Domači vzponi

AR 5/1980 - Milan Gladek: Spominska smer Ceneta Kramarja

Prva plezala Milan Gladek in Miro Šušteršič 26. - 27. 6. 1979.
Ocena VI eno mesto /V+, V/, čas prvih plezalcev 10 ur.
Prva ponovitev smeri z varianto Roman Cerar in Janez Vodlan 28. 6.
1979.
Ocena variante VI, čas prve ponovitve smeri z varianto 5 ur.
Dostop: iz Doma v Kamniški Bistrici po markirani poti proti Kokrskem sedlu do Konca (40 minut), nato naravnost proti severu po lovski stezi do Trate in po travnatem brezpotju do stene (skupaj 2 uri).

Opis: Vstop je približno 20 metrov levo od vstopa v Zupanovo smer. Po poševni poči proti levi približno 30 metrov, nato levo okrog roba in takoj nato desno prečnica pod streho (V). Od tod po nakazani zajedi in ploščah pod streho, ki zapira prehod (IV, V+), nato desno na sistem poličk in okoli 20 metrov levo (tu stik z Zupanovo smerjo) in na Gredino (IV, V+). Po njej proti levi en raztežaj do smeri Srakar-Češnovar. Tu rahlo v desno in po kotu na dobro stojišče (še v smeri Srakar-Češnovar). Prečnica v desno pod balvani 20 metrov (V) in nato skozi kamin (V+) v lažji svet do stojišča za lusko (Na levi so vidni klini, vendar smer ne poteka levo!). Po luski prideš na majhno poličko. Čez gladko ploščo 3 metre (VI) in po sivih plateh rahlo proti desni (V) na polico. Z nje naravnost navzgor po rahlo previsni zajedi (V+) do velikih streh. Pod njimi prečnica v levo okoli roba 15 metrov in na dobro stojišče (V+, VI, A1). S stojišča naravnost navzgor in po poči rahlo proti levi na rob stene (V).

Opis variante: S stojišča za lusko rahlo levo navzgor in nato levo okoli stolpiča na poličko pod streho (V+). Od tod prečnica pod streho preko raza pod drugo streho (VI) in še vedno v desno na polico. Z velike police naprej po originalni smeri. Dolžina variante je dva raztežaja.

Sestop: z vrha Kogla na severno stran in po markirani poti proti Kokrskemu ali Kamniškemu sedlu ali pa jugovzhodno ob Koglu navzdol po prehodu skozi Gamsov skret v Trato in naprej v Kamniško Bistrico (2 uri).

Milan Gladek

Severovzhodna stena pod
Češko kočo

Sinji slap

Prva plezala Janez Plevel in Dušan Podbevšek 21. 1. 1979.
Višina smeri 250 m (2 raztežaja strmega ledu), ocena 60°, 30°.
Čas prvih plezalcev 3 ure.

Smer poteka pod Češko kočo. Velik leden slap je viden izpod stene in je širok približno 40 metrov, pod njim pa se proti dnu vleče grapa, v kateri je še en slap, vendar precej ožji, eno mesto pa je zelo strmo. Smer poteka po tej grapi, ki se vmes večkrat razširi. Izstop je pri Češki koči na levi strani.

Dušan Podbevšek

Skuta - jugozahodna stena

Mekinjska smer v Stolpu

Prva plezala Janez Plevel in Dušan Podbevšek 5. 11. 1978.
Višina smeri 250 metrov, samega Stolpa 100 metrov. Ocena IV+, A1.
Čas plezanja 4 ure.

Pod Stolp je možno priti po več smereh v jugozahodni steni Skute.

Opis: Vstop je v najnižjem delu Stolpa. Nato naravnost preko plati, po manjših razčlembah (nekaj klinov) do previsa, ki ga obideš po desni. Nato na polico, kjer je stojišče. Naravnost čez poklino (k) do položnejšega sveta in rahlo proti levi. Prečnica v levo in po kaminčku na stojišče. Naravnost navzgor preko plati, proti koncu pa proti desni do stojišča. Po lažjem svetu do vrha Stolpa, na katerem je možic.
Sestop na severno stran (15 m, vrv ni nujna) in naprej do poti na Skuto.

Dušan Podbevšek

Še o novem valu

Novega vala pravzaprav sploh ni!
Alpinisti so končno spoznali, da brez treningov ni uspehov. Sedaj nekateri trenirajo vsak dan in dosegajo uspehe, ne glede na to, iz katere generacije so, drugi pa stvari ne dohajajo več in so si zato izmislili novi val.