Uredništvo: [email protected]

Komentarji

Oblast

Peter Bajec, ponedeljek, 4. oktober 2004, ob 10:02

haha, je zmanjkalo idej al kaj, hahaha

lp poli

Akcijska prodaja zbornika

Silvij Morojna, petek, 1. oktober 2004, ob 12:06

Hvalevredno dejanje!
Cena je več kot ugodna.
Upam, da bo akcija uspela.
Škoda bi bilo, da zaradi ...različnih vzrokov po Grifu
in kaj vem še česu, izgubimo tudi Zbornike kot
dokument ustvarjanja slovenskih alpinistov!
Najbolje bi bilo kar na odsekih pobrati naročila.
In ne tako kot ponavadi - en plezalni vodnik za cel odsek,
ki se potem fotokopira.
Kupimo zbornike!

Lep pozdrav,

Silvij Morojna

Tone Škarja, četrtek, 23. september 2004, ob 11:54

za odpravo Everest 1979 so si delili nagrado le člani odprave - alpinisti, ne pa spremljevalci. Ker nas je bilo 25, razglasitev pa v Ribnici, je bilo ravno za bencin.

Silvo Karo, sreda, 22. september 2004, ob 13:49

Dobro, da je bila tale diskusija o Bloudkovi nagradi. Sedaj sploh vem, da jo imam tudi Jeglič in seveda celotna odprava! Tega nisem vedel, saj do danes nisem prejel nikakaršnega dokumenta, papirja ali kar koli ki bi to izkazovalo. Za Bloudkovo plaketo (1990) to imam! Bi se pa zahvalil g. Brvarju in g. Leskovšku za brskanje po arhivih da sta našla vse to! Tudi sam sem šel raziskovat, poklical sem Staneta Klemenca (kot vodjo takratne odprave), če kaj ve o tem. Dejal mi je, da res ima doma neko "Bloudkovo priznaje" pozneje pa mi je potrdil, da gre za Bloudkovo nagrado iz leta 1986! Peter Podgornik (tudi član odprave) pa mi je pojasnil, da so (smo) nagrado prejeli v decembru leta 1986 v Kopru, ko smo mi (Franček, Johan in jaz) bili v Patagoniji.

Jaz se opravičujem, če sem kogarkoli prizadel s to temo, vsekakor to ni bil moj namen!

Se mi pa postavlja zanimivo vprašanje pri Bloudkovih nagradah - odpravi (Everest in Cerro Torre) ali so vsi člani odprave (kuhar, novinar, slikar, zdravnik, snemalec, šerpe...) tudi deležni te nagrade ali samo alpinisti?

Na pogled seznama prejemnikov Bloudkovih nagrad, kot najvišjega športnega priznanja v Sloveniji, bi si postavil še marsikatero vprašanje pa "pustmo stat" bi rekli Primorci.

Bojan Leskošek, sreda, 22. september 2004, ob 10:54

>[Brvar]"Bloudkove nagrade so doslej prejeli naslednji alpinisti, športni plezalci in planinski delavci (dopuščam kakšno napako):

Planinski VESTNIK 1965
...
Odprava CERRO TORRE 1985/86 1986 (op. BL: Kozjek.extremekanal.com)
...."

Če je to res, potem je res tudi, da jo je prejel Johan in - celo sam Karo ;-)

Andrej Brvar, torek, 21. september 2004, ob 15:33

HUMAR Tomaž 1999
KARNIČAR Davo 2000
ČUFAR Martina 2001

Nekaj več kot 50 pa jih je prejelo Bloudkovo plaketo.

Silvo Karo, nedelja, 19. september 2004, ob 20:53

Res je da sem napravil slovnično napako in napisal namesto Bloudek "Blovdek"!
Res pa je tudi, da Jeglič ni prejel Bloudkove nagrade!

Branko Ivanek, nedelja, 19. september 2004, ob 19:09

Pa še povezava, kjer si lahko ogledate več o kandidatu: http://www.francekar.lds.si/

Pa, da ne bo pomote: ne delam reklame, ker sem 1000% apolitičen! Najboljša stranka je tista, ki redno plačuje račune!

