Jože, s hribi se ni za hecat!

Delo, 11.08.04, Trip - Andrej Bajt: Lačna sva, utrujena, … Rajši čimprej pokličiva reševalni helikopter!

Delo, 11.08.04, Trip, karikatura Andrej Bajt

4 komentarjev na članku "Jože, s hribi se ni za hecat!"

Tone Škarja,

Problem je v dvojnosti. Zakoni in predpisi veljajo, razen za "bolj in najbolj enake". Ker je Slovenija polna malih oligarhij (ob vsej množičnosti glavne), je tudi privilegijev in privilegirancev veliko. Nazadnje izpade neumen tisti, ki se predpisov drži. Naše alpske doline so polne avtomobilov, pa naj prometni znaki to dovoljujejo ali pa ne. Samo na avstrijski strani istih hribov vsi pustijo avte pred znakom "promet prepovedan", pa čeprav ni nobene rampe. Avte pustijo tam res vsi, Slovenci in Avstrijci. Naprej gre lahko samo lastnik in uporabnik gozda ali resnični upravičenec. Tudi merila imamo različna. Nekdo si lahko vso politično kariero pomaga še z javnim cirkusom po hribih, na druge pljuvamo že samo za skromno posnemanje. Sam nisem nič boljši - tudi moj avto gre v Sloveniji do konca ceste, v Avstriji ali Švici pa le do znaka. Zakaj? Ker bom pri nas lahko pešačil pol ure ali več, nazadnje pa naletel na pravo parkirišče bolj pametnih. Ker smo pa Slovenci kot narod in kot posamezniki vsi najbolj pametni, ne smemo izpasti neumni.

Ne verjamem, da so drugi boljši sami od sebe. Osnova so pametni predpisi, njihovo izvajanje pa podpirajo občutne kazni, pa naj bodo krivci na lestvici enakosti spodaj ali zgoraj. Tudi v prometu je tako in na drugih področjih enako. Na tem področju bo pač treba narediti prelom in začne ga lahko le država. Po dveh ali treh kaznih nam bo tudi zavest hitro zrasla, da se nam bo pravilno ravnanje zdelo samoumevno. Ko nam bo jasno, da ni nihče glavni, niti najvišji politik ne (nasprotno, še bolj je odgovoren), Se bomo tudi drugi trudili biti manj glavni, a boljši. Je teže, a lepše. - Tone

Marko Kern,

Luštna karikatura, žal preveč resnična!

V zadnjih dneh so politiki okupirali Kredarico in ker seveda oni vse najbolje vedo in znajo, so jih morali reševati, no vsaj enega. "Dr." Andrej Bajuk je bil baje tako izčrpan, da ga je s Kredarice v dolino pripeljal helikopter. In mi naj politikom verjamejo, da bodo znali upravljati z državo, ko pa še sebe ne znajo "splanirati".

Kako to, da se sploh dovolijo takšni prevozi. Gospod Bajuk (če vmes seveda ni bila kakšna resna poškodba) bi prav lahko počakal kak dan na Kredarici, obnovil moči, sestopil na Vodnika, prespal še en dan in šel lepo dol na Pokljuko. Če se pa kakemu planincu taka reč zgodi, je pa takoj v kroniki. In ponavadi z zajedljivimi komentarji.

"Baje" se pomembneži dajo pripeljati na Kredarico kar s helikopterjem. Je to res, ali samo natolcevanje. Kaj pravi TNP? Je to sploh dovoljeno?

V gorah je tako lepo, samo gostiln se moraš na daleč izogibati!

:))

Bojan Turšič,

Glede omenjenega doktorja in njegove (z)družbe na in pod Triglavom bi samo dodal, da ga je (nas je) helikopter stal mnogo manj, kot bi ga business class v Jumbo Jetu na letu v (don¨t cry for me) Argentino. Naslednjič naj tam razgrajajo, pa se ne bo nihče ob njih obregnil.

Goram pa naj se izogibajo, saj zanje ne pomenijo drugega kot kup nepotrebnega skalovja in (po potrebi) prostor za (povsem zgrešeno) samopromocijo. Češ, tudi mi (novo)Slovenci smo planinski narod.....

G.Kern in g. Arh imata povsem prav:

GOSTILNAM (v gorah) SE JE POTREBNO NA DALEČ IZOGNITI IN SLIŠALI BOMO TIŠINO EPETATI... IN V GORAH BO ŠE VNAPREJ TAKO LEPO

Bojan Turšič

Peter Mežnar,

Ja, pa se je res začel predvolilni boj, tako v GORAH kot pri LJUDEH!

Toliko enoumja med slovenskimi planinci res nisem pričakoval. Vsaka najmanjša karikatura je že povod za burne razprave o politični (ne)oporečnosti enih ali drugih. Pa povrsti:

- to kar je v karikaturi napisano je problem, ki se vleče že dolgo in se niti z eno besedo ne navezuje na aktualno politično situacijo. Na problem je močno opozarjala zlasti GRS postaja Kamnik. Ljudje hodijo čedalje več v hribe (očitno se dogaja novi val Rousseau-jevske nazaj k naravi), članstvo v PD pada, ljudje so slabo opremljeni, s slabim znanjem, slabo psihofizično pripravljeni, lotevajo pa se najtežjih in najbolj nevarnih tur - ne glede na vremensko napoved, razmere, tudi pozimi. Ker je istočasno pokritost z mobilnim omrežjem skoraj že 100%, je v primeru najmanjših zapletov najlažje odtipkati 113 in v uri ali dveh je pri tebi strumni reševalec, ki ti npr. prinese "flašo" vode, da boš zmogel še sestop. Ko so na to opozorili reševalci iz Kamnika, so si prislužili (skoraj) medijskin linč (tednik, časopisi, revije, web-forumi). Podobne so situacije, ko nekdo pokliče-aktivira GRS, po nekaj urah iskanja pa ga policija najde lepo doma pri ženi ali v najbližji gostilni, kjer se ob pivu junači kakšne težave je pravkar zmogel.

