Krožna pot

Gorenjski glas - Jelena Justin: Begunjščica (2060 m) hspace=

Begunjščica (2060 m) – Naš današnji cilj je pravzaprav pogorje s kar tremi vrhovi, a le najvišji med njimi preseže magičnih dva tisoč metrov. Teme Begunjščice je Veliki vrh z 2060 metri.

Begunjščica je pogorje, ki ga sestavljajo trije vrhovi. Če gledamo od zahoda proti vzhodu, si sledijo Srednji vrh (1979 m), Veliki vrh (2060 m) in Begunjska vrtača (1991 m).

Danes bomo vzpon na teme Begunjščice začeli v dolini Drage, se najprej povzpeli na planino Preval, od tam pa preko Kalvarije nadaljevali do vrha. Sestopili bomo na Roblek ter nadaljevali preko Polške planine do planine Planinica v dolino.

Zapeljemo se v dolino Drage, kjer ne parkiramo pri domu, ampak kakšnih 100 metrov naprej na dveh urejenih parkiriščih. Hojo začnemo po cesti do razpotja, kjer zavijemo desno proti planini Preval čez Luknjo. Prečimo potok in se zložno ob potoku vzpenjamo po dnu doline. Dolina se zoži, začne se vzpenjati in nas pripelje do varoval, ki nam pomagajo pri strmem skalnem skoku, ki ga moramo premagati. Detajl je izpostavljen padajočemu kamenju. Višje nas pot pripelje iz grape, prečimo potok in se povzpnemo po lestvi. Pot preide v gozd in se začne počasi strmo vzpenjati. Strmina nas pripelje na planino Preval.

Koča je desno, mi pa nadaljujemo do ličnega smerokaza po t. i. gozdni diretissimi. Pot gre namreč skoraj naravnost navzgor, strmo se vzpenja, mi pa grizemo kolena. Strmini primerno se tudi hitro vzpenjamo in daleč pod seboj lahko gledamo kočo na Prevali. Približno po uri hoje bomo nad gozdno mejo, ko se nam bo začel odpirati razgled proti jugu. Pot nas bo pripeljala do sedla, kjer je na naši desni strani eden od treh vrhov, Begunjska vrtača, na katero se pozimi izstopi iz Lenuhove grape. Markirana pot nas bo preko še enega sedla, kjer se odcepi nemarkirana pot čez Šentanski plaz, popeljala na Veliki vrh Begunjščice. Do vrha smo potrebovali približno tri ure in 30 minut. Z vrha je enkraten razgled; Stol Vrtača, Zelenjak, Palec, greben Na možeh. Na zahodu se vidijo Julijci s Spodnjimi bohinjskimi gorami in Triglavom, proti jugu pa Jelovica, Dobrča, Sorško polje, Ljubljanska kotlina; jugovzhodno se razprostira Kriška gora s Tolstim vrhom, Storžič, greben Košute itd.

Z vrha nadaljujemo proti zahodu. Grebenska pot se ponekod precej strmo spusti. Krušljivi teren je ojačan z lesom, še nekaj stopnic se bo našlo. Prečimo Srednji vrh in kmalu nas smerokaz opozori, da se desno odcepi markirana pot na Zelenico. Mi nadaljujemo naprej do Roblekovega doma.

Od Roblekovega doma po markirani poti začnemo sestopati proti Polški planini. Pot poteka v okljukih in precej hitro smo na planini, od tod dalje pa hodimo nekaj časa po cesti, nato pa nas markacije usmerijo v gozd, kjer se strmo spustimo, prečimo cesto in spet nadaljujemo skozi gozd. Na koncu se do avta sprehodimo po makadamski cesti.

Nadmorska višina: 2060 m
Višinska razlika: 1002 m
Trajanje: 6 ur
Zahtevnost: 3 / 5

22.11.2016

Tehnični detajl zavarovanega dela poti na Preval / Foto: Jelena Justin

Barve jeseni in lestev / Foto: Jelena Justin

Z vrha sestopimo proti Robleku in včasih se lahko pripodi tudi megla. / Foto: Jelena Justin