Velika Zelenica

Silvo Baznik: Dan se po jutru pozna in rana ura zlata ura, dva pregovora, ki ju velja upoštevati pri turi v gore zlasti v vročem poletnem času.

Še preden zora prebudi jutro voziva po avtocesti proti Domžalam, kjer jo zapustiva in po lokalnih cestah pripeljeva v Kamnik. Noč je prepustila zori in  soncu prve jutranje ure, ko voziva proti Črnivcu in tik pred njim zavijeva levo proti prevalu Kranjski Rak. S prevala strmo navzdol v Podvolovljek in nato pri smerokazih za Korošico, Podvežak, Ravne, levo na stransko cesto mimo nekaj kmetij do levega odcepa proti Planici. Dolga, dolga je pot. Lepa asfaltirana cesta naju popelje visoko v hrib in preide v makadam nad kmetijo Planinšek. Nadaljujeva po cesti do odcepa za planino Ravne. Cesta se vztrajno vzpenja. Pod planino na zadnjem desnem odcepu parkirava in se pripraviva na pohod.

Po kratki hoji po cesti stopiva na pobočje hriba in se povzpneva na planino, ki še sameva v ranem jutranjem soncu. Stopiva mimo bajte levo od poseke v hrib in se povzpneva na pot. Kljub temu nisva sama, saj dohitiva nekaj planincev, ki so zastavili svojo pot pred nama. Kmalu prečiva pašno ograjo in višje se gozd spremeni v pas ruševja. Lepo sledljiva stezica se se tik pred planino Dolga trata položi.

Sredi trat stoji pastirska koča, a nič ne kaže, da bi tod kaj pasli. Levo od koče so smerne table za Veliki vrh, Korošico in Moličko planino, a midva jo ubereva naravnost proti Dleskovcu. Neoznačeva stezica preko trat preide z zmernim vzponom v ruševje. Potka je lepo uhojena in nas pripelje do manjše vrtače med vrhoma Dleskovca in neimenovanim na desni strani. Obideva vrtačo in stopava po pobočju Dleskovca. Na vrh ne greva, temveč se spustiva proti severu mimo nekaj manjših možicev v dolinico in na Sedelce, kjer se priključiva markirani poti s planine Ravne. Greva levo in prideva do razpotja, kjer se priključi markirana pot s planine Dolge trate. Nadaljujeva naravnost v smeri Korošice do odcepa poti na Veliki vrh. Sonce na nebu zahteva zaščito pred svojimi vročimi žarki. Očala in klobuk sta pravi odgovor na to. Vzpenjava se skozi pas ruševja in po četrt urah hoda prideva v kamniti svet. Vzpneva se ob melišču pod manjšimi pečinami na sprva travnato, nato peščeno in skalnato pobočje gore, ki vodi proti sedlu med Velikim vrhom (2110 m) in Veliko Zelenico (2114 m). Mirno stopava naprej in se povzpneva s strmega dela na prostrano travnato podočje sedla.

Sin je pred menoj in zavil je levo tako, da mi ni preostalo nič drugega, kot da grem za njim na razgleden vrh s prelepim malim stolpom in skrinjico brez vpisne knjige. Po dobrih dveh in pol urah hoda se prepustiva trenutkom miru in ogledom lepot Kamniško Savinjskih Alp. Pogled tava po bližnjih in daljnih vrhovih in planinah. Daleč zadaj je Velika planina, pred nama Tolsti vrh z Desko, visoka Ojstrica in zadaj Planjava s Kalškim grebenom, Krofička in pred njo Velika Zelenica, sledijo Poljske device in Križevnik, zadaj Raduha in ko se uzreva na prehojeno pot lepo viden vrh Dleskovca.

Z Velikega vrha se spustiva na trate pod njim in v kratkem vzponu doseževa Veliko Zelenico, kjer je nekaj pohodnikov, ki pa kmalu zapuste vrh in jo uberejo na Veliki vrh. Z vrha Velike Zelenice uzreva v daljavi Olševo in Peco, se ob grebenu spustiva na lepo kopico, od koder je lep razgled na Moličko planino in na luknjičasto vzhodno steno Ojstrice. Globoko pod nama je Robanov kot z veličastno severno steno Velike Zelenice. Tako je lepo, da si vzameva čas za počitek in užitek iz nahrbtnikov pred povratkom.

Z vrha stopiva do sedla in se po že prehojeni poti spustiva v vznožje gore. Tokrat srečujeva lepo število pohodnikov, ki se še vzpenjajo, midva pa hitiva navzdol do poti, ki pripelje z Moličke planine. Tokrat greva po poti, ki obide Dleskovec in pelje na Dolge trate, a jo kmalu zapustiva in se v prečenju južnega pobočja obrneva na sever in prideva na vrh Dleskovca (1965 m) z lepim pogledom na Veliki vrh in okolico.

Z vrha stopiva na rob vrtače in skozi pas ruševja še na sosednji neimenovani vrh, pod katerim se proti jugovzhodu skriva planina Ravne.

Pri sestopu poiščeva prehod skozi pas ruševja na že prehojeno stezico, ki naju popelje nazaj na planino Dolgo trato, kjer sledi daljši odmor.

Sonce že močno pripeka in zato stopiva s planine v pas ruševja in nato skozi gozd navzdol do planine Ravne, kjer se pase govedo. Planina je polna parkiranih avtomobilov, mimo katerih odhitiva nazaj na najino izhodišče pod planino. Planinsko oprema roma v prtljažnik, prezračiva avtomobil in se nato ob pol enih popoldne odpeljeva proti Ljubljani.