Mladi in Pakistan 2004

Matjaž Jeran: Uradno poročilo odprave

Uradno poročilo o odpravi

16.07.2004 smo Urša Rebec, Matevž Kunšič (oba AO Radovljica) in Matjaž Jeran (AO Ljubljana-Matica) odleteli v Pakistan. Cilj naše odprave je bila prosta ponovitev Nameless Towerja (Brezimni stolp, 6238 m) na območju Trango v Karakorumu.

Proti baznemu taboru smo se z namenom aklimatizacije odpravili po daljši poti od vasi Husche preko prelaza Gondogoro (5650 m) do ledenika Trango, na južni strani skupine Trango, bazni tabor (BT, 4100 m). Opremo smo poslali po krajši poti skozi Askole. V bazo smo prišli 28.07. po šestdnevni hoji, imeli smo precejšnje težave zaradi zastrupitve s hrano, tako da sva se z Uršo na poti do baze včasih bolj vlekla, namesto da bi uživala veličastno okolico. Prav tako je imel nesrečni pripetljaj tudi Matevž, ki se je ob dopoldanskem počitku v Ali Campu (5000 m) za dve uri ulegel in pozabil pokriti roke, posledično je v naslednjih dneh po celotni površini (zgornja stran) rok, dobil gnojne mehurjaste opekline; izgledalo je precej grdo in resno smo bili v strahu za Matevža.

Po dnevu počitka smo v še vedno odličnem vremenu začeli z delom na gori, oz. transportom opreme po ozebniku (4100 - 5200 m). Naš načrt je bil postaviti T1 na 5200 m, tam urediti depo opreme in hrane. Nato s statičnimi vrvmi opremiti prvi del stene do snežne rame na 5450 m in postaviti T2 (11. R). Nato naj bi sledil prosto plezalni vzpon v enem zamahu v Slovenski smeri in nato še v Eternal Flame.

Medtem, ko sva z Matevžem pofiksirala do rame in nanjo zvlekla ok. 100 kg hrane in ostale opreme, je Urša iskala spalko, ki se je odpeljala dol po ozebniku. Sledilo je desetdnevno obdobje slabega vremena in nato sva 14.08. vstopila v Eternal Flame, saj so bile poči v Slovenski smeri polne ledu in snega, torej neprimerne za (prosto) plezanje. Urša se ni počutila najbolje in se je iz T2 vrnila v BT. Sledil je nesrečen splet okoliščin in morala sva bistveno spremeniti način plezanja.

V prvem raztežaju nad snežno ramo, ko sem za seboj potegnil transportne vreče in portaledge, se je strgala povsem nova transportka (križ na dnu vreče!), v katero je bil vpet portaledge, padel in oddrsel je 500 m nižje. Sedaj sva bila prisiljena splezati do polic 500 m višje, kajti le tam naj bi bil prostor za bivak. Naslednjih 200 m sem splezal v vodstvu prosto na pogled do 8+, za seboj sem vlekel ok. 60 kg, kar me je utrudilo in s prostim plezanjem sem moral zaključiti. V naslednjih dveh raztežajih sva naletela na led v razpokah, postala počasna in tako bila prisiljena bivakirati nižje od načrtovanega (20. raztežaj, 5750 m). Nato sva ugotovila, da gorilnik ne dela, kot bi moral, in se zopet odločila za spremembo taktike. Na tem mestu sva pustila vse razen najbolj nujne opreme in 15.8. lahka, a kljub vsemu počasna splezala do konca smeri (Zaradi obupnega stanja Matevževih rok sem vse raztežaje vodil jaz, bil zelo utrujen in zato počasen.). Na višini cca. 6150m sva se v mraku v lažjem mešanem terenu zaradi strahu pred omrzlinami raje obrnila. Splezala sva 31 R + 50 m smeri Eternal Flame (Güllich, Albert; VIII-, A2, 1000 m, 2 B, 31 R).

