AN - 11.09.12

Veliko prvenstvenih, sicer pa povprečen teden

Kljub lepemu vremenu so teden zaznamovali predvsem "klasični", vsakotedenski vzponi in ponovno veliko prvenstvenih.

Tokrat začenjamo novice v malo znani, večini kar neznani SZ steni Rušice. Pa da ne bo pomote; večini je Rušica dobro poznana, še posebej njena južna stena. A tudi na primorskem koncu je gora/stena z istim imenom, leži pa v zaterpu Zadnjice, zasenčena ob mogočni steni Vršaca. Stena je bila "popularna" v osemdesetih letih, zatem je dolgo samevala, leta 2001 sta Tine Cuder in Jure Črnič preplezala novo smer (Popeljuherska smer), nato je spet sledilo obdobje "pozabljene stene", ki sta ga v nedeljo prekinila brata Rok in Nejc Kurinčič (Soški AO). V desnem delu stene sta preplezala Bratovsko smer (VII-/V-, 350 m, 6 h) ki sledi lepi, logični in že iz doline dobro vidni zajedi, plezanje poteka v dobri skali.

V Bratovski smeri, Foto: brata Kurinčič►

Če je Rušica poznana predvsem primorskim plezalcem, je Lanež "lokalni" hrib Korošcev. Zdenko Žagar in Igor Radovič (AK Črna) sta sicer že 3. septembra tam preplezala novo linijo Sončni mrk (IV+/II, 150 m). Igor se je kmalu vrnil nazaj pod steno, tokrat z Zdravkom Grosarjem in spet sta se domov vrnil z novo smerjo. Preplezala sta Dašino smer (V/IV, 150 m). Smer ponuja plezanje v čvrsti beli skali.

Visoko nad Trento je dobro poznana stena Srebrnjaka, ki premore številne smeri, dobro poznani in redno obiskani pa sta Bratovska smer in SZ raz. Peter Bajec in Matej Gorenšek (oba AO Železničar) sta med skoraj tridesetimi smermi našla dovolj prostora za novo, Spominsko smer Grege Trevna (IV-V, 450 m). Smer je posvečena Gregi Trevnu, ki se je 23. junija letos ponesrečil pri sestopu s Srebrnjaka. Smer poteka po očitni poklini, ki se vleče od tretje votline (gledano od desne proti levi) čez celo steno proti desni. Ko se poklina izgubi, smer nadaljuje po slabše vidni razčlembi naravnost navzgor do roba stene. Skala v steni je odlična, v smeri so ostali 4 klini.

Številne smeri v SZ steni Srebrnjaka, vir: www.primorskestene.com

Peter in Matej sta nedaleč stran od Srebrnjaka, v 200 m visoki S steni Zapotoškega vrha, prav tako našla še nekaj prostora za svojo smer v osrednjem delu stene. Preplezala sta smer Veleslalom (IV-V, 200 m), ki poteka med smerema Hitri Gonzales in Neznano. Smer išče prehode med strehami in previsi v skoraj navpični liniji vse do roba stene, kjer izstopi skupaj z Majino smerjo. Skala v smeri je precej dobra, na trenutke celo odlična. Večino varovanja se opravi z metulji, v smeri sta ostala dva klina – eden v prvem raztežaju, drugi pa na prvem sidrišču.

Na južnih pobočjih Prisanka je več krajših in lažjih sten, kjer so že nastale nekatere smeri. Daleč najbolj oblegani sta Tapeta in Fukn u okn. V soboto sta Simon Markočič in Patra Hadalin (oba AO Cerkno) dodalala še eno novo. Smer Sedeča luna (V, V-/III, IV, 350 m) vstopi levo od smeri Sončnica, več o smeri pa si lahko preberete tukaj.

Janez Svoljšak (AO Kranj) in Marko Mavhar (AO Grmada Celje) sta v Ojstrici plezala Črno zaveso (VII+/V, 450 m) z Zmajem. Črno zaveso sta plezala do smeri Ogrin-Omerza, nato po njej sestopala do Zmaja in nadaljevala po njem do vrha. V nedeljo se jima je pridružil še Karel Završnik (AAO) in splezali so Bluemoon (VIII/ VI, IV, 150 m) v Krofički. Karlu je uspelo smer preplezati prosto in s tem opraviti prvo prosto ponovitev te smeri.

Črna zavesa, vir: AO Kranj

Seznami vzponov starih mačkov so vedno zanimivi, poleg tega pa jih običajno ni potrebno prosjačiti za kako novico, saj se dobro zavedajo, kaj danes ponuja internet in nepregledno število informacij, medtem ko je včasih ob kakšnem vodniku v papirnati obliki marsikateri plezalec vedel več kot današnja "plezalna" srenja. Med aktivne "stare mačke" se je ponovno vrnil Peter Podgornik. Skupaj z ženo Slavico sta opravila nekaj zanimivih vzponov v manj znanih stenah. Za ogrevanje sta najprej plezala v domačih stenah. Začela sta s Krajcarco (6a+, 210 m) v Zadnjiškem ozebniku, nadaljevala s smerjo Quant´e bella giovinezza (6a+, 280 m) v Beli peči, nato pa sta v Karniji plezala še v Lastrons del lago, smer La saeta (6b, 180 m) in v Coston stela, smer Rigogolo (6a, 660 m).

< Tadej Golob in Marko Brdnik pa sta 9. septembra >
preplezala novo smer v SZ ostenju Velikega Pihavca
nad Balo (Bavšico): Smrt fašizmu (VI, 350 m). Še ena nova smer, v odmaknjenih, a prav zato lepih in zanimivih stenah, kamor le poredko zaide kakšna naveza.

Na seznam jesenskih organizatorjev alpinističnih šol lahko dopišemo še AO Kamnik, AO Grmada Celje, AO Celje Matica, AO Domžale, Črnuški alpinistični odsek in AO Kranj. Za nekoliko drugačno "izobrazbo" bodo poskrbeli člani Črnuškega alpinističnega odseka v okviru praznovanja 40. letnice delovanja odseka.