Smučarska odprava Pik Lenin 2004

Kirgizija, od 8. do 30. julija 2004, 11 udeležencev

Poročilo

Udeleženci: Primož Brišnik, Uroš Cerar, Borut Črnivec, Simona Grabec, Lidija Honzak, Anton Kajzar, Simon Petrič, Andrej Petrovčič, Vital Vek, Franc Zarnik, Tadej Zorman
Čas: od 8. do 30. julija 2004
Cilji: Smučanje z vrha Lenina (7134 m) naravnost po S vesinah; prvi slovenski ženski spust z vrha nad 7000 m.

Potek odprave

08.07. : Polet Ljubljana - Moskva - Biškek (Kirgizija).
09.07. : Polet Biškek - Oš.
10.07. : Vožnja s kamionom do baznega tabora (BT, lociran 5 km pod Lukovo Poljano, v bližini Ačik-Taša, na višini 3600 m); nekako 300 km oz. 11 ur.
11.07. : Simona in Tadej gresta iz BT do T1 (tovor s konjem), ki je na ledeniku, pod severnih vesinah in postavita šotor na (ok. 4400 m), ostali naredimo aklimatizacijsko turo nad BT.
12.07. gremo še ostali z vso opremo (transport s konji) in hrano za 15 dni v T1, kjer postavimo 6 šotorov.
13.07. : Simona in Tadej gresta iz T1 po smeri normalnega pristopa do T2 (ok. 5300 m), postavita šotor in prenočita. Isti dan gresta Andrej in Simon naravnost v severno vesino, prenočita v šotoru na 5200 m.
14.07. : Z Urošem postaviva šotor za T2 v S vesinah (na ok. 5400 m) in med sneženjem in plaziči odsmučava v T1. Z nama sestopita tudi Lidija in njen nosač, ki sta načrtovala prenočiti v šotoru na 5200 m.
Vedno več udeležencev razmišlja o vzponu in spustu po smeri normalnega pristopa po SZ grebenu čez Pik Razdelnaja.
15.07. : Franc, Vital in Primož gredo iz T1 po normalki v T2, kjer postavijo še en šotor.
16.07. : Franc, Vital in Primož v megli in sneženju sestopijo iz T2 v T1. V severnih vesinah se proži več in več plazičev. Večina udeležencev opusti idejo smučanja po S vesinah in se preusmeri na poskus po normalki.
Peščica nas še vedno upa na možnost vzpona in spusta naravnost po severnih vesinah, začasno pa vsi sklenemo napredovati po normalki, kjer se na gori med T1 in T3 giblje dnevno od 5 do 40 ljudi.
17.07.:Z Andreje, Uroše in Tonetom gremo iz T1 po normalki v T2 s ciljem vzpona do T3 (Razdelnaja). Postavimo še en šotor.
18.07.: Z Andreje, Uroše, Tonetom, Lidijo in Simonom (z granulomom) gremo iz T2 navzgor proti T3, Andrej, Uroš in jaz pridemo do Pik Razdelnaja, kjer na višini 6100 metrov postavimo šotor (T3), Andrej v njem prenoči, z Urošem pa v nevihti s strelami odsmučava v T2, kjer naju počaka Tone. Simon in Lidija sta sestopila v T1, od tam pa sta se v T2 povzpela Simona in Tadej.
19.07. : Z Andreje, Urošem in Tonetom odsmučamo iz T2 v T1. Srečamo Franca in Vitala, ki gresta iz T1 v T2, kjer ju čakata Simona in Tadej za skupni vzpon v T3.
20.07. : Simona, Tadej, Franc in Vital začnejo iz T2, podrejo enega izmed treh šotorov in ga prenesejo v T3.
21.07. : Zjutraj nam po radijski zvezi četverica iz T3 (Simona, Tadej, Franc in Vital) sporoči odločitev, da poskusijo nadaljevati proti vrhu. Podrejo enega od dveh šotorov na T3 in ga na 6500 m postavijo za T4. Pred njimi na gori ni nikogar, gazijo prvi.
