Kamniško sredogorje

Silvo Baznik: Sredina kolesarsko-pohodna tura je obsegala relacijo Ljubljana Kašelj - Šentjakob - Domžale - Kamnik - Stahovica - Klemenčevo - Slevo ...

... Kuharjevo - Stahovica - Godič - Kamnik - Volčji potok - Domžale - Ihan - Pšata - Šentjakob - Kašelj. Skupaj sem prekolesaril 67 km in prehodil še okoli 10 km po kamniškem sredogorju ...

Zjutraj imata sin in žena vsak svoje načrte za današnji dan, tako da se po zajtrku podam na kolo in odkolesarim v zaselek Slevo pod Kamniški vrh.

Kolo zaklenem ob smreko »v pruhu«, se okrepčam in pripravim pohodne palice ter pričnem hoditi po kolovozu. Pogled se mi ustavi na osličkih in prve fotografije so tu. Nadaljujem po strmem kolovozu, ki me pripelje do koče »Pr Prijatelju«. Tu jo uberem levo in ker steza pelje proti grapi med Kamniškim vrhom in Planjavo, jo uberem navkreber in dosežem stezo, ki pelje na greben Kamniškega vrha, kjer pohodnike čaka klopca in lep razgled na vasi v dolini. Srečam pohodnika, ki me fotografira in nato nadaljujem vzpon na vrh in glej presenečenje. Na klopci na vrhu sedita znanki, s katerimi smo pred kratkim smučali s Savinjskega sedla. Ponudita mi slaščice, ki se jih ne branim. Beseda da besedo in sledi še skupno fotografiranje, preden se odpravimo s Kamniškega vrha, jaz na Planjavo, onidve pa v dolino. Na sedelcu naredim nekaj fotografij Brane, Kamniškega sedla, Planjave, Ojstrice, Veže in Rzenika, nato pa na vrh Planjave. Južna stran obeh vrhov je travnata, severna pa pogozdena in skozi veje dreves se pogled pomudi na Košutni, Kompoteli in Mokrici. Z vrha stopam po grebenu in fotografiram Kržišče, Krvavec in Zvoh ter nižje v gozdu zavijem levo navzdol ter se spustim na planino Osredek. Na planini razen mene ni nikogar. Tišina je moja spremljevalka, ko stopam po planini, kjer plapola slovenska zastava. Občudujem korito in zajetje studenca, klopi ob bajtah a kmalu je treba na pot. Tokrat grem navzdol. Stopam mimo znamenja, kjer gre desna pot navzdol do grape s slapovi, jaz pa nadaljujem po poti proti jutranjem izhodišču. Previdno stopam po drobnem kamenju nad strmo grapo. Pot je delno odneslo v grapo, zato previdnost ni odveč. Nižje vidim konja na paši. Hitim v in skozi gozd na Ravne senožeti pod Planjavo. Tu je veliko gorskega cvetja, ki ga fotografiram in stopam na območje planšarije. Vsepovsodi so žične ograje, ki ograjujejo pašne površine planine. Stopim do planšarske bajte, kjer me pozdravi domači pes a jaz nadaljujem svojo pot navzdol do pruha, kjer me je pričakalo kolo.

Odkolesarim v zaselek Slevo, se spustim v Klemenčevo in zaselek Kuharjevo, kjer je parkiranih nekaj avtomobilov. S kolesom se spustim malce navzdol, prečim potok in ob primernem drevesu zopet zaklenem kolo ter se podam sprva po kolovozu in višje na stezo, ki gre nad strugo potoka Korošak. Dvakrat prečim potok in po stezici nadaljujem vzpon. Steza gre okoli rogliča in nadaljuje proti planini Osredek, jaz pa jo uberem levo, se spustim z nje v grapo do prvega Korošaškega slapu. Naredim nekaj fotografij in se vrnem nazaj na stezo, ki me nato pripelje do višjega, drugega slapu, ki pada preko ostenja med Kranjsko senožet in planino Osredek. Tu se zadržim dalj časa. Privoščim si malce plezanja, da ujamem v fotoaparat slap iz različnih perspektiv in se nato vrnem po isti poti nazaj v dolino, kjer zaključim pohod po Kamniškem sredogorju.

Sledi povratek na kolesu. Najprej trikilometrski spust, nato pa več ali manj ravninski del do doma.