AN - 02.02.10

Novi smeri v Bovškem Gamsovcu in še kaj

Novi variantici obleganih smeri
Člani Posavskega AO so se že prejšnji teden lotili dveh najbolj plezanih snežnih smeri, grap na obeh straneh Travnika. Vzponov niti ne bi posebej omenjali, tako kot ne vodimo evidence vseh dvesto plezalcev, ki so šli preko, če ne bi ob tem preplezali dve krajši varianti te smeri. Gorazd Pozvek, Goran Butkovič, Matej Zorko in Nejc Pozvek so 20. januarja pod najtežjim delom Župančičeve grape naleteli na prometni zamašek. Nejc in Matej sta se odločila, da poizkusita vlakec v najtežjem raztežaju prehiteti po levi strani. Prvi raztežaj v ledu ni bil pretežak, le varovanje je bilo težje namestiti. Ključ variante je bil vstop v kamin, kjer je bilo potrebno malce popraskati in se potem z nogami v zraku in blokadami potegniti po navpičnem snegu in ledu v kamin. Naval v grapi se je sedaj že umiril, a vseeno je dobro vedeti za to obvoznico v primeru zastojev.

V soboto, 23. 1. sta Marko Levičar in Nejc Pozvek plezala še Grapo med Šitami in Travnikom. Spodnje štiri raztežaje sta se varovala, nato nenavezana nadaljevala po stebru levo od grape. Razmere so bile odlične, strmina pa precejšnja. V zgornjem delu se je steber nekoliko položil, a posamezni skoki so bili še vedno strmi, mestoma navpični. Na rob stene sta priplezala daleč levo od originalnega izstopa. Nato sta prečila greben do Male Mojstrovke, sestopila po Župančičevi in Nejc je, navdušen nad dobrimi razmerami, priplezal še enkrat po lepi snežno-ledni liniji med Zupančičevo in Sestopno navzgor. Carpe diem!

Špik
Špik je ena od glavnih letošnjih atrakcij. Idealna oblika in v dober sneg in led oblečena legendarna stena neizmerno vabita. Pred nekaj dnevi so tam plezali tudi Marko Prezelj, Luka Lindič in Boris Lorenčič in kot kaže, prvi letos preplezali originalno Direktno smer, ostale naveze so v zgornjem delu prečile v Skalaško in izstopile po levem boku.

Rok Blagus in Aleš Česen sta v petek preplezala varianto Variante smeri po zajedi alias Špikove Diretisime. Spodaj sta zaplezala pred vrhom Zelene glave v grapo, ki vodi v Rimsko diretissimo in navzgor do Dibonove police in naprej po Krušičevi (3 R, mesto M5) do vrha Orlove glave. Mimo vstopa v Cizljevo smer sta sestopila in potem prečila proti desni na polico pod zajedo (Krušičeva smer). Po zajedi tri raztežaje in pol (1 R 60 m AI4+, 2 R AI5, 70 m,  3R AI 3+, 30 m, in 3,5 R AI3+) in potem levo po varianti variante smeri po zajedi nazaj v Krušičevo smer. Po njej tri dolge raztežaje v škrbino med severno in severovzhodno steno. Iz škrbine po udobni polici desno in čez previs (M5) v strm sneg (AI3+). Še en raztežaj po razu na levi na vršno snežišče. Povsem na vrhu snežišča sta se priklopila na gaz, ki pripelje iz Skalaške smeri. Na vrhu sta bila ob 18. uri.

Novo v Bovškem Gamsovcu
V vzhodni steni Bovškega Gamsovca sta bili minuli teden preplezani dve lepi (verjetno) novi smeri. Obe sta že dobro opisani na spletu, zato podajam samo povezave. Mezinčkov triumph sta prejšnjo sredo preplezala Andrej Erceg in Primož Buh. Vest je bila objavljena med novostmi  z vsemi globljimi povezavami. V petek pa sta Matjaž Jeran in Tine Cuder preplezala še levo grapo v ostenju, ki je z lepo linijo kar klicala po vzponu. Matjaž je občutke strnil na strani AO Matica.

Ledenka še vedno
V sredo sta Mitja Šorn in Peter Juvan preplezala letos popularno Ledenko. Mitja je lepo priznal, da je v prvem poizkusu zmanjkalo poguma za navpično svečo, v drugo pa je potem le šlo. Slike so objavljene na Mitjevi strani. V nedeljo sta z Luko Ajnikom očistila enega izmed strmejših slapov v Logarski dolini, Čašo. Pravita, da je odlično narejena in led dober.

Cepini
V soboto je imel Obalni AO Koper redni letni tečaj na temo snega in ledu. Poleg vsega znanja, ki so ga dobili in obnovili, jim je snežni plaz, ki se je nebodigatreba privalil iz ene izmed grap, pokopal dva cepina. Ni sicer upati, da se bosta prikazala pred pomladjo, a vseeno, če jih kdo po čudežu najde, naj pokliče šefico ferajna Mojco na 041 718 163.

Srečno!

Tomaž Jakofčič

Obvoz v Travniku po kaminu na levi

AN novosti

4 komentarjev na članku "AN - 02.02.10"

Gorazd Pozvek,

Samo rahla pripomba: ne Posavski AO, temveč Posavski alpinistični klub (PAK). To je bil eden prvih klubov v Sloveniji v okviru PZS, ustanovljen pred več kot 16 leti.

V Špiku sta varianto Variante (Diretisima) tri ure za Blagusem in česnom ponovila tudi Matej Zorko in Marko Levičar iz našega kluba.

Pozdrav iz Posavja,

Gorazd

Gorazd Pozvek,

Se opravičujem Alešu, ker nisem njegovega priimka napisal z veliko začetnico.

Janez, tvoja pripomba pa je res zadela bistvo mojega komentarja.

Janez Javoršek,

Seveda bi bilo veliko lepše, če bi se legendarni priimki , kot so Česen (Aleš) pisali z veliko začetnico.

Srečno

Tanja Brstilo,

Samo v popravek: AO Koper ni imel v soboto tečaja pod Prisojnikom, tako da se v primeru, da najdete cepine, obrnite na Obalni AO pri PD Slavnik. Lp in srečno pri iskanju cepinov!