AN - 19.06.12

Poletna sezona je v polnem teku

Novica preteklega tedna je vsekakor ustanovitev Slovenske mladinske alpinistične reprezentance (SMAR). Če je Komisiji za alpinizem s pomočjo  AO Rašica pred dvema mesecema uspelo izdati dolgo pričakovano "Alpinistično šolo" in to v času primerni obliki, je tokrat komisija naredila še en zelo velik korak. Ideja je v glavah nekaterih posameznikov zorela kar nekaj let in danes ima slovenski alpinizem nekaj, kar mu bo lahko pomagalo dvigniti nivo na visoko raven. Morebitne skeptike bo "ohladil" ža sam seznam trenutnih članov reprezentace z vodjo na čelu. Marko Prezelj (vodja), Nejc Marčič, Luka Kranjc, Luka Lindič, Luka Stražar, Nejc Povzek, Tadej Krišelj in Matic Obid so že vsem dobro znana imena, fantje imajo vzponov že za kako zanimivo knjigo napisati in upravičeno lahko v prihodnosti pričakujemo dobre novice iz domačih in tujih sten. Naj jim volja, znanje, izkušnje in pogum odpirajo pota v najtežje stene sveta. Srečno!

Hribi

Po dolgem času v hribih toliko dogajanja, da skoraj ne vem kje začeti.

Prvenstvene

Očitno v domačih stenah res ne bo zmanjkalo prostora za nove smeri, saj so samo v preteklem tednu nastale kar tri, nekoliko prej pa še dve:

Nekoliko starejša novica, ki prihaja iz malo komu znane, sicer kratke stene v Ratitovcu, sta kar dve novi smeri.  Najprej je nastala spominska smer - Čerin Milan (V, 120 m), nato pa še smer Avrikelj (V+, 120 m), ki sta jo preplezala Ivan in Jožica Čufar. Obe smeri sta že bili deležni obiska ponavljalcev.

Smeri v Ratitovcu

Marko Mavhar in Aleš Gradišnik (AO Grmada Celje) sta v južni steni Mrzle gore našla še dobvolj prostora za novo linijo, in tako je 14. 6. 2012 nastala nova smer Dan neodvisnosti (V+/IV-V, 120 m). Smer ponuja lepe prehode v dobri skali. V smeri je ostalo 6 "odpisanih" klinov na potrebnih mestih, vendar se za večino varovanja da poskrbeti z metulji, saj dobrih pok v smeri ne manjka. In še opis:  vstop enak kot Jesenska, le da ne plezamo po rampi levo, ampak navzgor po vpadnici zajed in poklin (na vstopu je klin s prusikom). Po poklinah navzgor, ko se le ta položi zavijemo levo na polico in nato
navzgor v manjšo poč, po njej desno in navzgor do gredine. Nad gredino v
markantno poč, ki poteka proti levi nato pod previs in po rahlo previsni
zajedi desno na polico. Dva metra levo v plati in naravnost navzgor do
gredine.

Dan neodvisnosti

Maja Apat in Anže Dobrilovič  (AO Železničar) se nista ustrašla medveda, ki kolovrati po Zadnjici in njeni okolici in sta zavila v vzhodno steno Bavškega Grintavca kjer sta našla prostor za novo linijo. Nastala je smer Pozdrav poletju (16. 6. 2012, VI+/V, 200 m). "Petica" polna lepih zajed je ostala čista (naj taka tudi ostane). In še kratek opis: Smer vstopi levo od velikega oltarja. Sledi sistemu zajed v dobri skali. Varovanje s klini in frendi (predvsem večji). Na vrhu smeri do vrha Bavškega Grintavca še 2 h plezanja do III. Možen je tudi spust po vrvi do pod stene.

Pozdrav poletju,
Vir: AO Železničar

Miha Zupan (AO Tržič) je že kar redni obiskovalec severne stene Kladiva v grebenu Košut in kar nekaj obiskov se je končalo z novo smerjo. Tudi tokrat ni bilo nič drugače. Skupaj z Andrejem Olipom sta  preplezala novo smer Karawanka (V+, A0/V, III-IV, 600 m). Za smer je Miha zapisal: "Težak je le drugi raztežaj, ki poteka po sistemu zajed(ic) in krušljivi skali, ter dva rahlo previsna skoka v grapi, ostalo pa uživaška plezarija od III do IV. Smer Karawanka sva preplezala v 6 urah in sestopila po grebenu do Hajnževega sedla in naprej do Gornika. Karawanka menda v Keltskem jeziku pomeni "travnato skalovje"".

Smer Karawanka. foto: Gorazd Gorišek

Kamniško-Savinjske Alpe

V Mrzli gori sta bili poleg zgoraj omenjene nove smeri plezani še Orhideja (IV/III-IV, 160 m) in Direktna smer (VI-/IV-V, 160 m). Obiska je bila deležna tudi Štajerska Rinka, Direktna smer (VI/V, 600 m). V smereh so uživali člani Črnuškega alpinističnega odseka in člani AK Slovenska Bistrica, ki so poleg nekaterih naštetih smeri plezali še Vzhodno smer v Mali Rinki (IV/III, 350 m) in Desno smer (V+/V, 550 m) v severni steni Ojstrice, ki velja za eno lepših v tej steni. Smer sta že davnega leta 1949 preplezala Ivan Arnšek in Rado Kočevar.

Nekoliko starejša novica prihaja iz AO Cerkno o plezanju v Kalški gori, in sicer SV greben ( IV/III-IV, 500 m).

