Vrh Okroglce

Zadovoljstvo sledi na temenu gore s pogledom na bližnjo gorsko verigo, ki nam je v izobilju postreženo še s panoramskim razgledom po bližnjih vrhovih in širnem obzorju do Triglava. Izpostavljeno teme ponudi izredne razglede na visoki gorski terasi, kakršne so v naših gorah težko primerljive ...Janez Pikon: Rajski vrtovi alpskega cvetja v brezpotju do neopaznega Vrha Okroglice, vzhodno nad planino Suha.

Doživimo nepozabne trenutke v brezpotju skoraj neznanega, bolje neopaznega grebena in Vrh Okroglce, vzhodno nad planino Suha. Cvetoči gorski travniki so povsod na skritem brezpotju, kjer tudi zemljevid klecne, konte, dolinice, ruševje in visoke ter strme trave, ki jih obidemo. Severno pod Rodico se razprostirajo in nizajo zeleni gorski pašniki in travnate glave, sosednje Lepe Suhe, ki sežejo pod vznožje Male Rodice in nižje v koritaste Ulice do zaprodene ravnice Za Ulicami nad planino Suha. Brezskrbno se potepamo po brezpotju in gorskih travnikih, kjer občudujemo lepote narave, ki se nam kot film odkrivajo pred nami.

Doživimo nepozabne trenutke v brezpotju skoraj neznanega, bolje neopaznega grebena in Vrh Okroglce, vzhodno nad planino Suha ...Cvetoči gorski travniki so povsod na skritem brezpotju, kjer tudi zemljevid klecne, konte, dolinice, ruševje in visoke ter strme trave, ki jih obidemo ...Severno pod Rodico se razprostirajo in nizajo zeleni gorski pašniki in travnate glave, sosednje Lepe Suhe, ki sežejo pod vznožje Male Rodice in nižje v koritaste Ulice do zaprodene ravnice Za Ulicami nad planino Suha ...Brezskrbno se potepamo po brezpotju in gorskih travnikih, kjer občudujemo lepote narave, ki se nam kot film odkrivajo pred nami ...Mokra trava vendar jo toplo sonce že suši, zato pazimo, da komu ne zdrsne po hudi strmini ...

Mokra trava vendar jo toplo sonce že suši, zato pazimo, da komu ne zdrsne po hudi strmini. Vztrajamo in skupaj preplezamo zadnje metre na prvi vrh, kjer pot vodi še dlje in bolj naokrog, nas pa Viktor zaviža malo nazaj in po drugi strmini naravnost navzdol. Vse je skrbno pripravil, že ko sem ga prosil, če bi mi pomagal, da skupino popeljeva v smeri, kjer sva midva pred desetletjem preiskovala tudi manjše brezno zahodno, je takoj privolil, še več. Med tednom je najbolj neprehoden predel, ki je močno poraščen z rušjem, presekal in uredil prehode za lažje napredovanje do razglednega dostopa na Vrh Okroglce.

Vztrajamo in skupaj preplezamo zadnje metre na prvi vrh, kjer pot vodi še dlje in bolj naokrog, nas pa Viktor zaviža malo nazaj in po drugi strmini naravnost navzdol ...Vse je skrbno pripravil, že ko sem ga prosil, če bi mi pomagal, da skupino popeljeva v smeri, kjer sva midva pred desetletjem preiskovala tudi manjše brezno zahodno, je takoj privolil, še več ...Po daljšem počitku prečenje z gore nadaljujemo južno po grebenu pod veliko odkrušeno skalo, ki visi iz ostenja gore nad sedlom, kjer se po brezpotju spustimo nižje v smeri gorskega pašnika in lovske koče Na Glinu, vzhodno nad planino Suha ...Pogled po prostranih grebenskih travnikih združimo s krajšim vzponom na izpostavljeni rob, odkoder seže pogled na planino Suha in območje Za Ulcami, pod vznožje Male Rodice ...Kot vse Spodnje Bohinjske gore slovi Vrh Okroglce z okolico po bogastvu planinskega cvetja in prelepih razgledih. Sledi preseka med ruševjem od koder pridvi gams in zbeži po melišču, tukaj brezpotje postane manj zahtevno ...

Pogled po prostranih grebenskih travnikih združimo s krajšim vzponom na izpostavljeni rob, odkoder seže pogled na planino Suha in območje Za Ulcami, pod vznožje Male Rodice. Kot vse Spodnje Bohinjske gore slovi Vrh Okroglce z okolico po bogastvu planinskega cvetja in prelepih razgledih. Sledi preseka med ruševjem od koder pridvi gams in zbeži po melišču, tukaj brezpotje postane manj zahtevno. Zadovoljstvo sledi na temenu gore s pogledom na bližnjo gorsko verigo, ki nam je v izobilju postreženo še s panoramskim razgledom po bližnjih vrhovih in širnem obzorju do Triglava. Izpostavljeno teme ponudi izredne razglede na visoki gorski terasi, kakršne so v naših gorah težko primerljive. Po daljšem počitku prečenje z gore nadaljujemo južno po grebenu pod veliko odkrušeno skalo, ki visi iz ostenja gore nad sedlom, kjer se po brezpotju spustimo nižje v smeri gorskega pašnika in lovske koče Na Glinu, vzhodno nad planino Suha.

Po daljšem počitku pri Viktorjevem stanu se kasneje spustimo nižje do zgornje prečne ceste v Javorju, kamor se krožno vrnemo do izhodišča. Težko se najde lepše kotičke, kot smo jih doživeli mi v naših gorah s pomočjo Viktorja in doživimo prekrasen dan, ki ga ne bomo pozabili.

Janez Pikon

Moja gorska pot skozi čas ...Moj arhiv: Janez Pikon

Video: Vrh Okroglce

Viktor in miMed tednom je najbolj neprehoden predel, ki je močno poraščen z rušjem, presekal in uredil prehode za lažje napredovanje do razglednega dostopa na Vrh Okroglce ... Vrh Okroglce
Vrh Okroglice
Vrh Okroglce
Rajski vrtovi alpskega cvetja v brezpotju do neopaznega Vrha Okroglice, vzhodno nad planino Suha ...