Zaradi vsakodnevnega sneženja dokončno opustimo idejo o vzponu in spustu naravnost v vpadnici vrha. Uroš in Lidija se povzpneta do T2 (v severnih vesinah), podreta šotor in odsmučata v T1.
Primož zaradi bolezni sestopi iz T1 v BT.
22.07. : Andrej in Tone gresta iz T1 v T2, od koder sporočita da je eden izmed dveh šotorov polomljen.
Opoldne uspemo v BT dobiti radio zvezo s četverico, ki gre proti vrhu; bili so na višini ok. 6700 m. Posredujemo jim vremensko napoved: prehod fronte v naslednjih urah - popoldne in ponoči, nato prehodno izboljšanje, z vetrom 70 km/h na 6500 m. Na osnovi napovedi Vital odsmuča mimo T4 v T3. Ostali trije nadaljujejo in kot izvemo kasneje, skupaj z dvema Špancema izkopljejo luknjo ter bivakirajo na višini več kot 6900 metrov.
23.07. : Andrej in Tone gresta iz T2 v T3, kjer je šotor zameten in brez kuhalnika. Z Urošem greva iz T1 v T2. Na poti oboji srečamo Vitala, ki je odsmučal z Razdelnaje mimo T2 v T1. Piha močan veter, zvečer in ponoči se trgajo kložasti plazovi.
Nimamo nobenih informacij o Simoni, Tadeju in Francu. Kasneje smo izvedeli, da so ta dan iz bivaka dosegli vrh in odsmučali nazaj do T4.
24.07. : Andrej in Tone ob osmih odsmučata z Razdelnaje do T2, kjer se jima pridrživa z Urošem in vsi skupaj odsmučamo do T1. Odsek gazi med T2 in T1 je na širini petsto metrov zasul ogromen plaz, ki se je utrgal tisoč metrov višje, pod grebenom. Splazil je tudi osrednji del severne vesine; višinska razlika od napoke do vršaja ok. 2000 m.
Ob dveh popoldan se po radiu oglasi Tadej iz T3 in sporoči, da so bili vsi trije na vrhu in da se vračajo, Simona omrznjena. Iz T1 jim gremo naproti do strmine pod 5000 metri.
25.07. : Vsi (razen Andreja, Simona in Lidije) z večino opreme (transport s konji) sestopimo iz T1 v BT.
26.07.: Del članov je v BT, Simona in Tadej pa že na poti proti Ljubljani.
27.07. : Andrej, Simon in Lidija se vrnejo iz T1. Tone in Vital se povzpneta na Pik Petrovski (ok. 4800 m), Vital odsmuča z vrha do snežne meje (ok. 4300 m).
28.07. : Vožnja BT - Oš.
29.07. : Polet Oš - Biškek.
30.07. : Polet Biškek - Moskva - Ljubljana.

Povzetek
Imeli smo neverjetno slabo vreme. V 15 dneh neprekinjenega bivanja v T1 samo zadnji dan ni nič snežilo, sicer pa vsak dan različno, od 2 do 5 ur (nekajkrat tudi 8 in več, s presledki), in zapadlo je od 5 do 25 cm snega. Zaradi obilice snega je bilo mogoče ves čas smučati skoraj do T1 (4400 m).

Razen aklimatizacijskega smučanja v spodnjem delu severnih vesin, smo opravili še naslednje spuste (povzetek iz kronološkoega dela poročila):

• Vital Vek z 6700 m (iznad T4) po normalki čez Pik Razdelnaja, mimo T2 do T1.
  • Andrej Petrovčič (2 x), Tone Kajzar, Uroš Cerar, Borut Črnivec po normalki s Pik Razdelnaja mimo T2 do T1.
  • Tone Kajzar z ok. 5900 m (nad T2) po normalki do T1.
  • Uroš Cerar in Borut Črnivec iz T2 (5400 m) v severnih vesinah do T1.
  • Vital Vek s Pik Petrovskega (ok. 4800 m) ob SV grebenu in S vesinah, ok. 500 m.