AN - 26.06.12

Plezanje se seli v naše najvišje stene

Z majhno zakasnitvijo so prišle novice o odličnih vzponih v domačih gorah. V soboto, 16. junija, sta Matevž Mrak in Jurij Hladnik plezala Serenado v zahodni Triglavski steni (VII-/VI-V, 400 m). Smer ponuja zelo lepe prehode v dobri skali in nekatere "petice" znajo presenetiti s svojo težavnostjo. Za morebitne plezalce pa še opozorilo: Na koncu predzadnjega raztežaja so naloženi veliki bloki, ki samo čakajo da gredo v dolino.

Serenada, vir: AO Radovljica

Matevž je izkoristil poletno vročino in se v torek 19.6. spet odpravil v hribe plezat nekaj, kjer gotovo ni gneče. Z Martinom Žumrom je opravil 3. ponovitev (2. prosto) Uršine smeri v Debeli peči (VII+/V-VI+, 300 m). In komentar k smeri: Odlična skala, ter galerija slik.

Mojca Petrovič (AO APD Kozjak Maribor) in Ivan Pešl (AO TAM) sta plezala Stopnice v nebo (VII-, 500 m)  z zahodnem delu Triglavske stene.

Prav tako so imeli že prejšnji vikend člani AAO tabor na Korošici. S tečajniki so plezali več smeri v Vršičih, opravili so pravo invazijo na severno steno Lučkega Dedca, kjer so plezali Levo smer (VI- (VI-, A1)/V, 145 m), Desno smer (VI (VI, A0)/V, 130 m), Centralni steber (VI+ (VI+, A0)/VI-,180 m) in Anžin Pintar Pristovšek (V-/IV, 115 m). In ker je odsek po številu in aktivnostih eden večjih pri nas, bi lahko rekli, da je za vsakim vogalom plezal kak "akademc". Plezali so namreč še smer Geršak-Grčar v Vežici (V+, 390 m) in Herletovo v Ojstrici (V, A1/IV, 450 m, PP: VI-). Dan kasneje sta bila člana istega odseka navdušena nad smerjo Tik pred dvanajsto (VII, 200 m) v Vežici. Prav tako so v stenah v okolici Korošice plezali tudi člani AO PD TAM Maribor. Število preplezanih smeri je že preveliko, da bi naštevali vse.

Verjetno prvega letošnjega obiska je bila deležna severna stena Špika. Člana AO Jesenice sta preplezala eno lepših "klasik" pri nas, Direktno smer v Špiku (V+, 900 m), ki sta jo davnega leta 1926 prva preplezala kdo drug kot Mira Marko Debelakova in Stanko Tominšek. Lepa stena, lepa dolga smer in nobene gneče so garancija za popoln plezalni užitek.

Dober cilj sta si izbrala Jan Podgornik in Rok Ružič (oba AAO), ki sta se podala v steno Velikega Draškega vrha, kjer sta opravila verjetno prvo (prosto) ponovitev lani preplezane Slaparske smeri (VI (VI, A0)/IV-V, 400 m). Smer ponuja plezanje v dobri skali, zaradi katere sta fanta "užgala" malo po svoje. V zgornjem delu sta prečkala Spominsko smer dr. Tomaža Ažmana in prišla do lepe zajede in s tem verjetno nekoliko olepšala originalen izstop. Smer je postala bogatejša za tri kline. Prav tako so smer plezali trije člani AO Rašica.

Obiska so bile deležne tudi stene nad sicer malo oblegano Trento. Člani AO Litija so plezali nad planino Zapotok, Bratovsko smer (V+/IV+, 450 m) v Srebrnjaku, ki je poleg SZ raza v isti steni daleč najbolj plezana smer v tem koncu in ponuja uživaško plezanje v lepem ambientu.

Plezane so bile tudi smeri na Tamarjem in sicer od Mojstrovk preko Šit (smer JLA) pa do Jalovca.

Po razpoložljivih podatkih je bilo veliko število vzponov opravljenih tudi v Kamniško-Savinjskih Alpah in sicer v Raduhi (Smer ZZ, Platke, Smer čez plošče), Ojstrici (Herletova smer, Desna smer, Ogrin - Omerza), Rinki (Vzhodna, Igličeva in Direktna smer), Vežici (GG, Lahova smer) in še mnoge druge.

Potekal je tudi tradicionalni tabor Pipa miru, zapis dogajanja pa tukaj.

Odprave

Slovenci smo vsaj zadnjih deset let že "muhe stalnice" v Perujskih Andih in letos ne bo nič drugače. Tamkajšnje gore so na nek način logično nadaljevanje vzponov v Alpah za vse, ki se želijo preizkusiti na večjih nadmorskih višinah in gore nad Huarazom so kot nalašč za to. Mogoče edina "črna lisa" slovenskih obiskovalcev je ta, da se kljub številnim noro lepim stenam nad kakšno bolj osamljeno dolino, kjer je še ogromno možnosti za nove smeri, odpravljamo raje v danes že precej "zagužvane" hribe, kjer je v zadnjih nekaj letih močno zbledel tisti pravi alpinistično - pustolovski duh. Te dni se v Cordillero Blanco odpravljajo člani AO Grmada Celje. Uživajte!

Prišla je tudi novica iz odprave Karakorum 2012 in sicer so se vsi trije člani odprave povzpeli na Spantik (7027 m). Zdaj sledi naslednji in glavni cilj odprave, vzpon na Gašerbrum 1 (8068 m).