Uredništvo: [email protected]

sreda, 8. oktober 2008

Galdhøpiggen - najvišja gora v Skandinaviji

08. 10. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 5550, komentiraj objavo

Gore-ljudje na 'strehi' SkandinavijeGorniška potepanja: V turističnem uradu v Lomu so naju razveselili z vremensko napovedjo. Naslednji dan naj bi bil lep, nato pa bo spet teden dni sivine, kakršni so bili tudi pretekli dnevi v teh krajih. Torej pod goro! Zjutraj pa pot pod noge!

sreda, 1. oktober 2008

Petnajsturni pohod na "vrh" Evrope - Kinnarodden

01. 10. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 5130, komentiraj objavo

Nordkapp ob sončnem zahoduGorniška potepanja:  Zemljevid triindvajset kilometrov dolge poti je »oznanil« okoli trideset možicev. Trideset možicev za triindvajset kilometrov divjine. Da naju čaka težka preizkušnja, sva vedela že doma, a v resnici je bilo še mnogo težje, z drugimi besedami – veliko bolj zanimivo.

sreda, 24. september 2008

Finska: Halti

24. 09. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 6295, komentiraj objavo

Če zebe v roke, se je težko vpisati v knjigo na vrhu ...

Gorniška potepanja: Izhodišče za vzpon na najvišji vrh dežele tisočerih jezer je vasica Kafjordbotn, ki leži ob enem od številnih fjordov med Alto in Narvikom. Skozi dolino Kafjorddalen se vije cesta, ki se dvigne do spoštljive višine osemsto metrov. Ob koncu avgusta je visoko nad polarnim krogom dišalo po snegu ...

sreda, 17. september 2008

Najvišji vrhovi baltiških držav

17. 09. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 4780, komentiraj objavo

Nad Vilno

Gorniška potepanja: Mimo številnih jezer, ki krasijo severovzhod Poljske, sva dosegla Litvo. Policistov na mejah seveda ni več, tako da sva tri tedne potovala svobodno kot ptici. Tudi na litovski strani se pokrajina ni dosti spremenila. Neskončne ravnine, gozdovi in jezera. Usmerila sva se proti Vilni, še prej pa kot prava hribovca poiskala najvišji vrh.

četrtek, 11. september 2008

Visoke Tatre - Rysy

11. 09. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 8220, komentarji: 4

Spomin na preteklost

Gorniška potepanja: Ni se še dobro zdanilo, ko naju je zvezdnato nebo kar vrglo pokonci. Dež in megla sta se umaknila in okoliške gore so zažarele v prvem jutranjem soncu. Široka in s kamenjem tlakovana pot naju je vodila mimo skakalnic proti Popradskemu plesu.

četrtek, 4. september 2008

Škrlatica in Srednji Rokav

04. 09. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 7002, komentarji: 1

Posledice moje nesreče

Gorniška potepanja: Na Srednjem Rokavu je bilo komaj dovolj prostora za dva človeka in mojo malenkost. Sedli smo k počitku in se dodobra razgledali. Pod nebo so kipele skalne ostrice Rokavskega grebena, na drugi strani pa nas je pozdravljal očak. Vse je bilo tako lepo, potem pa …

četrtek, 28. avgust 2008

Rombon

28. 08. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 8442, komentarji: 17

Rombon - SZ grebenGorniška potepanja: Takoj nad trdnjavo se steza požene v breg. Pot je prava umetnija. Vije se po zelo strmem pobočju, ki bi bilo brez steze skoraj neprehodno. Po dobri uri se je strmina unesla in napis naju povabi k zgodovinski koti 1313 m. Tu so ostale le še ruševine in prelep pogled na Bovško kotlino z vencem gora v ozadju.

četrtek, 21. avgust 2008

Mrzli vrh in Storžek

21. 08. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 3964, komentiraj objavo

StoržekGorniška potepanja: Najprej sva sledila shojeni potki, ki se vije prav po mejnem grebenu. Kmalu je stvar postala bolj resna. Izpostavljenost na obe strani je precejšnja in potrebna je bila velika previdnost. Malo pod vrhom sva prispela do dobrih deset metrov visokega praga.

ponedeljek, 18. avgust 2008

Vrtača

18. 08. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 9500, komentarji: 2

Grad in Vrtača

Gorniška potepanja: Po jutranji ogrevalni vaji, ki naju je z Ljubelja pripeljala na Zelenico, sva stopila na prečno pot proti Stolu. Po njej je šlo do doline V Kožnah, kjer sva zapustila markacije in se po brezpotju povzpela na sedlo Belščica. Na Svačico (1953 m) je bil le kratek skok, ki se mu seveda nisva mogla upreti. Z vrha je prelep pogled na Vrtačo (2181 m) in njen zahodni greben.

