Snežena zaplata

Gorenjski glas - Jelena Justin: Veliki Javornik oz. Ženiklovec (1715 m) – Travnati vrh,

... ki pozimi ponuja turnosmučarske užitke; vrh, ki je idealen tudi za krpljanje. V snegu ali brez njega je vrh lep razglednik na Storžičevo severno obličje in širšo okolico.

Snežne razmere v visokogorju so zelo različne, zelo dolgo je bila tudi velika nevarnost snežnih plazov. Kam v takem trenutku, ko bi turno smučali, krpljali, morda celo gazili nepredelan sneg in da bi bilo varno? To je najpomembnejše. V takem primeru obiščemo Veliki Javornik oz. Ženiklovec, ki s svojim travnatim vrhom, s svojo »flanko«, predstavlja turnosmučarski užitek.

Skozi Tržič se zapeljemo proti vasi Lom in skoznjo ter nadaljujemo naprej do vasi Grahovše. Parkiramo pri kamnolomu, morda se zapeljemo še malce višje, nato pa začnemo s hojo. Vzpenjamo se po cesti, ki je pozimi pogosto priljubljeno sankališče, zato bodimo pozorni. Cesta se zmerno vzpenja, ko nas desno usmeri planinska pešpot, ki nazaj na cesto pripelje na predzadnjem ovinku pred Domom pod Storžičem. Namesto da zavijemo desno do Doma, na levi strani zagledamo markacijo in smerokaz za Planino Javornik. Vzpon poteka po gozdnem kolovozu, ki je trenutno globoko pod snegom. Sledimo okljukom in vsaj trenutno odsvetujem vzpon skozi gozd, ki ga označujejo tudi markacije. Kolovoz nas pripelje na Javorniški preval, 1465 metrov. Na Javorniškem prevalu je smerokaz; levo gre pot proti Planini Javornik, desno oz. naravnost pa proti Stegovniku in Močnikovemu sedlu. Predlagam, da krenemo v smeri proti Planini Javornik. Trenutno je dobro vidna turnosmučarska sled. Ta nas bo po nekaj sto metrih usmerila desno, zmerno strmo navzgor. Prišli bomo do lovske opazovalnice, kamor z druge strani pride tudi kolovozna pot in trenutno tudi kakšna smučina. Smo na sedlu pod Malim Javornikom. Odprl se vam bo čudovit razgled na jezerski konec. Pred seboj bomo imeli Stegovnik, Virnikov Grintovec, Pristovški Storžič, na avstrijski strani Obir, Goli vrh, Kamniško-Savinjske Alpe.

Nadaljujemo levo po slemenu navzgor. Deviška belina je presmučana. Mi se precej strmo vzpenjamo skozi gozd. Ko stopimo ven iz gozda, nas čaka še končni vzpon na vrh, kjer je tudi vpisna skrinjica. Vrh ponudi čudovit razgled na severno stran Storžiča, na Košuto, Begunjščico, greben Na Možeh, Palec, Vrtačo, Stol in v ozadju na Julijce. Z vrha Ženiklovca zavijugamo do Planine Javornik na nadmorski višini 1448 metrov. Omenjena strmina je v zimskih mesecih turnosmučarski raj, smučina, ki ni zahtevna in kjer se človek lahko nauči tudi prvih turnosmučarskih zavojev. No, moj letošnji vzpon ni bil s smučmi, ampak s krpljami, kar je pa tudi svojevrsten užitek, če hodiš po deviškem pršiču.

S Planine Javornik sestopimo oz. odsmučamo po kolovozu nazaj proti Domu pod Storžičem. Zimska idila nas je tudi tisto soboto spremljala vse do Javorniškega prevala, od koder po prej znani poti vzpona sestopimo do Doma pod Storžičem, potem pa ulovimo še kakšno sneženo »flanko« na senožeti za uživaško vijuganje. In že smo pri jeklenem konjičku.

Nadmorska višina: 1715 m
Trajanje: 5 ur
Višinska razlika: 850 m
Zahtevnost: 2 / 5

18.01.2018

Zadnji metri do cerkve Imena Marijinega na Sveti planini Foto: Jelena Justin

Razgled s Svete planine/Partizanskega vrha na Javor, spodaj je Gostišče na Planini, v ozadju pa Čemšeniška planina / Foto: Jelena Justin