Franc Savenc, nedelja, 19. september 2004, ob 17:39

Se! Odgovor na vprašanje v naslovu je pritrdilen.

Žal mi pa je, da je avtorica članka (sicer tudi urednica rubrike Narava, gore in ljudje, zaradi katere je pred dnevi Večer dobil najvišje priznanje PZS, zlati častni znak), zanj dobila lažne podatke.

Čigava je »ugotovitev« … člani pred desetimi leti nastalega društva Gornik s krščanskim pridihom. Takega društva sploh ni, vsaj pri nas ne. (Je pa res, da se lepo politično bere!) Tudi navajanje, da smo ostali trije člani istega društva je lahko z enakim namenom; dejansko namreč nismo niti iz iste sredine.
Glede trditve predsednika PZS mag. Franca Ekarja »Nisem član nobene stranke« pa še vedno velja: je član stranke, celo njen vodstveni funkcionar, kar je tudi lepo razvidno iz seznama na strani LDS Pokrajinski odbor Gorenjske.

Bojan Leskošek, nedelja, 19. september 2004, ob 17:17

>Ob naštevanju Bojana Leskovška, kateri Slovenski alpinisti so prejeli Blovdkove nagrade.

Možno. Iskal sem spisek dobitnikov na netu, vendar odbor (vodi ga Miro Cerar) očitno ni uspel skupaj spraviti nikakršne spletne strani, niti seznama (!), kaj šele kakšne "hall of fame". Tako, da je nastal bolj po spominu in blic "preverjanju" po netu. Da je bil dobitnik nagrade Johan piše tudi na strani, kjer je Silvo podpisan kot vodja temovanja: http://ksp.pzs.si/johan-mem04-02.htm

Za hec lahko omenim, da je tudi Silvo sam naredil 2 napaki že v 1. stavku, ki sem ga citiral ;-)

Sicer pa je poanta v tem, da je bilo že mnogo alpinistov (in ena plezalka) izbranih za to prestižno priznanje. Ostali trije, ki sem jih navedel, menda držijo in so jih prejeli v zadnjem času, pred njimi pa verjetno še marsikdo, Štremfelj celo dve: http://www.planid.org/LJU/S-/StremfeljA.htm

Višinska bolezen

Uroš Rok Drnovšek, sobota, 18. september 2004, ob 00:33

Za Diamox vem, da se ga da brez recepta dobiti čez mejo v Avstriji. Preizkušeno, ker sem ga nabavljal za trek do baznega tabora Mt.Everest letos aprila.

Silvo Karo, petek, 17. september 2004, ob 22:40

Pojasnilo !
Kot mi je znano Janez Jeglič ni prejel Blovdkove nagrade, pač pa sva za vzpon v Bhagirathiju prejela Blovdkovo plaketo (leta 1991), za Blovdkovo nagrado sva bila "prekratka"...
Silvo Karo

Tone Škarja, petek, 17. september 2004, ob 22:24

Ne vriva se politika v slovenski planinski vrh - slovenski planinski vrh na vso moč rine v politiko in se ji pocestniško poceni udinja: zato nič o TNP, zato nič o vetrnih elektrarnah na Krasu. - Tone Škarja

Tomaž Ogrin, petek, 17. september 2004, ob 17:51

Spoštovani vsi skupaj,
gospod mag. Ekar se podaja v zmajevo žrelo golorok, to je problem in bo požrt. Ne bo mogel niti pisniti (lahko bo piskal, zgodilo se pa ne bo nič mimo zmajevih načrtov...). Pohrustan bo predstavljal 60.000 članov in članic organizacije, ki ljubi in želi ohraniti gore, hribe, "prazen" prostor, ki ga želi še in še doživljati, da se krepi, ki verjame v sprejete in ratificirane mednarodne zaščitniške konvencije .itd.itd.

