Ženski alpinistični tabor:

... nova drušna, novi konci, nove zagnane alpinistke

Komisiji za alpinizem pri Planinski zvezi Slovenija hvala za možnost, da se lahko hribovke (še vedno nas je malo v primerjavi s fanti) srečamo, spoznamo, navežemo in povežemo. Zares smo se imele krasno in želimo si, da bi bilo takih taborov še več.

Udeleženke: Ota Černe, Eva Dolenc, Anja Fabčič, Sara Jaklič, Metka Križič, Katarina Legat, Lara Nikolič, Katarina Noč, Špela Ozimek, Anja Petek, Jana Piculin, Petra Potočnik, Jasmina Zajc, Marinka Dretnik (pomočnica vodje) in Marta Krejan Čokl (vodja tabora)

V petek, 13. septembra, zvečer smo se do 20. ure vse zbrale v koči na Grohatu, kjer sta nas pričakovala oskrbnika Polona in Slavc z odlično večerjo. Po urejenih formalnostih smo se razdelile v naveze in izbrale smeri, ki jih bomo šle preplezat naslednji dan.

V soboto, 14. septembra, smo se ob 7. uri vse zbrale pri zajtrku, potem pa odšle vsaka proti svoji smeri. Ker dostopi in sestopi večinoma niso bili dolgi, smo se pozno popoldne že vse zbrale pred kočo, le nekatere so se zaradi megle v stenah oz. na vrhu zadržale nekoliko dlje (a nobena se ni vračala v temi).

Pri koči sta se nam po predhodnem dogovoru se nam pridružila novinarka in snemalec RTV Slovenija, ki pripravljata oddajo o ženskah v gorništvu in alpinizmu (v sklopu oddaj Naveza). Posnela sta nekaj kadrov, po večerji pa prisostvovala predavanju z multimedijsko predstavitvijo. Predavanje sem pripravila Marta Krejan Čokl, pomagala pa mi je Petra Potočnik. Dekleta so izvedela, kako je potekal prvi ženski tečaj v Vratih pred sedemdesetimi leti, kakšne so bile takrat politične okoliščine in kak vpliv je imel tabor na razvoj ženskega alpinizma v prihodnosti.

Po predavanju sta novinarja posnela še nekaj izjav, me pa smo se razporedile v nove naveze in izbrale nove smeri. Eva Dolenc je morala v soboto zvečer zaradi osebnih obveznosti domov. Zaradi nedeljskega odhoda domov in različnih časov prihoda do koče smo naveze formirale tako, da je bilo logistično najbolj smiselno.

Po zajtrku ob 7. uri smo se v nedeljo nekatere zaradi megle še malce zadržale v koči, vendar se je kmalu popolnoma zjasnilo, tako da se je naredil res krasen dan, me pa smo uživale vsaka v svoji smeri. Zadnja naveza se je na Grohat vrnila približno ob 15. uri.

Tabor je bil uspešen, preplezale smo veliko smeri, od tega dve prvenstveni, poleg tega pa je večina deklet bila na Raduhi prvič, tako da je bilo prisotnega tudi precej raziskovalnega duha.

V koči je bilo odlično poskrbljeno za nas, zato iskrena hvala Poloni in Slavcu, zahvaljujem pa se tudi Vilku Ošepu, Bukovniku (najvišje ležeča kmetija Bukovc), ki mi je olajšal tovorjenje vseh pripomočkov za multimedijsko predstavitev.

Predlogi:

- zimski tabor
- letni tabor vsako leto ob istem času, torej drugi konec tedna v septembru
- prilagoditev zahtev glede plezanja v vodstvu (nekatere mlajše pripravnice

Preplezane smeri:

14. septembra
Katarina Noč, Špela Ozimek, Anja Fabčič: ZZ, IV+/II-IV, 125 m; Plate, V/IV, 125 m
Ota Černe, Lara Nikolič: Steber Velike Raduhe, V+, IV, II, 260 m
Petra Potočnik, Metka Križič: Študentska, V+/V, 140 m
Jana Piculin, Jasmina Zajc: ZZ, IV+/II-IV
Jana Piculin, Jasmina Zajc, Petra Potočnik: Plate, V/IV, 125 m
Marinka Dretnik, Katarina Legat, Marta Krejan Čokl: Steber Velike Raduhe, V+, IV, II, 260 m; ZZ, IV+/II-IV, 125 m
Eva Dolenc, Anja Petek: Dorkina, VI/V, III-IV, 185 m; Zagorčeva, V+/V, 135 m
Sara Jaklič s soplezalko: Kaj mislite s tem?, prvenstvena v Srednji Raduhi, VII, 120 m

15. septembra
Petra Potočnik, Metka Križič, Jana Piculin: Meta, V-/IV+, 270 m
Jasmina Zajc, Katarina Noč, Špela Ozimek: Steber Velike Raduhe, V+, IV, II, 260 m;
Sara Jaklič, Katarina Legat in soplezalka: Študentska, V+/V, 140 m
Ota Černe, Lara Nikolič: Zagorčeva, V+/V, 135 m
Anja Fabčič, Anja Petek: Steber Velike Raduhe, V+, IV, II, 260 m;
Marinka Dretnik, Marta Krejan Čokl: Vrnitev, prvenstvena v Lanežu, IV/II-III, 100 m

Nekaj vtisov:

Jana: Super vikend, preživet v meni doslej nepoznanih stenah, v družbi zabavnih in zagnanih (bodočih) alpinistk. Bo za ponovit!
Lara: Zakon punce, malo manj zakon megla ... Lepo izkoriščen vikend v novih koncih, zanimivih smereh in še bolj zanimivih dostopih. Upamo na še več podobnih izkušenj!
Jasmina: Da bom ta vikend v dobri družbi niti, nisem dvomila, ker v hribih vedno najdeš nasmejane ljudi. Nas je pa dodatno lepo presenetila Marta z zelo zanimivim pogledom v zgodovino alpinistk, tako da smo obdane s pozitivno energijo naslednji dan priklicale tudi sonce. Hvala dekletom in PZS za res lep vikend!
Katarina L.: Odkrita tuja gorstva, odličen ambient in luštne smeri. Poleg vsega pa se odlična družba, ki je razbila se tako zagnano meglo. Tako da je bil vikend prav super izkoriščen. Čim večkrat še! Metka: Energija in motivacija punc sta mi dali novega zagona za premagovanje previsov in napredovanje v krušljivih zajedah. Spletle smo nova poznanstva, ki bodo v prihodnosti lahko tvorila uspešne naveze.
Ota: Nova drušna, novi konci, NORO je videti toliko zagnanih punc na kupu. Hvala PZS-ju, da podpre ženski alpinistični tabor. "Nasledn let pa spet"! :) Predlagam, da se naredi še zimska različica.
Katarina N.: Udeležba na taboru je bila odlična priložnost za izmenjavo izkušenj in mnenj z alpinistkami z različnih koncev Slovenije. Tako idej za obiske in ponovno navezavo skupaj ne bo hitro zmanjkalo. Resnično super družba in super organizacija. Jaz bi predlagala, da se mogoče naredi tudi kak tabor v tujini.
Anja Petek: Moram pokomentirat ženski alpinistični tabor in sicer v zelo pozitivnem smislu, predvsem iz organizatorske plati. Z izpeljanim taborom sem zelo zadovoljna zaradi novih izkušenj in novih spoznanj. Zelo pa se mi je in bo vtisnil v spomin sobotni večer - zaradi zelo zanimivega in lepo izpeljanega predavanja. Hvala vam za ves trud! Lahko še dodam, da je tabor obrodil sadove, saj sva se že naslednji dan z Anjo F. podali nad Ledine v Dolgi hrbet in v ženski navezali splezali Jubilejno smer. Lepo vas pozdravljam in se vidimo na naslednjem alpinističnem taboru.

Poročilo pripravila Marta Krejan Čokl, fotografije prispevale udeleženke

PZS, 26.09.2019 12.00
Ženski alpinistični tabor: nova drušna, novi konci, nove zagnane alpinistke