Planjava in Brana tudi ta teden nista imeli miru. Obiska sta bili deležni vsaj Kratkohlača (V-/IV,310 m) in nekoliko daljši Pripravniški steber (IV/II, 530 m). Prav tako oblegana je še vedno tudi Raduha, kjer so plezali Plate (V-/IV, 185 m), ZZ (IV+/IV, 125 m) in še kaj.

Nad Jezerskim so člani AO Kranj plezali klasiko v Dolški škrbini, smer Ekar - Jamnik (VI-(V+, A0)/IV, 350 m). Nova centralna smer v Veliki babi pa verjetno do zime ne bo imela več miru.

Julijske Alpe

David Debeljak (AO Rašica) in Andrej Erceg (ČAO) sta v južni steni Rušice plezala smer Za prijateljice (VIII+/VII-, 250 m).

Stene nad Vršičem se vse bolj polnijo. Stoletje (VI-/IV, 180 m), Kranjska poč (IV/III-IV 250 m), Jeseniška smer (V+/IV-V, 150 m), Severni raz Male Mojstrovke (IV/III, 300 m) , pa še katera v Nad Šitom glavi in Mali Mojstrovki, ki so bile plezane v preteklem tednu, bodo postale smeri "stalnice" vse do jesenskega snega. Podobno velja tudi za smeri na drugi strani prelaza, v Prisojniku, (smerTapeta (V+/IV, 250 m) in njene sosede), kjer se sicer večina plezalcev "pritožuje" nad previsokimi ocenami teh sicer navrtanih smeri.

Vročina je pregnala plezalce tudi v globoko senco Veliko Mojstrovke. Člani AO Jesenice so plezali Kovinarsko smer (V/IV, 400 m). Za nekaj adrenalina so poskrbeli "base jumperji", ki so poleg sebe čez steno metali tudi kamenje. Torej ne bo odveč opozorilo tako "padalcem" kot plezalcem, da v stenah nismo sami!!!

Tujina

Dolomiti so že deležni slovenskega obiska. V Tofani di Rozes sta Peter Juvan (AAO) in Jernej Arčon (AO Nova Gorica) opravila dva odlična vzpona. Najprej sta preplezala smer Paolo VI (VIII+/IX-, 500 m), naslednji dan pa še smer Good bye 1999 (7b, 400m), ki sta jo leta 1999 opremila in preplezala Massimo Da Pozzo in Bruno Sartorelli. Massimo Da Pozzo je avtor številnih težkih smeri v Tofani. Obe smeri sta Peter in Jernej preplezala prosto in "na pogled".

< Via good bye 1999, foto: J. Arčon

In ker se bo v steno Tofane kmalu podala še kakšna slovenska naveza, ne bo odveč opozorilo, da je zaradi skalnega plazu sestop iz desnega dela Tofane drugačen, kot je bil prej. Sedaj prečimo melišče višje, da dosežemo manjši prelaz, od koder se spustimo do običajne poti, ki vodi na vrh Tofane. Z vrha prvega stebra se je potrebno do omenjenega prelaza nekoliko povzpeti.

Smeri nad dolino Belih vod na italijanski strani Julijcev so na seznamu skoraj vsakega plezalca, ki prisega na lažjo plezarijo v dobri skali in lepem ambientu. Pa tudi tisti bolj "naviti" se odrpavijo tja s kakšno tečajnico ali tečajnikom. Ič če kdo tam še ni bil, naj se le odpravi na romantičen izlet, še preden so začne obleganje tamkajšnjih sten. Vodnik je dostopen vsem na spletu. Daleč najbolj oblegana smer na tem območju je Severni raz (III-IV, 280 m) v Visoki Beli špici, ki je pretekli vikend dožiela že kar nekaj obiska, medtem ko ostale smeri, prav tako lepe, večinoma še samevajo.

Samote željni plezalci radi zahajajo preko meje, v Karnijske Alpe, kjer samotne stene, dobra skala in smeri vseh težavnostnih stopenj zadovolji še tako zahtevnega plezalca. Plezane so bile smeri v Monte Avostanisu in Monte Peralbi.

Odprave

V času ko nam tehnika omogoča, da prihajajo novice iz najbolj oddaljenih koncev sveta skoraj "v živo" in da vemo za vsak korak, ki ga kdo opravi, je prav lepo ugotoviti, da se še najdejjo ljudje, ki v gorah iščeo mir in "odklop" od ponorelega sveta. Med take sodijo tudi člani Soškega AO, ki se pravkar potepajo po bolivijski Cordilleri Real. Kot so napisali na njihovi spletni strani je cilj odprave spoznati Kraljevsko verigo oz. Cordiliero Real, nekateri se bodo prvič preizkusili na višinah preko 5000 metro nadmorske višine in se preizkusili v zasneženih stenah andskih šesttisočakov. Vsi pa se veselijo srečanja z tako eksotično deželo, kot je Bolivija. Za podrobnejše novice o poteku odprave in doseženjih ciljih pa bo potrebno počakati na njihov prihod domov.

Prav tako še ni nobenih novic o odpravi Irene Mrak in Mojce Švajger v Karakorum.

Tokrat je v naš nabiralnik prispela tudi kakšna novička, ki jih bomo tudi v prihodnje veseli, saj nam precej olajšajo delo. Pišite na: alp.ple@planid.org

SMAR

smer
Avrikelj

Dan neodvisnosti, foto: M. Mavhar

Pozdrav poletju

Karawanka

Friko: Kladivo, S stena: Karawanka (rdeča), Direktna
(modra) in Oh ta trideseta (zelena, jesen 2011)