LDS je stranka, ki je v preteklih letih in še posebej v zadnjih dveh izrazito močno napadla našo naravno in kulturno dediščino. Predaja jo nebrzdanemu kapitalu. Hoče graditi vetrnice po naših primorskih gorah in hribih, naskočila je TNP, vsiljuje golf igrišča, ki poleg zastrupljanja zemlje, spreminjajo pokrajinske dele, namerno je naravnala občine proti Naturi 2000 (aprilsko pismo!), opustila ustanavljanje parkov, ki so bili že dolgo načrtovani in so bili predstavljeni Evropi, ne zna niti Nature 2000 (ki jo je nazadnje še politično, v brk strokovnjakom, potvorila) niti parkovnih površin, niti UNESCO zaščit, niti lani ratificirane Evropske konvencije o zaščiti pokrajin predstaviti kot prednost in redko priložnost prebivalcem teh pokrajin in vsem džavljanom in državljankam v vedno hujšem vrtincu tržnosti v Evropi...
Vedeti je treba, da Evropa ne prizna zavarovanja vsakomur, mnoge druge države bi se obliznile za prostore, kakršne imamo v svoji domovini in te prostore tudi čutimo kot del domovine. Zato se ne čudite gospod predsednik PZS reakcijam na ravnanja LDS.

Potegnite s članstvom, stopite na skalo, ne zahajajte v meglo in močvirje. Stvari so čiste: ohranimo ali pustimo uničiti.

Kot prvo: obranite Volovjo reber. Postopek je že tako napredoval, prav s pomočjo LDS, ki za svoje cilje podkupuje občine z našim denarjem, da je nujna ostra obramba čimširše družbe. Upam, da je vseh 60.000 članov in članic za to. Pojdite v akcijo, da povedete vse članstvo na okope, da dvigne svoj množični glas proti vetrnim stolpom in surovi cestogradnji v naših zaščitenih področjih. Če pade Volovja reber , bo šlo kot domine, to nas tujci svarijo iz svojih izkušenj. PZS in druge civilnodružbene organizacije imajo dovolj odličnih strokovnjakov, ki argumentirano svarijo pred uničevanjem naših skupnih vrednot.
Za domovino, z mag. Ekarjem, naprej!

Bojan Leskošek, petek, 17. september 2004, ob 10:28

>In ne bi o tem, na kar me je spomnil prijatelj, da sta bili zaenkrat edini (zlati) (olimpijski) odličji za neolimpijsko disciplino podeljeni alpinistoma, bratoma Schmidt...

In ne samo to: Bloudkove nagrade, ki so najvišje nagrade v Sloveniji na področju športa (letno se podelijo največ tri), je za vrhunski mednarodni športni dosežek prejelo kar nekaj alpinistov in plezalcev (Jeglič, Karničar, Humar, Čufar...).

Kot beremo, je sedaj isti organ (izvršni odbor OKS), ki daje soglasje k predlogu Bloudkovih priznanj, sprejel kategorizacijo, v katerih športne panoge Bloudkovih nagrajencev ali sploh ne priznavajo (alpinizem) ali pa jih razglašajo za tretjerazredne (športno plezanje, ...).

Pa še tole: To, da je za IO OKS za Bloudkovo nagrado predlagal svojega lastnega člana (podpredsednika!), je najmanj nehigienično.

Simon Slejko, četrtek, 16. september 2004, ob 15:30

In ne bi o tem, na kar me je spomnil prijatelj, da sta bili zaenkrat edini (zlati) (olimpijski) odličji za neolimpijsko disciplino podeljeni alpinistoma, bratoma Schmidt, za preplezano severno steno Matterhorna ...

Višinska bolezen

Aleš Šef, četrtek, 16. september 2004, ob 11:21

Super članek! Se priporočamo za nadaljevanje...

Eno vprašanje glede treh zdravil, ki naj bi jih vsak imel s seboj: vsaj Diamoxa pri nas lani poleti ni bilo mogoče dobiti, niti na recept, naj bi bil nekako prepovedan. Kje dobiti omenjena zdravila?

