V novi smeri k Sv. Katarini

Slovenec: Izletnik, ki izstopi na postajici v Mednem in je namenjen v priljubljeno in res hvaležno izletno pokrajino pri Sv. Katarini, ...

... krene navadno kar čer državno cesto po markirani poti po Medanskem hribu, nato navzdol čez potok Malošče v breg na Golo brdo in dalje na prisojni strani Jetrbenka v selo Topol k cerkvi sv. Katarine, ki jo poseti že radi zanimivega modernega oltarja, umotvora arhitekta Vurnika. Ali pa zavije pri mlinu v Završah desno v Žlebe ter se mimo dobro znane gostilne pri Cvajnarju zložno popne do starinske cerkvice sv. Marjete, odtod pa vkreber pod strmim Jetrbenkom na sedlo, kjer se strneta obe katarinski poti, medvoška in medanska.

Tako se nas je trojica tudi zadnjo lepo nedeljo namenila v lepo pomladansko prirodo. Ko izstopimo v Mednem, opazimo ob cesti novo kažipotno tablico, kažočo v Žlebe in k Sv. Katarini. Hajdi dalje ob sveži markaciji, ki jo je očividno napravil naš izkušeni »markator « g. Knafelc sam. Najprej drži ob državni cesti proti Medvodam, na vrhu klanca pa krene levo ob kolovozu in čez brv pri mlinu v Seničico ter dalje po senčni dolinici, ki jo spremlja žuboreč potoček, proti Žlebem.

Na tretjem razpotju krenemo v levo, kjer nam nova markacija kaže pot naravnost proti Jetrbenku. Na njega markantnem vrhu opazimo nedavno postavljeni, daleč vidni evharistični križ preščenske fare. Tu se nam odpre zložno bregovita krajina, že vsa v svežem pomladnem zelenju. Mimo lepe kmetije spodnjega Žlebnika do dospemo do gornjega Žlebnika, kjer najdeš v novo urejeni gostilni prijeten odmor, če si ga morda že potreben.

Tu na Žlebnikovini se znajdeš tudi na razpotju: ali naj kreneš desno proti Sv. Marjeti, ki se solnči na vzvišenem podanku Jetrbenka, ali pa na levo po zeleni dragi proti Petelincu. Vsa ta krajina, ta zložno valoviti svet mora biti pozimi pravi raj za smučarje. A kdo bi mislil sedaj že na zimo, ko je jedva minila! Rajši si privoščite pomladanski in pozneje jesenski izlet v to okolico, pa se boste čutili prestavljene v mirno idilo, daleč od mestnega hrupa, čeprav ste hodili le tri četrti ure semkaj od glavne ceste.

Nas troje je krenilo na levo po ljubki dragi, ki se položno vzpenja proti Petelincu. Ko zavzamemo zadnji gozdni klanec, smo že pri Petelincu v zavetju cerkvice sv. Jakoba, ki se skriva med bujnim zelenjem na zadnjem pomolu robatega Jetrbenka. Kdor hoče malo bolj po »planinsko« hoditi, ta se drži steze naravnost po robovih na Jetrbenk; žal, da jo na več mestih ovira gosto vejevje in grmovje. Kdor bi to pot malo otrebil, bi izletnikom pripomogel do lepe razgledne hoje po dolomitskih čereh Jetrbenka.

Komur pa se hoče zložnejše poti, ta krene po izhojeni poti na južni rebri, kjer kmalu opazi markacijo, držečo od Golega brda k Sv. Katarini. V dobrih dveh urah opraviš to novo markirano pot od Mednega do Sv. Katarine in če te še ni prevzela utrujenost, se naposled vzpneš še na strmi Rog nad cerkvijo sv. Katarine, kjer so Katarinčani prav zadnjo nedeljo postavili do 10 m visok bel križ, tako da se sedaj oba sosednja vrhova, vsak za svojo župnijo, ponašata s pomembnim znakom evharističnega leta. Diven razgled ti obilno poplača ta zadnji skromni napor.