Novinke

Šaleški AO - Mijo Kovačevič: Neizbežno se bliža konec letnih razmer in menda je primeren čas je za predstavitev in objavo opisov letošnjih svežih smeri.
Dve prvenstveni Tisa direkt in Poletna

Spomladi sva z Alenko Es splezala dve novi smeri od katerih je ena verjetno omembe vredna.
Po spletu vremenskih preobratov s točo in nalivi, sva zadnji dan nenačrtovano splezala nedokončan "projekt" direktne smeri na vrh Kuk Tise. Ker s sabo nisva imela niti fotoaparata, je edino fotko iz te smeri naredila naveza iz bližnje smeri, na vrhu, ko sva že izstopila iz stene.
Smer sva sedaj v novembru ponovila s Karmen, splezala še lepšo (zahtevnejšo) linijo zadnjega - šestega raztežaja in jo dokumentirala. Več o tem bo verjetno napisala Karmen v svoji reportaži, kjer bo dodan tudi video zapis.

Kuk Tisa, severozahodna stena: Tisa direkt
Prva plezala Mijo Kovačevič - Mičo in Alenka Es 26. 4. 2015

Dostop: od vhoda v park po cesti do table "Kuk od Paščetnice", čez potok in v levo po potki nekaj metrov, nato desno navzgor po melišču ter skalah (I-II) do stene.

Opis: vstop je platasta skala v pokončnejšem svetu (klin) desno od ločilnega kota/žleba med smerema Ranozoreći in Josipa Debeljaka. Naravnost navzgor v smeri večje rumene kapelice, previs, do njenega desnega roba (klin), nad njo vse do krajše v desno nagnjene poličke, sidrišče. Naprej v levo, nato naravnost navzgor v smeri večjih previsnih skal, izstop levo okoli, čez rob stene, sidrišče. Nekaj metrov navzdol po enostavnem terenu do sosednje desne stene. Po izrazitem žlebu strmo navzgor do prvega previsa, čez njega ter čez naslednjo v strop zagozdeno skalo, naprej po platastem strmejšem svetu v lažji teren, sidrišče. V desno diagonalno navzgor do poraščene strme skalce, čez njo naravnost gor v plate do blage izravnave, sidrišče. Kratek, skoraj pohoden raztežaj (dnevna soba) do zgornje stene. Držimo se desno v smeri največjega - črnega previsa. Čez pokončnejše plate in desno kratko rampo do levega roba velikega previsa. Po mestoma zaobljeni zajedi naravnost navzgor ob previsu do zapore pod stropom, desno dva metra in naprej po robu leve previsne zapore naravnost navzgor. Še nekaj metrov plataste lažje skale in izstop iz stene. Zaključno sidrišče na okroglo oblikovani najvišji skali/roglju na vrhu Kuka Tisa.

Sestop: v levo, po velikem poraščenem žlebu, ki ločuje Kuk Tisa in Kuk od Paščetnice. Spust po vrvi ali plezalno (strmo).

Opombe: Potrebna oprema: klini, set metuljev in zatičev.
V smeri sta dva klina, Tisa direkt je neopremljena in poteka približno naravnost v smeri vrha po dokaj pokončem, večinoma razbitem terenu. Glavni raztežaji vsebujejo manjše ter večje previsne skoke, ki jih pogosto sestavljajo razlomljeni skalni bloki. Težavnost ji doda še psihološki efekt izpostavljenosti in pretečih skal nad glavo. Večina raztežajev je atraktivnih in dobro plezalnih. Plezalec, ki ni vajen divjega sveta, se v njej ne bo počutil najbolje. Zahtevnost je občutno višja kot v sosednjih smereh.

Krk: Konec avgusta sem se z Gregom in Matejo potikal po stenah Gabar-ja nad Baško.
Obupna vročina nas je prisilila k raziskovanju skritih, hladnejših delov tamkajšnjih sten. Tako je en dan nastala naslednja neopremljena smer, ki je zaradi naloženih skal bila sprva dokaj adrenalinska, vendar smo jo za silo počistili, koliko je to takrat bilo mogoče.

Baška, Gabar: Poletna (IV+/II-III, 4 R, 130 m, 1-2 h)
Prvi plezali Mijo Kovačevič - Mičo, Mateja Čas in Grega Volk 29. 8. 2015

Dostop: isti kot za smer Tri leta.

Opis: vstop na pritlikavem bloku skal v izteku melišča, levo od grmičevja.
1. R: Naravnost navzgor čez dva skoka v položnejši teren in v izteku grebenčka v levo do stene s previsom. Smer na tem mestu preči Tri leta. Pod previsom na poševni plošči sidrišče.
2.  R: Od tu desno, sprva nekaj metrov strmo navzgor, nato v prečnici dijagonalno v desno (mestoma krušljiv strm teren, IV+) vse do pokončnega skoka, naravnost čezenj (IV-) v lahek svet. Sidrišče.
3. R uredimo levo pod naslednjim previsom. Naravnost navzgor na vrh čez previs (IV+), nato navzdol čez malo škrbino in naprej po grebenu do sidrišča.
4. R: Težavnost skoraj povsem popusti. Zaključno sidrišče na primernem mestu na vrhu. Smer ves čas išče zahtevnejše detajle ter senco.

Sestop: po eni lažjih smeri, plezalno navzdol.

Potrebna tehnična oprema: klini, set metuljev in zatičev.