Sabotin

Mimo številnih mejnih kamnov do južnega predvrha Sveti Valentin (538 m), kjer so vidne obnovljene ruševine istoimenske cerkviceJanez Pikon: Razgledna gora in številne naravne in zgodovinske znamenitosti severno nad Solkanom, spominja in opominja - Sabotin Park miru.

Številne smeri vodijo na poraščeno in delno izpostavljeno pobočje nad sinjo reko Sočo, kjer je opaziti poleg bogate flore in favne, tudi številne ostanke iz vojaške zgodovine. Gora je še kako poznana po hudih bojih na teh pobočjih, kjer je potekala Soška fronta. Strateška lega predela je predstavljala pomembno obrambno točko Avstro-Ogrske armade. Na pobočjih Sabotina so se bojevali številni pripadniki različnih evropskih narodov. Celotno poraščeno pobočje pa je prepleteno z obsežnimi sistemi kavern s temnimi in hladnimi hodniki. Železniška postaja Solkan in solkanski most sta nam izhodišče do vzhodnega odcepa s planinsko oznako za Sabotin s pristopom po severni smeri, kjer nadaljujemo pod most na kolesarsko stezo ob sinji reki Soči in železniški progi. Zložna kolesarska steza nas vodi mimo elektrarne na reki Soči do odcepa z označeno potjo v smeri zahodno navkreber.

Železniška postaja Solkan in solkanski most sta nam izhodišče do vzhodnega odcepa s planinsko oznako za SabotinŠtevilne smeri vodijo na poraščeno in delno izpostavljeno pobočje nad sinjo reko Sočo, kjer je opaziti poleg bogate flore in favne, tudi številne ostanke iz vojaške zgodovineNadaljujemo pod most na kolesarsko stezo ob sinji reki Soči in železniški progiZmernemu vzponu po stari vojaški mulatjeri sledi strmo nadaljevanje do razgledišča ob klopci s pogledom na Sveto Goro in sinjo reko SočoDaljši odmor si privoščimo pred Planinsko kočo na Sabotinu s prostranim razgledom daleč po obzorju, kot zgodovinskih kavern in temnih hodnikov iz preteklosti

Zmernemu vzponu po stari vojaški mulatjeri sledi strmo nadaljevanje do razgledišča ob klopci s pogledom na Sveto Goro in sinjo reko Sočo. Dosežemo razpotje in nadaljujemo v smeri pod strme pečine vršnega pobočja Sabotina. S pomočjo jeklenice v zmernem vzponu prečimo strmo pobočje do številnih kavern in skozenj do Planinske koče na Sabotinu.

Nižje dosežemo in zahodno prečkamo Solkansko prometnico, dosežemo most in vaško jedro z znamenitim vodnjakom ob železniški postaji v SolkanuMimo številnih mejnih kamnov do južnega predvrha Sveti Valentin (538 m), kjer so vidne obnovljene ruševine istoimenske cerkviceDaljši odmor si privoščimo pred Planinsko kočo na Sabotinu s prostranim razgledom daleč po obzorjuZapustimo restavrirano obzidje iz preteklosti in se spustimo po razglednem pobočjuDaljši odmor si privoščimo pred Planinsko kočo na Sabotinu s prostranim razgledom daleč po obzorju, kot zgodovinskih kavern in temnih hodnikov iz preteklosti

Daljši odmor si privoščimo pred Planinsko kočo na Sabotinu s prostranim razgledom daleč po obzorju, kot zgodovinskih kavern in temnih hodnikov iz preteklosti. Kasneje nadaljujemo južno v smeri razglednega in najvišjega vrha Sabotin (609 m). Zmerno strma in vse bolj razgledna steza nas vodi nižje po jugovzhodnem grebenu mimo številnih mejnih kamnov do južnega predvrha Sveti Valentin (538 m), kjer so vidne obnovljene ruševine istoimenske cerkvice. Zapustimo restavrirano obzidje iz preteklosti in se spustimo po razglednem pobočju do poraščenega, že bolj strmega predela. Nižje dosežemo in zahodno prečkamo Solkansko prometnico, dosežemo most in vaško jedro z znamenitim vodnjakom ob železniški postaji v Solkanu.

Janez Pikon

Moja gorska pot skozi čas ...Moj arhiv: Janez Pikon

Video: Sabotin

Sveti ValentinMimo številnih mejnih kamnov do južnega predvrha Sveti Valentin (538 m), kjer so vidne obnovljene ruševine istoimenske cerkvice Daleč po obzorjuDaljši odmor si privoščimo pred Planinsko kočo na Sabotinu s prostranim razgledom daleč po obzorju, kot zgodovinskih kavern in temnih hodnikov iz preteklosti
Sinja reka SočaZmernemu vzponu po stari vojaški mulatjeri sledi strmo nadaljevanje do razgledišča ob klopci s pogledom na Sveto Goro in sinjo reko Sočo 22. april 2016Zmerno strma in vse bolj razgledna steza nas vodi nižje po jugovzhodnem grebenu mimo številnih mejnih kamnov do južnega predvrha Sveti Valentin