petek, 8. avgust 2008

Plešivec

08. 08. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 3349, komentiraj objavo

Morež in Briceljk. Tudi barve so šle na oddih.Gorniška potepanja: Nato sva se šla tisto »kdo bo prej«, a prostovoljca, ki bi se potrudil vstati, ni bilo še nadaljnji dve uri. Sicer pa ... Ali je res treba vsak gorniški dan izkoristiti do konca? Tudi midva lahko enkrat malo počijeva. Rosojanskih in njej podobnih poti bo še več kot dovolj.

petek, 1. avgust 2008

Briceljk

01. 08. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 5229, komentiraj objavo

Glorija

Gorniška potepanja: Na Briceljku (2346 m) se nama je odprl pogled na greben Loške stene. Stala sva na njenem osrednjem in najvišjem vrhu. Pogled je splaval proti zahodu na Kaninske gore, pred njimi pa so se nama na ogled postavili ponosni vrhovi mogočnega zidu nad nesrečnim Logom pod Mangrtom.

petek, 25. julij 2008

Ta visoka Rosojanska pot

25. 07. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 7528, komentiraj objavo

Žrd. Kje pa sta voz in seno?

Gorniška potepanja: Trave ob poti so bile tako mokre od deževja preteklih dni (jutranja vlaga jim je bila še v dodatno pomoč), da sva na Žrd bolj ali manj priplavala. Tudi moji novi gojzarji z nekakšnimi čudežnimi membranami in raznimi »texi« za 200 € niso pomagali prav veliko.

petek, 18. julij 2008

Bavški Grintavec, Šmihelovec in Zagorelec

18. 07. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 9879, komentiraj objavo

Belka

Gorniška potepanja: Ker so nama označene poti na Bavški Grintavec (2347 m) že dobro znane, sva se ozrla k zahtevnejšemu pristopu. Vzhodni greben je v literaturi obetal lepo plezanje v čvrsti skali. Še najtežje naj bi bilo splezati nanj. Krušljiv žleb, ki pripelje na Sravnik je bil od daleč videti zelo strm ...

petek, 11. julij 2008

Srebrnjak

11. 07. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 7053, komentiraj objavo

Alpska nebinaGorniška potepanja: Ribežne sva gledala že kar nekaj časa. Samo še nekaj minut ... Čez pol ure niso bili veliko bližje. Le kdo bi še gledal navzgor? Osredotočila sva se rajši na naslednjo vejo rušja. Čez njo? Pod njo? Najbolje je šlo z glavo naprej. Včasih zgoraj, včasih spodaj, večinoma pa nekje vmes.

petek, 4. julij 2008

Pelc nad Klonicami

04. 07. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 6754, komentiraj objavo

Na začetku grebena. Za srečo.Gorniška potepanja: Z Velikega Pelca je šlo spet bolj zares. Ostra grebenska rez, ki vodi proti najvišjemu izmed njih, je zahtevala od naju trezno glavo in zanesljiv korak. V zasneženi krnici Klonice so se sončili gamsi. Počasi sva se bližala kralju Pelcev ...

petek, 27. junij 2008

Krofička čez Ute

27. 06. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 8193, komentiraj objavo

Počivalnik na MovznikuGorniška potepanja: O čudoviti potki, ki vodi z Movznika mimo Robanovega stanu na SZ greben Krofičke, sva že veliko prebrala. Najina pričakovanja so se več kot uresničila. Doživela sva zanimiv dan v neokrnjenem predelu vzhodnih Grintovcev.

petek, 20. junij 2008

Veliki kup nad Čedco

20. 06. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 4985, komentarji: 2

ČedcaGorniška potepanja: Čedce ni več! Vsaj takšne ne, kot smo jo poznali. Bila sva ena zadnjih, ki nama je bilo dano povzpeti se po lovski poti v krnico nad najvišjim slapom v Sloveniji. Nad njo kraljuje severno ostenje Jezerske Kočne z Velikim kupom. Opisa ni v nobenem vodniku ...

petek, 13. junij 2008

Tolsta Košuta

13. 06. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 5326, komentiraj objavo

Gorniška potepanja: Seveda sem tudi nazaj grede preskočil škrbino. Tokrat moja fotografinja ni zamudila niti za hipec. Nisem še dobro pristal, ko sem iz njenih ust zaslišal glasen vzklik: »Uaaaa! Gogi, veš, kakšna slika je ratala!«

petek, 6. junij 2008

Zabuš in Klavni noži

06. 06. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 5665, komentiraj objavo

Le kdo gleda izza skale?

