Nebeške lestve

Sedemdesetmetrska lestev, ki se pne čez vertikalo. / Foto: Jelena JustinGorenjski glas - Jelena Justin: ... nad Gardskim jezerom
Gorenjski glas: Pozdravljene, gore 4 = nov vodnik Jelene Justin

Cima SAT (1246 m) – Klasika nad Gardskim jezerom. Pot prijateljstva. Spektakularne lestve nad neprehodnimi skalami. Ferata, ki ponudi edinstvene razglede.

Druga ferata nad Gardskim jezerom, ki jo bomo obiskali, je ferata dell'Amicizia, ki pripelje na vrh Cima SAT. Vrh s svojo nadmorsko višino 1246 metrov ponudi čudovit razgled, obenem pa je omenjena pot edinstvena v tem, da bomo na poti prehodili osem lestev, od katerih je najdaljša dolga celih 70 metrov. Če jih ne bi bilo, dvomim, da bi se z južne strani lahko sploh povzpeli na vrh.

Zapeljemo se v Riva del Gardo. Ko se po cesti začnemo spuščati proti pristanišču, je na desni strani parkirna hiša, kjer parkiramo. Ko stopimo iz parkirne hiše, pred seboj zagledamo smerokaz za kočo Santa Barbara, pot št. 404, do kamor nas čaka približno ura in dvajset minut hoje. Vzponom začnemo po tlakovani poti, ki nas pelje mimo obrambnega stolpa Bastione. Od stolpa dalje se pot ponekod precej strmo v okljukih vzpenja do koče Santa Barbara. Pot je ožja, kamnita in poteka skozi borov gozd. Nad kočo hitro dosežemo razpotje, kjer zavijemo desno. Tik nad helioportom zavijemo levo do vstopa v ferato.
Sedemdesetmetrska lestev, ki se pne čez vertikalo. / Foto: Jelena JustinVstopni del ni zavarovan, ko se začnejo jeklenice, pa je tudi tabla, ki označuje začetek. Opremimo se z vso potrebno opremo. Čaka nas 640 višinskih metrov ferate. Začetni del A se nadaljuje v del, kjer hodimo, nato pa sledi zahtevnost A in B. Ponovno hodimo, tokrat levo, ko dosežemo skalni skok z oceno A in B. Sledi daljši in strmejši del vzpona skozi gozd. Pot je zagruščena, zato bodimo pozorni, da ne prožimo kamenja, saj so pod nami zagotovo drugi gorniki. Ko prehodimo omenjeni del, je pred nami prva lestev. Zahtevnost je B. Lestev je precej strma. Takoj za njo sledi naslednja, ki je še strmejša, direktna, ocena B/C. Ko se vzpenjamo po njej, nas vleče v levo.
Tik pod vrhom Cima SAT / Foto: M. GerečnikSledi ponoven odsek gozda, kjer hodimo v desno smer, in od daleč že vidimo najdaljšo lestev oz. kar tri, ki so postavljene ena za drugo. Tretja, četrta in peta lestev imata zahtevnost B. Četrta lestev je dolga celih 70 metrov in precej direktna. Ponovno sledi pas gozda. Strmo se povzpnemo, malce tudi preko skal, do vršnega grebena. Šesta lestev ima oceno B, sedma B/C, zadnja, ki nas pripelje direktno na vrh, pa B. V tem vršnem delu si vzemimo čas. Razgled na Gardsko jezero je fantastičen, saj jezero leži globoko pod nami.

Cima SAT ima ime po lokalnem planinskem društvu. Nedostopna špička. / Foto: Jelena JustinSestop z vrha je zavarovan, nosi oceno B. Precej direktno. Ko dosežemo H tik pod vrhom, lahko pospravimo samovarovalni komplet, čeprav bo na sestopni poti še ena lestev, kjer bo samovarovalni komplet verjetno kdo še uporabil. Sestopamo po razgledni poti št. 413, ki ponekod daje slutiti, da je tudi tukaj divjala vojna vihra prve svetovne vojne. Sestopimo do sedla Vallone dei Concoli na višini 1100 m, kjer zavijemo ostro levo in začnemo strm sestop, najprej do kapelice Santa Barbara, nato pa do koče. Vmes dosežemo še eno lestev, preko katere se vertikalno spustimo navzdol. Na tem mestu bo verjetno kdo še potreboval samovarovalni komplet.

Od koče dalje sestopamo po poti vzpona. Predlagam, da si ogledamo še ostanke obrambnega stolpa Bastione, morda v lokalu, ki deluje tam, spijemo hladno pijačo in se spustimo nazaj v Riva del Garda.