Ta trmasta

Bojan Leskošek, torek, 14. september 2004, ob 16:33

Po prihodu domov me je predvsem razveselil članek Tomaža Jakofčiča v Delu, kjer res simpatično zaključuje, da šele sedaj - po pristopu na Gašerbrum II - je pa ženski lahko vsaj približno jasno, kaj je to osemtisoč metrov in šele sedaj si mogoče lahko zadaja take cilje kot je recimo prečenje. To novinarsko sojenje stvari vse povprek, ki jih nekdo ne pozna me je v preteklosti jezilo, sedaj pa je vse skupaj postalo že prav zabavno saj vsak članek vsebuje vsaj en stavek, kjer mora dodati svoje zrno in s tem subjektivno ocenjuje vzpone

Tudi sam sem podobno kot Jaka ob telih izjavah pisano gledal. Prvič zato, ker se iz male slovenske aktivne alpinistične populacije najde nekdo, ki ne ve, kdo je J.J., še bolj pa zato, ker se najde nekdo, ki novinarju odreka pravico komentiranja. Že sam izbor novice za objavo in njen obseg članka je svojevrsten komentar. Okoliščine, zgodovinski uvod in vrednostna sodba pa so po moje nujen dodatek v športu, kot je alpinizem. Še posebej pri objavah v nespecializiranih časopisih in revijah, kjer bralstvo (razen po obsegu in morda kakšni fotki) težko oceni pomen dosežka. Prav z JJ so članki v Delu postali polnokrvni: poleg poznavalstva in pismenosti so začinjeni s komentarji, ki odkrito (hkrati pa za moj okus tudi dovolj obzirno) poročajo o dogajanju in njegovem pomenu.

Lahko, da se s kakšnim komentarjem ne strinjamo (glede na predhodne Irenine dosežke, pa tudi glede na dogajanje na gori, se mi Jakatov komentar ni zdel pretiran), ne moremo pa se ne strinjati s samim komentiranjem. Osebno celo pogrešam kakšen pregledni članek, kjer bi se ocenilo dosežke slovenskih in tujih alpinistov ali plezalcev v pretekli sezoni.

Danes je neznansko lepo biti utrujen...

Pavle Kozjek, torek, 14. september 2004, ob 13:34

Čestitke !
Ob tej priliki morda le še stavek, dva na rob diskusiji o tem, kaj je v alpinizmu kvalitetno in kaj ne.
NOVICE o pomembnejših slovenskih vzponih (literarni prispevki so nekaj drugega...) so v naši in tuji STROKOVNI alpinistični javnosti zaenkrat še prisotne in zaželjene. Ker so pogledi na to vprašanje tako različni: morda te objave lahko vzamemo za dokaj objektivno merilo kvalitete - ali pa smo mnenja, da je tudi strokovno alpinistično javnost mogoče zlahka in na hitro »nafarbati«?

Pa še glede kategorizacije: kdor je spremljal poteze OKS v zadnjem času (med drugim tudi izbor nekaterih športnikov za OI, pa še kaj...) je mogoče nad takšnimi odločitvami vsaj malo manj presenečen.
Upam, da bomo alpinisti v tem primeru znali nastopiti enotno.

Lep pozdrav

Blaž Ortar, torek, 14. september 2004, ob 12:26

˝Koliko noči predrgetamo pod zvezdami, koliko dni prezebamo v snegu, koliko vrhov presopihamo in zakaj vse to. Za notranje zadovoljstvo? Res je, tudi zato, vendar ko se vrneš z uspešne ekspedicije, ali ko uspeš kje v evropskih gorah, imaš občutek, da si storil nekaj, zaradi česar bodo ljudje po svetu izgovarjali Jugoslavija s spoštovanjem in občudovanjem v srcu. Ko se vrneš, dežujejo priznanja, ko pa iščecš štipendijo, da bi lahko v miru študiral, te pozabita Planinska zveza in društvo in še marsikdo drug, vsakemu postaneš odveč. Značke so tako lepo bleščeče in poceni, še bolj pa besede, toda od njih se ne da živeti. Prav gotovo alpinisti s svojimi uspehi opravičujemo skromna sredstva, ki jih dobimo. Nihče od nas si ne želi zvezdništva ali zaslužkarstva, le to bi radi, da bi ljudje znali ceniti naše delo.˝

Citat iz knjige Nejca Zaplotnika, Pot, str.144

Mislim, da ni kaj dodati, besede tako odličnega alpinista in dobrega pisca povedo vse!
Upam, da se bo vsaj en sam človek, ki je odgovoren za to sramoto, vsaj malo zamislil!!

LP, Blaž

« Prejšnja stran | Število komentarjev: 10104 | Stran 490 od 506 | Naslednja stran »