Meteorološka postaja

Gorenjski glas, planinski kotiček: Lisca (948 m) - Lisca, sončno, 22 stopinj Celzija. Lisca, megleno, 3 stopinje Celzija. Lisca, sneži, -1 stopinja Celzija. Vrh, s katerega dnevno sporočajo meteorološke podatke.

Vsako jutro preko radijskih valov obveščajo o vremenu po Sloveniji. Ena od meteoroloških postaj je tudi Lisca, kjer redno spremljajo podatke temperature, vidljivosti, vlage, hitrosti vetra, količine snega itd. Podatke urno sporočajo Agenciji RS za okolje in Uradu za meteorologijo. Kljub temu da je postaja avtomatska, ročno preverijo, ali so podatki pravi. Vrh Lisce je tudi del razširjene Slovenske planinske poti. Pa jo obiščimo skupaj!

Po štajerski avtocesti se zapeljemo do Celja, na izvoz Celje-Center, in se usmerimo proti Laškemu. Peljemo se mimo zdravilišča ter naprej skozi Rimske Toplice, do Zidanega Mosta, kjer nadaljujemo proti Sevnici. Malo naprej od vasi Račica zavijemo levo v vas Breg. Varianta vzpona na Lisco je tudi od tod, a v tem primeru bomo precej hodili tudi po cesti. Mi si bomo vzpon rahlo skrajšali in se zapeljali do vasi Lisce. Tik pred vasjo lahko na desni strani parkirate, sicer pa prijazne domačine prosite, če lahko nekam prislonite svoj avto. Če nadaljujemo od table, ki označuje ime vasi, po cesti kakšnih 100 metrov, kjer nas smerokaz in markacije usmerijo desno po stezi med hišo in kozolcem, toplarjem navzgor. Nadaljujemo naravnost po travi, nato pa pot zavije desno in se povzpne na cesto, ki jo prečimo in zagrizemo v strm gozd. Pot je skozi gozd speljana v okljukih. Po dežju je potrebna previdnost, ker podlaga drsi in je nevarno za zdrs. Na vrhu dosežemo gozdni kolovoz in se usmerimo levo. Prehodimo nekaj deset metrov in dosežemo kamnolom, kjer steza zavije desno, skoraj po gozdnem robu, strmo navzgor. Po vmesnem skalnem delu dosežemo prijetno razgledišče na cerkev sv. Janeza Krstnika. Pri razgledniku steza zavija proti desni in sčasoma prečimo gozdno pobočje, ki nas ob prijetnem vzponu pripelje do cerkve sv. Jošta, 787 metrov nadmorske višine.

Naprej nadaljujemo po levi strani ceste, po širšem kamnitem kolovozu, ki se enakomerno, mestoma strmeje vzpenja. Zavije proti desni in ponovno preči pobočje. Zadnje metre, tik pod vršnim pobočjem, se vzpenjamo skozi gozd, kjer se nam z desne strani pridruži pot, ki pripelje na Lisco iz Sevnice.

Travnato vršno pobočje Lisce je uživaški sprehod do Jurčkove koče in Tončkovega doma. Kot zanimivost: na tem vršnem pobočju so urejeni prostori za piknike. Dom stoji na razgledni ploščadi tik pod vrhom Lisce in se imenuje po Tončku Čebularju, nekdanjem predsedniku PD Lisca in zaslužnemu za obnovo doma takoj po drugi svetovni vojni. Na Lisci lahko tudi smučamo in celo odigramo košarko.

Od doma, mimo košarkarskega igrišča, se povzpnemo na vrh Lisce, kjer je meteorološka postaja. Orientacijska tabla na vrhu nam pomaga razvozlati vrhove, ki jih vidimo daleč naokoli: Pohorje, Konjiška gora, Boč, Donačka gora, Gorjanci, Kočevski Rog, Snežnik, Javorniki, Nanos, Trnovski gozd, Julijci s Triglavom, Kamniško-Savinjske Alpe, v neposredni bližini pa Kum, Veliko Kozje, Mrzlico, Čemšeniško planino, v daljavi pa tudi Peco, Uršljo goro ter Svinško planino in Golico v Avstriji.

Z Lisce lahko nadaljujemo naprej do svetega Lovrenca in še dlje do Velikega Kozja, a mi bomo z vrha sestopili kar nazaj po poti vzpona, saj nas v vasi Lisce čaka jekleni konjiček, in bomo omenjena vrhova obiskali prihodnjič, s povsem druge strani.