Res je: karikatura je časovno sovpadala z dogajanjem na Kredarici.

-sam se imam za politično neopredeljenega, nisem ne v eni, ne v drugi starnki, kar bi težko trdil za druge, ki so se oglašali po medijih. Dejstva: 1. Nič manj množična ni prireditev sto žensk na triglav, pa naj me kokla brcne, če so se tam vse stvari dogajale po PS-u. Za kakšnega čistuna gotovo prav nemoralne stvari. 2. Zelo znana in odmevna prireditev slovenski vrh na slovenskem vrhu je potekala pod patronatom takratnega predsednika RS g. M. Kučana. 100 direktorjev na vrhu triglava in pod njem, pa tudi v dolino se je najbrž kdo peljal s helikopterjem (saj danes so direktorji precej "fit" da zdržijo napore služb, samo urnike imajo zelo natrpane). Zaradi podobnosti naslovov in kraje intelektualne lastnine, bi lahko g. Kučan celo kakšne denarce iztržil od Mladine.

Še bi se našlo, a ti dve sta v preteklosti najbolj odmevali. Na taka in podobna dejanja ni bilo v preteklosti nobenih reakcij.

-in še o morali PZS. Če kar nadaljujem od zgoraj naprej: načelnik KOTG je omenjeni akciji dodal še slovenski vrh na slovenskem vrhu za slovenski vrh, kar bi kdo lahko razumel tudi kot podporo in odobravanje zgoraj omenjenega dogajanja. Pred kratkim se je na Kredarici podpisovala občudovanja vredna donatorska pogodba in kolikor vem niso vsi pripešačili. Znani so tudi primeri, ko je pokojni načelnik KOTG g.Kunaver za namene promocije Julijskih Alp s helikopterjem letal naokoli. Konec koncev se je zgodila tudi tragedija na Brniku itd. itd. Poletov sedanjih funkcionarjev PZS raje ne omenjam. Se pravi: cilj opravičuje sredstva.

Tako so, po mojem skromnem mnenju, vse debate močno politično motivirane s prihajajočimi volitvami in strahom obstoječih "elit-aparatov", da se bo kaj drastičnega spremenilo. Seveda sem absolutno zato, da se vse te odvečne polete prepove, TODA ZA VSE. Prepove naj se tudi VSA zborovanja, VSE harmonike po planinskih kočah in na vrhovih, prodajanje piva na vrhu Triglava, navijanje avtoradijev na parkirišču pod Aljaževim domov v Vratih ob 4h zjutraj, nabijanje povezovalca in turbo folk muzike v Kamniški Bistrici, ki se jo jasno in glasno sliši še v Koglu itd. itd. itd.

Moralne avtoritete, ki bi lahko javno kritizarala taka in podobna početja (dr. Bajuka) trenutno v Sloveniji ni, razen nekaterih posameznikov in pogojno-zaenkrat še Mountain Wilderness-a. Zlasti pa to ni PZS, ki je zlasti z MDO-ji in skoraj vsemi pomembnejšimi organi postala leglo odsluženih strankarskih funkcionarjev. Žalostno, tudi TNP ne. GLEJ ČLANEK MWS.

Ko si bo PZS enkrat nalila čistega vina, bo zopet postala to, kar je bila pred in med vojnama, pa tudi še del po 2. sv. vojni, to je nosilka neke nacionalne, naravovarstvene, etične, etnološke, lahko tudi socialne ideje. Predvsem pa ji ne bo treba krasti po 10% vseh sredstev od vsake komisije, ampak bo s finančnimi injekcijami celo spodbujala dejavnosti, ki bi morale biti vsakemu planincu v ponos (dosežki športnih plezalcev in alpinistov, odlično organizirane GRS ...).

LP

PS: Srčno upam, da tudi ta zgledna planinska-gorniška-alpinistična stran ne bo postala v prihajajočih dveh-treh mesecih poligon politično motiviranih debat, kot smo jim že priče.

PS2: Vsi dobro misleči, ki se sem in tja klatimo po brezpotjih približno čutimo, kaj je naravno. Nobenega HRUPA (elektronskega, piskanje mobijev, zvoki GameBoy-ev, človeških glasov, lajanja psov ...), nobenega ONESNAŽEVANJA (smeti, piksne, razni signali-elektronsko onesnaževanje, svetlobno onesnaževanje, človeški iztrebki in paloma papirčki ob poteh, skale na rumeno prebarvane od močnega urina hišnih ljubljenčov ...), nobenih NADELANIH POTI z markacijami na vsakem ovinku z zajlami, klini in podobno navlako, nobeni NOVOGRADENJ (vikendi, lovske bajte in koče - hoteli, žičnice, oddajniki...), nobenega PROMETA, ki povzroča hrup in onesnaževanje (helikopterji, avtomobili, motorji...) itd.

Samo tišina in komaj vidne stečine in stezice ter za vsak slučaj pri sebi UGASNJEN mobi, če se nam kaj resnega zgodi ali moramo komu pomagati. NE GLEDE NA TRENUTNO ZAKONODAJO, STRANKARSKO PRIPADNOST, POLITIKO OBSTOJEČIH ORGANIZACIJ, SO NEKATERE STVARI VEČNE. Hvalabogu!