Reševanje

GRS Bohinj na zahodnem pobočju Tosca: 13. v letu 2019

Po nedeljski iskalni akciji na Pokljuki in reševanju poškodovane turne smučarke pod Bogatinskim sedlom pričakujemo bolj miren začetek tedna v hribih. Zimske počitnice so zaključene, napovedano je tudi poslabšanje vremena z padavinami in ohladitvijo.

Zjutraj sem spet na Pokljuki, prav nič prijetno ni zunaj, zato hitro opravim nujne terenske zadeve in se pred zoprnim vetrom umaknem v pisarno. Ne traja dolgo ,ko zazvoni, dvojni alarm na mobitelu. Berem, reševanje na Toscu, kasneje sledijo informacije: globok padec iz useka poti, tam ob koncu podora, piha veter, aktiviran helikopter, ki je trenutno na drugi dolžnosti. Pomislim, veter pred fronto bo gotovo vplival na reševanje. Mislim na poškodovanega, ki sam leži pod steno v vetru in mrazu, ... kaj, če ne bo pomoči iz zraka. Bo zdržal?!

Terenska vozila se eno za drugim polnijo z reševalci in reševalno opremo. Peljemo preko Uskovnice in se po z lesom zglajeni, zasneženi vlaki pripeljemo pred planino Konjščico. Prvo skupino z opremo za imobilizacijo, ogrevanje in kisikom vidimo pod Jezercem. Hodimo peš, turne smuči, bi nas v razmerah, ki nas čakajo samo ovirale.
Na Studorskem prevalu v nas butne močan JZ veter, s težkimi tovori oprtane, nas skoraj ne spusti čez. Pred nami je dolgo prečenje Tosca, sneg se mestoma globoko predira.

Ponesrečenec je oskrbljen, imobiliziran in toplotno zaščiten, vse skozi je pri zavesti. Pripravimo vse potrebno za dvig z vrvno tehniko, nazaj na planinsko pot. Pripravljen je tudi reševalni čoln, aki. Enotni smo si, da vračanje preko izpostavljenega in s snegom zasutega useka ne bo možno. Pobralo bi nam preveč moči in časa. Transportirali bomo v dolino Voj.

V vetru poplesavajo snežinke, ko se prebijamo skozi labirint zasneženih dolinic in grebenov. Ubiramo najbolj logične prehode, vrv za pomoč je enkrat spredaj, drugič zadaj, vlečemo in zaviramo, predre se včasih globoko med rušje. Tudi v dolini se dogaja, načelnik poskrbi, da nam gredo nasproti kolegi z nosili za kopen teren. Vseskozi je v stiku s Centrom in helikoptersko posadko. Veter se pod ostenji Stogov umirja, nižje v zavetju gozdov je že povsem mirno. Le noč je vse bliže, sneg se spremeni v leden dež. Ko na poti dokončno zmanjka snega, premestimo ponesrečenca na UT 2000, nosila s kolesom in nadaljujemo sestop.

Helikopter je v zraku, mi pa na pašniku Zarovti, pod planino Grintovico, kjer res v zadnjem trenutku prenesemo ponesrečenca v lebdeče plovilo.
Do doline nas zdaj razbremenjene, z razgretimi glavami in telesi, še kakšno uro hladi dež!

Za konec! Ponesrečeni tuji planinec, je kljub neugodnim pogojem za optimalno reševanje imel veliko sreče. Padel je preko skalnih pragov na snežišče, se kotalil po strmem melišču, kjer se je zaustavil. Kljub hudim poškodbam (zlomi okončin, poškodba glave) je ostal pri zavesti. Bil je orientiran, telefon ni bil poškodovan, na dosegu roke, da je lahko poklical, signal na tem območju ni samoumeven. Bil je sam, zvečer se je močno ohladilo in zapadlo je deset centimetrov snega.

Reševalo je 20 bohinjskih gorskih reševalcev in posadka helikopterja slovenske vojske.

Robert Klančar
GRS Bohinj

GRZS, 13.03.2019
Reševanje na zahodnem pobočju Tosca 13/2019

1 komentarjev na članku "Reševanje"