Ponovno je sledilo obdobje slabega nestanovitnega vremena. Kljub spremenljivemu vremenu sva 28.08. vstopila v Slovensko smer in splezala do višine 5900 m (20. raztežaj). Plezala sva mestoma tudi v sneženju in kasneje temi in si ob 22. uri začela klesati bivak. Prebedela sva noč v sneženju in se zjutraj zaradi vremena in Matevževe zastrupitve s hrano (bruhanje in driska) le še obrnila.
Sledilo je pospravljanje opreme in 03.09. smo zapustili bazo v sončnem vremenu, ki je trajalo več kot neverjetnih deset dni!

Vrha nismo dosegli, prav tako ne zastavljenega cilja, vseeno sva z Matevžem pridobila »resne« izkušnje in se spoznala z »višino«, s katero sicer nisva imela težav. Urša zaradi slabega počutja in drugih okoliščin ni plezala v vršnem stolpu.

Zaradi dejstev, da sta bile v področju Trango dve slovenski odpravi, da je bila naša mlajša in opazno manj izkušena se zopet pojavlja vprašanje; Zakaj se nismo priključili zrelejšim kolegom, ti bi nas lažje pazili in vodili na vrh?

Dejstva so, da je naša odprava vseskozi delovala organizirano, in da se pravzaprav še maja meseca ni vedelo kdaj bosta Mali in Jakofčič odšla, potem se je priključil še Valič… prav tako se ni vedelo za datum povratka, zato se žal nismo mogli povezati v enotno odpravo, vsi pa smo si to želeli!

Vsekakor pa biti ena skupna odprava ne bi rešilo naših težav z neizkušenostjo! Mali-Jakofčič-Valič so bili vseskozi enotna naveza s ciljem Great Trango Tower, ki se ni imela namena mešati z nami tremi, zato to ne spremeni ničesar! Smo pa vseskozi odprtih rok sprejemali vsakršne nasvete »starejših bratov«. Jaz mislim, da je bilo vreme odločujoč faktor za neuspeh, seveda poleg že znanih napak in pripetljajev, ki pa nam ne bi ušli kljub skupni odpravi in isti formaciji navez!

Vsekakor menimo, da smo opravili odličen poskus vzpona v Trango Towerju, da v danih vremenskih razmerah, ostalih okoliščinah in glede na stanje ekipe, več ni bilo mogoče!

V dolino Trango se z Matevžem zagotovo še vrneva, gore so enostavno veličastne, da o veliki želji stati na vrhu Tranga ne govorim.

Zahvaljujem se vsem, ki so ogromno pomagali odpravi: domačim, Alenki Pirih, Gregu Malenšku, prof. dr. Nadi Zupan, Ivanu Pepelnjaku, Janezu Škrjancu, Zdenki Globočnik in vsem prijateljem, ki so posodili opremo. Z denarjem so nam pomagali KA in KOTG pri PZS, AO Ljubljana Matica, PD Radovljica, NIL, SmartCom, IBE, Novita, CityWall, ProMontana, MOL, Občini Bled in Radovljica, ŠOEF, K2 alpinist, Annapurna, Vrh, Žito, Vrh in Tapetništvo Radovljica.

Finančna shema odprave;

Letalske karte:184.000 SIT x 3 = 552.000 SIT
Kargo: 246.033 SIT
Vize: 8.400 SIT x 3 = 25.200 SIT
Hrana in gorivo: ok. 150.000 SIT
Osebna oprema: ok. 700.000 SIT
Skupna oprema (baza, tabori) je ključena v agencijske stroške
Zavarovanja: ok. 30.000 SIT x 3 = 90.000 SIT
Cepljenja, zdravila…: ok. 100.000 SIT
Baterije, filmi, sončni panel…: ok. 250.000 SIT
Drugi prevozni stroški so ključeni v agencijske stroške
Pošta telefon…: ok. 100.000 SIT
Darila donatorjem: ok. 40.000 SIT
Agencijski stroški: 440.000 SIT x 3 = 1.320.000 SIT
Taksa za vrh: je ni
Nosači - vključeno v agencijske stroške
Plače kuharju, oficirju: 115.000 SIT
Provizije osebam: 80.000 SIT
Večerje, voda in ostalo: ok. 50.000 SIT
Skupaj ok. 3.818.233 SIT

