matica). Razmere v smeri so bile na začetku idealne. Popoldne je sonce zmehčalo sneg, delale so se cokle, višje so imeli še suh pršič in nekaj zmrznjene trave in skale. Teden dni kasneje so Neda, Jana, Dejan, Gregor in Matej (AO Ljubljana-Matica) zgodbo ponovili.

Slapovi

Da tržičani niso kar tako, dokazujejo vedno znova. Najprej je Aljaž Anderle na (pre)obljudenem Vršiču opremil in preplezal zelo aktualen Spekter, potem se je umaknil v samoto Vrat. Ob plezanju Peričnika so ga z odprtimi usti spremljali Peter, Urban in Janez. Lep sončen dan in lepe svečke. Plezajo se še slapovi v Logarski dolini, Lušev graben, Julijana, Kukla in Končarjev žleb v Trenti. Standeker Matic (AO Rašica) sporoča vsem leda željnim, da so v Maltatalu narejeni številni slapovi.

Še najbolj zanimivi so člani AO Kranj, saj v dolini Kokre bolderirajo skale željni plezalci Andrej, Rok in Miha, ‘malo naprej’ pa brata Štern plezata slapove. Oboji poročajo o super razmerah. Čista simbioza!

In še kratko navodilo za vse, ki pridno sporočate na naslov alp.ple@planid.org: navedite ime in priimek sebe in soplezalca, s katerega odseka ste/je, ob imenu smeri pa oceno in višino, čas plezanja in steno (tudi goro). Skratka vse kar k opisu sodi! Informacije bodo s tem precej bolj natančne.