Gorniška potepanja: Pogled je zdrsnil v eno izmed najbolj divjih sotesk Julijskih Alp – Clapadorie. Med Grebenom mečev, ki se razteza s Klavnih nožev proti severu, in Montaževim zahodnim ostenjem se grezi globok prepad. Na pragu pomladi, ki pride v te višine z majhno zamudo, je bila soteska še vsa zasnežena.

petek, 30. maj 2008

Zeleniške špice

30. 05. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 9136, komentiraj objavo

V votlini pod Staničevim vrhom.

Gorniška potepanja: Sestop s Staničevega vrha naj bi bil eden najzahtevnejših delov prečenja Zeleniških špic. In res. Nekaj časa sva kar malo nejeverno gledala navzdol in iskala prehod. Po vodniku sodeč, bi morala kar naravnost navzdol, a nama to ni prav nič dišalo, pa tudi obljubljenega klina za spust nisva našla.

petek, 23. maj 2008

Visoki Rokav

23. 05. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 6395, komentiraj objavo

V kaminu nad ozebnikom.

Gorniška potepanja: V jutranjem svitu sva se na Poldovem rovtu odločala,  ali bi šla mimo »dvojke« ali čez Brinovo glavo. Izbrala sva prvo možnost, ki nama je sicer manj povšeči, toda prevladal je razum. Prečnice na drugi poti so lahko v snegu zelo zahtevne.

petek, 16. maj 2008

Špik Hude police

16. 05. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 8580, komentiraj objavo

Srečanje nad žlebom.

Gorniška potepanja: Žleb Hude police je najdaljši ozebnik Julijskih Alp. Skoraj za osemsto višinskih metrov ga je. Dviga se iz zatrepa Špranje do glavnega grebena Zahodnih Julijcev.

petek, 9. maj 2008

Košutnikov turn

09. 05. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 4160, komentiraj objavo

Morda je pa luna imela prste vmes?

Gorniška potepanja. V prejšnji objavi sva opisala doživetja z vzpona na greben Košute z juga. Tokrat sva se odpravila na severno stran Karavank. Cilj – Košutnikov turn ( 2133 m) skozi Vzhodno grapo.

petek, 2. maj 2008

Veliki vrh in Kladivo

02. 05. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 5429, komentiraj objavo

Kladivo

Gorniška potepanja. Kako drugače je tod pozimi, ko ti ušes ne polni kričanje in vpitje glasnih množic, po možnosti podkrepljeno z glasno glasbo. Tisti vrvež okoli gorskih gostiln z mirnim doživljanjem narave res nima veliko skupnega, zato se midva takim področjem poleti na daleč izogibava.

petek, 25. april 2008

Ojstrica

25. 04. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 3713, komentiraj objavo

Ojstrica nad Korošico

Gorniška potepanja. V mrakobnem jutru, ki ga je nad Kamniško Bistrico zakrivala gosta odeja megle, sva se podala v dolino Kamniške Bele. Nekaj časa sva še premlevala, ali bi se podala čez Šraj pesek, a so naju stopinje na označeni poti kmalu odvrnile od teh pregrešnih misli.

petek, 18. april 2008

Triglav - Slovenska smer

18. 04. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 7263, komentiraj objavo

Na vršnem grebenu

Gorniška potepanja: Aljažev dom je sameval. Tudi v zimski sobi, nekdanji karavli, ni bilo nikogar. Pri spomeniku padlim partizanom gornikom se je že toliko zdanilo, da sva si lahko dobro ogledala, kje naju bo vodila "pot". Ob nenehnem pogledovanju proti Steni, sva se sprehodila do izvira Triglavske Bistrice, ki je zamolklo žuborela pod obsežno plazovino v zatrepu Vrat.

petek, 11. april 2008

Veliki Oltar

11. 04. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 4635, komentiraj objavo

Veliki Oltar nad Grlom

Gorniška potepanja: Nedelja je Gospodov dan, ki v cerkev privabi veliko ljudi. Midva sva našla oltar (z veliko začetnico) nekje drugje. Gneče ni bilo. Dan je bil kot ulit in treba ga je bilo popolnoma izkoristiti, zato sva v jutranji zarji korajžno zakorakala s Poldovega rovta proti Bivaku II. Nedeljsko romanje na (pred) Oltar se je lahko začelo.

petek, 4. april 2008

Jalovec

04. 04. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 7316, komentiraj objavo

Na vrhu

Gorniška potepanja. Tistega junijskega dne, pred skoraj tremi leti, je bil sneg samo še v ozebniku. Vsenaokoli, tudi visoko zgoraj, pa je že dišalo po pomladi. Odločitev, da greva nanj še enkrat v trdi zimi, je padla kar sama od sebe.