Potek odprave

16.07.: Odhod z Brnika.
17.07.: Dubai.
18.07.: Prihod v Islamabad.
19.07.: Ministrstvo za turizem - dovoljenja za treking,odpravili smo se proti Skarduju.
20.07.: Nadaljevali vožnjo proti Skarduju.
21.07.: Skardu, podaljšanje vize, pripravili tovore za nosače.
22.07.: Odpravili v Hushe, Matjaž zastrupljen.
23.07.: ostanemo v Hushah (3000 m).
24.07.: Začetek trekinga na Golong (4000 m); zvije Uršo.
25.07.: Daltsampa (4300 m), M&M se vzpneta na 4700 m, sicer bolj počivamo, Urša je še slabotna.
26.07.: Higher camp (4800 m), Urša še naprej slabotna.
27.07.: Začnemo ob štirih zjutraj, preko Gondogoro La (5650 m), Ali camp (odmor, Matevža
           opeče sonce po rokah), Concordia (4600 m).
28.07.: Urdukas (3900 m).
29.07.: Popoldne prihod na mesto baznega tabora (4100 m), postavljanje BT.
30.07.: Pripravili opremo za transport do T1.
31.07.: M&M nesla opremo do T1 (5100 m), pomagajo nama še trije višinski nosači
01.08.: U&M&M nesli opremo do T1, M&M postavila T1, Urša se ne počuti dobro zato gre v BT.
02.08.: Dež. Urša se sprehodi do Shiptona (BT pod Shipton spire), M&M čakata v T1.
03.08.: Dež. M&M prišla nazaj v BT.
04.08.: Dež. Popoldne vsi trije v T1.
05.08.: M&M - napenjanje vrvi proti T2; Urša tali vodo.
06.08.: M&M - napenjata vrvi do T2, Urša tali vodo.
07.08.: M&M transportirata opremo in hrano do T2, Uršina spalka se odpelje v dolino in vrne se v BT.
08.08.: Urša v T1. Midva z opremo do T2. Ker začne snežiti in je slaba napoved, se vsi spustumo v BT.
09.08.: Dež. V BT pridejo Jaka, Miha in Klemen.
10.08.: Dež. Sprehod do Shiptona.
11.08.: Dež. Sprehod do Shiptona.
12.08.: Oblačno. Balvaniramo …
13.08.: Prespali na T2.
14.08.: Urša se ne počuti za v steno, M&M začela plezati smer Eternal flame. Prišla devet raztežajev
           visoko (plezala od šeste zjutraj do šeste popoldan). Bivakirava.
15.08.: M&M obrnila slabih sto metrov pod vrhom (na višini ok. 6150 m, plezala od 06.30-18.30), spust
           ob vrvi do T2 (doseževa ob 21. uri).
16.08.: M&M vrnila v bazo.
17.08.: Počitek.
18.08.: Dež.
19.08.: Dežuje 20 ur; ponoči bobnenje iz bližnjega ozebnika in hudournik pride do šotorov.
20.08.: Dež.
21.08.: Dež.
22.08.: Dež, popoldan - balvanirali.
23.08.: Spet bolj deževno.
24.08.: Sonce, M&M na T2.
25.08.: Oblačno in deževno. Vrnila sva se v bazo.
26.08.: Dež.
27.08.: Dež in sneg. M&M na T2.
28.08.: Spremenljivo. M&M poskus v Slovenski smeri, bivak po 20. R; driska in sneženje vso noč.
           Urša je transportirala opremo iz T2 v BT.
29.08.: Matevž bruha, ima drisko… Spust ob vrvi v T2. Pospraviva T2 in se vrneva v BT.
30.08.: Dež, počitek.
31.08.: Spremenljivo. Klemen in Urša transportirala opremo s sedla v BT.
01.09.: Spremenljivo. Balvanirali …
02.09.: Lepše vreme, sušenje in pakiranje opreme.
03.09.: Brez oblačka, odhod iz baze v Paju.
04.09.: Sončno. Prihod v Askole.
05.09.: Prihod v Skardu in - zaključek odprave.

Pripravil
Matjaž Jeran

Odprava se bo predstavila v ponedeljek 6. decembra ob 19. uri v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma. Da se ne bi zgodbi slovenskih odprav v Trango ponavljali, vas vabim na bolj potopisno, fotografsko predavanje.