AN - 31.07.12

Prvenstvena v Steni

Pretekli teden se je zopet največ dogajalo v Steni.

Domači hribi

Vzponi v Steni se kar vrstijo in ne samo v najbolj obleganih klasikah. Spet lahko namreč pišemo o novih smereh. V četrtek, 19. julija, so Janko Oprešnik, Matevž Rebernak in Gorazd Pipenbaher (vsi AK Slovenska Bistrica) splezali novo smer v severni steni Triglava. Nova smer, ki je dobila ime Krivokljun, je dolga 780 metrov in poteka v območju levo od Wagnerjeve grape, na koncu pa se priključi na Frelihov izstop iz Slovenske smeri. Težave segajo do VI+, A1/IV-V, za smer so potrebovali 14 ur. Pa še opis za morebitne ponavljalce: "Vstop v smer je levo od Wagnerjeve grape pod izrazitim stebrom. Prvi raztežaj je še dokaj položen, naprej pa se stena postavi pokonci. Konec tretjega raztežaja na vrhu stebra malenkost desno, za dvomljivo lusko se izogne previsnemu pasu in nadaljuje naravnost navzgor tri raztežaje, kjer nas pred ogromnimi sivo rjavimi krušljivimi ploščami preseneti globoka in strma grapa. Tej se izognemo z raztežajem v levo in pod ploščami po gredi onkraj grape nazaj proti Wagnerju. Tu je bil edini prehod po levi strani grape dva raztežaja navzgor pod krušljivo in mokro previsno zaporo. Obplezamo jo težavno po levi strani v dveh kratkih raztežajih do stika z Zlatorogovimi policami. Pod previsi prečimo malo levo in navzgor po krajšem kaminu do razdrapanih plošč. Po sredini njih v lepem plezanju (2 raztežaja) dosežemo previsni kamin z izrazito ploščo desno nad njim. Tu se stena za dolžino enega raztežaja zopet malo položi. V nadaljevanju nas čaka še plezanje v izredno kompaktni skali z dobrimi oprimki in še v predzadnjem raztežaju veličastna trikotna streha. Smer se zaključi na Frelihovi polici, ki nas v desno po 14 urah plezanja brez težav pripelje na vrh Slovenskega turnca. + MountainDessert.com s slikami >

V zahodnemu delu Stene sta bila spet na delu Silvo Kragelj (AO Ljubljana Matica) in Žiga Marko Turk (AO Rašica). Preplezala sta kar dve novi smeri: 18. 7. sta preplezala Zahodni raz, ki  je visok 250 m, težave segajo do VI, V+/III-IV. Nekaj dni kasneje, 23. 7. sta bila spet na delu in preplezala Zahodni greben ob sedmih zvečer (IV/I-II, 350 m). Skice smeri žal nismo dobili.

V Steno sta se podala tudi Boris Sedej (AO Idrija) in Darko Juhant (AO Litija), kjer sta namesto "zdelanih klasik" izbrala malo komu znano smer Mimo črnega stolpa (V/IV, 500 m), ki se začne na levi strani belih plat in malo zavijuga med temnimi previsi. Smer je prvi preplezal kdo drug kot Franček Knez s soplezalcem Jožetom Zupanom pred tridesetimi leti. Zaenkrat še ni opremljena, v njej se najde le kak klin.

Ime Zidna stena malo komu kaj pove. Kdor pa išče samotne stene nad Trento in se umika plezalnemu vrvežu, lahko celo na spletu (www.primorskestene.com) najde dovolj uporabnih informacij. Stena nad Mlinarico zaradi mogočne stene Planje ne pride ravno do izraza, čeprav premore pet smeri iz osemdesetih let. Pod vse dosedanje smeri so se podpisali primorski plezalci (predvsem Slavc Svetičič in Peter Podgornik s soplezalci). Stena ponuja do 400 metrov dolge smeri zmernih težav v odlični skali in "trentarski" sestop. Opisana stena je po dolgem času doživela obisk. Monika Korenč, Mitja Filipič in Mitja Mikuž (AO Nova Gorica) so uživali v Pačamanki (VI-/III-V, 380 m). Smer je splezal Slavc leta 1986 in v svoji zgodovini verjetno še ni doživela ponovitve.

Boštjan Mikuž (AS Ajdovščina) je s soplezalcem plezal Smer Iva Reye (Zmaj) (VI+, 500 m) v severni steni Ojstrice. Kot je napisal že Tine Mihelič, ponuja smer napeto, izpostavljeno in odprto plezanje.

Kandidati za nove alpiniste opravljajo še zadnja dejanja - izpitne ture. Tokrat je na vrsto prišel Matej Mišvelj (ČAO), ki je pod budnim očesom Matjaža Dušiča plezal v Štajerski Rinki, Spominsko Bregarjevo smer (V+, A1/V, IV, 600 m). Smer je posvečena ljubljanskemu alpinistu Dragu Bregarju, ki se je leta 1977 ponesrečil na Gašerbrumu.

Hribi tujina

Zadnje čase se pod tem naslovom znajdejo le vzponi v stenah nad Cortino. Tokrat pa le ne bo tako. Albin Simonič in Igor Puhan sta se odpravila plezati na avstrijsko stran -  v steno Alpawanda v Reiteralpah, ki ponuja lepo plezanje v dobro opremljenih, preko 500 metrov dolgih smereh. Plezala sta smer Earth and heaven (VII+, 550 m). Če se bo kdo odpravljal v te konce, mu bo prav gotovo prišel prav podrobnejši opis plezanja.

Odprave

Koroška 8000

Korošci so se podali proti vrhu Broad Peaka, čeprav jim razmere niso naklonjene. Postavili so T4 na višini 7600 m, in če jim gre vse po načrtih se pet članov ravnokar (torek) vzpenja proti vrhu. Glede na to, da se v tokratni sezoni zaradi slabih razmer še nikomur ni uspelo povzpeti na kak osemtisočak na tem območju, jih čaka težko delo. Srečno!

K7

Vest o uspešnem vzponu na K7, ki so ga opravili Urban Novak, Kyle Dempster in Hayden Kennedy, se je hitro razširila v alpinistični javnosti. V sredo je prišlo v javnost tudi nekaj podrobnosti o vzponu. Fantje so bili v steni 4 dni in 3 noči. Plezanje v kombiniranemu svetu, s težavami do M6, bivakiranje brez opreme in velike količine snega niso ustavile naveze, ki je 19. julija dosegla glavni vrh K7.

Kirgizija 2012

Odprava pod vodstovom Petra Bajca se je ubadala s tehničnimi in zdravstvenimi težavami ter slabim vremenom. Kljub temu so preplezali nekaj novih smeri in opravili nekaj smučarskih spustov. Odprava se je že vrnila domov, tako da lahko v kratkem pričakujemo podrobnejše poročilo.