Od Straže do Ribenske gore - zanimivi griči okoli Bleda

Večer - Jože Praprotnik: V teh poletnih dneh so z izletniki in gosti natlačeni Bled, grad in cesta proti gobarski Pokljuki, streljaj proč pa ni nikogar

Na Homcu, spodaj Selo, onkraj Kupljenik pod Babjim zobom, desno Bohinjska Bela (Jože Praprotnik)

Gremo skupaj po treh zanimivih hribčkih, ki ležijo v smeri Grajski grič Straža Dobra gora Ribenska gora, se pravi v smeri sever jug. Planinska obutev bo kar primerna, saj je Ribenska gora, ki je sicer najnižja, kar krušljiv in skalnat hrib. Na Stražo (642 m) vodi več poti, ena tudi pod sedežnico, druga iz Mlina, tretja tam izza hotela Golf, najlažje pa iz naselja Na Plani, ki se v dolgih okljukih polagoma vzpne na grič. Že zaradi samega razgleda se najprej podamo na sankališče, potem pa se vrnemo in gremo po stezi levo. Po stezi spustimo na sedlo med Stražo in Dobro goro (620 m). Na Dobro goro je speljana lepa potka, strmejše dele poti so vdelali lesene stopničke. Na vrhu, dobrih deset minut hoda s sedla, najdemo dve klopci z vpisno knjigo in prekrasnim pogledom, saj vrh tiči na prepadni pečini. Če imamo s seboj otročaje, bo treba popaziti nanje, saj je do vasice Selo kakšnih 150 metrov prepadne stene. Spodaj: vasica s pašniki tja do Save Bohinjke, onkraj nje pobočja Jelovice z Babjim zobom ter vasico Kupljenik, bolj desno pa bohinjska Bela pod stenami Galetovca. Steza kmalu zavije levo ter nas nekoliko nižje spodaj pripelje v manjšo kotanjo, kjer se držimo desne poti, v desetih minutah pripelje do ceste, ki vodi v vas Selo. Prečkamo jo in se napotimo po stezi naravnost navkreber na Homc. Vzpona je zdaj manj kot 20 metrov, steza pa nas pripelje na povsem enako, vendar precej nižjo pečino s povsem podobnim razgledom, kot ga ponuja Dobra gora. Od tam pa desno na slabo cesto. Tu zavijemo levo in jo preko travnikov mahnemo proti Ribnem, ki je bolj znan po hotelu na skali nad dolino Save Bohinjke. Še preden pridemo do hotela, gremo nekaj malega po asfaltu skozi urejeno vas in z lepimi pogledi na verigo Karavank. Še preden se cestica spusti v park, opazimo levo zgoraj na pragu smrekovega gozda dve klopci. Za njima vodi steza kar strmo v breg na Ribensko goro (588 m). Po kakšnih desetih minutah hoje pridemo na skalnato sleme, ki se vleče proti Dobri gori. Sleme je vedno ožje, tudi krušljivo, na nekaj mestih celo nekoliko izpostavljeno. Vrh je ena sama razdrapana skala, od koder je spet prelep razgled, tudi proti jugu tja do Krvavca in preko Šmarne gore dol na zasavsko hribovje. Vračamo se sprva po isti poti, potem pa opazimo stezo desno, ki vodi v dolgih okljukih polagoma navzdol po južnem pobočju nad dolino Save. Spodaj se priključi širši stezi, ki nam omogoča, da obhodimo celo Ribensko goro. Če spodaj zavijemo levo, bomo čez dobrih pet minut pri hotelu, od koder imamo do izhodiščnih klopic le pet minut ob gozdni meji. Proti Bledu se lahko vrnemo po prav mirni asfaltirani cesti: na levi bomo zagledali najprej Ribensko goro, potem komaj vidni Homc, pa Dobro goro, ki nekoliko zakriva tudi Stražo. Za izlet po vseh treh gričih boste potrebovali kakšne štiri ure.