petek, 28. marec 2008

Jezerska Kočna

28. 03. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 4010, komentiraj objavo

Nebo nad Dolško škrbinoGorniška potepanja. Krušljiva grapa na začetku, strme trave na sredini in za konec še izpostavljena prečnica med vejami. Suhadolnikov pastir, ki je poleti prenočeval v skalni votlini nad prehodom, je moral biti res dobro podkovan – s svojimi štirinožnimi prijatelji vred.

petek, 21. marec 2008

Velika Martuljška Ponca

21. 03. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 6399, komentiraj objavo

V zgornjem žlebu

Gorniška potepanja. Povzpela sva se do zatrepa Velike Dnine. Vsenaokoli so kipeli pod nebo ostri grebeni, ki so v trdi zimi še veličastnejši. Skozi spodnji žleb sva se dvignila pod vršno pregrado.

petek, 14. marec 2008

Velika Zelenica in Veliki vrh

14. 03. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 4492, komentiraj objavo

Zavetje na vrhuGorniška potepanja. Pot naju je vodila domov. Da ob sončni nedelji ne bi ostala čisto brez »belih opojnosti«, sva skočila na najvzhodnejša dvatisočaka osrednjih Grintovcev.

petek, 7. marec 2008

Kalška gora

07. 03. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 3608, komentarji: 2

Proti vrhuGorniška potepanja: Že kar na začetku lovske poti naju je pričakala belina. Pa to ni bil sneg, kot bi kdo pomislil in kar bi bilo za ta letni čas popolnoma normalno. Med listjem so se nama namreč nasmihali prvi zvončki ...

petek, 29. februar 2008

Mangrt

29. 02. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 7653, komentarji: 5

Gorniška potepanja. Zanimalo naju je, kakšna so videti Belopeška jezera pozimi z Mangrta (2679 m). V dolinah megla, v višinah pa sonce in za ta čas prav prijetne temperature.

petek, 22. februar 2008

Skuta in Štruca

22. 02. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 4942, komentiraj objavo

Na grebenski reziGorniška potepanja. Ta visokogorska "malica", postrežena v  pravih zimskih razmerah nama je že nekaj časa vzbujala apetit. Toda kako v trdi zimi priti do te obložene mizice?

petek, 15. februar 2008

Kepa

15. 02. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 3968, komentiraj objavo

Na ples v maskah z vetromGorniška potepanja. Pust, pust, krivih ust ...

Karavanška lepotica je bila v zimski preobleki, za konec pa še uresničena grožnja razkurjenega domorodca.

petek, 8. februar 2008

Tegoška gora

08. 02. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 7069, komentiraj objavo

Gorniška potepanja. Po vetrovnem grebenu, s katerega je "odpihnilo" mejo.
Plazovi v visokogorju so se umirili, naju je pa že pošteno vleklo na zasnežene vršace. Na grebenu Košute sva precej domača, tako poleti, kot pozimi.

petek, 1. februar 2008

Mišelj vrh

01. 02. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 3870, komentiraj objavo

Mišelj vrhGorniška potepanja. Zopet sva se hudovala nad vremenarji, ki so poskrbeli, da sva spala pod domačo streho, češ, kaj bi prenočevala v zimski sobi, če pa bo naslednji dan padalo. Če že, bi lahko z neba padlo le sonce.

petek, 25. januar 2008

Mala in Velika Tičarica, Mala in Velika Zelnarica ter Zadnji, Srednji in Prvi Vogel

25. 01. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 4311, komentarji: 1

Himalajka na Mali Zelnarici

Gorniška potepanja. Visoko nad Bohinjem. Ob zatonu starega leta nama je bilo postreženo z ugodnimi razmerami in brez težav sva nanizala še zadnje prgišče lanskih dvatisočakov.

petek, 18. januar 2008

Brana

18. 01. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 6180, komentarji: 1

Gorniška potepanja. Kako narediti spodobno zimsko turo, če je treba biti ob enih popoldne že v službi?
Nič lažjega. Vstane se ob treh; z Jermance (avto sem seveda pritiščal do konca) se štarta ob pol petih, na Kamniškem sedlu se v zimski sobi zaspi za pol ure, ...

petek, 11. januar 2008

Kalški Greben

11. 01. 2008, Gorazd Gorišek, ogledov: 3396, komentarji: 1

Gorniška potepanja: Snega je že ob začetku ture kar nekaj, a sledi so zanesljive. Po gozdu gre brez težav, na melišču, pravzaprav snežišču pod Lojtro, pa se malo ustavi. Stopinj ni več.

« Prejšnja stran | Ustreznih objav v arhivu: 200 | Stran 5 od 5 | Naslednja stran »