Ama Dablam 2005

Jubilejna himalajska odprava ob 30-letnici prvega slovenskega osemtisočaka

Vodja Viki Grošelj, Janko Ažman, Joško Božić, Stipe Božić, Stojan Burnik, Danilo Cedilnik, Tina Di Batista, Janez Dovžan, Tomaž Jakofčič, Tomaž Jamnik, Marjan Manfreda, Tone Škarja, Igor Tekavčič in Rafko Vodišek. 29.09.-02.11.: Nepal, vzpon na Ama Dablam (6828 m)

01.11. 11.20: Viki Grošelj prek žene:
Odprava Ama Dablam 2005 se jutri, v sredo, 2. novembra, ob 10.55 vrne na brniško letališče.
Kraljica je v okviru praznovanj (30 let prvega žesnkega pristopa na Everest) včeraj sprejela tri člane odprave: Stipeta Božića, Vikija Grošlja in Toneta Škarjo ... Več po vrnitvi.

23.10. 10.15 Viki Grošelj po telefonu
Danes dopoldan so bili na vrhu Ama Dablama še štirje: Janko Ažman, Janez Dovžan, Tina Di Batista in Tomaž Jakofčič. Sedaj se vračajo v T1.
Delo na gori smo v glavnem zaključili in člani odprave že odhajajo. Z doseženim smo zadovoljni: osem nas je bilo na vrhu (pred današnjimi, kot prvi sam Marjan Manfreda, potem pa Stipe Božić, Viki Grošelj in Gyirmi Sherpa) in posneli smo obilo dobrega gradiva za dokumentarni film.
V soboto 29. oktobra imamo let iz Lukle v Katmandu.

22.10. 10.25: Viki Grošelj po telefonu iz BT
Četverica: Janko Ažman in Janez Dovžan ter Tina Di Batista in Tomaž Jakofčič so že v T2 (6400 m) in če bo šlo, bodo jutri poskusili priti na vrh; vreme se je izboljšalo, kaže kar dobro.

21.10. ob 18.30 Viki Grošelj po telefonu
Vsi, razen štirih, smo že v baznem taboru. V T1 sta še Janko Ažman in Janez Dovžan ter Tina Di Batista in Tomaž Jakofčič.
21.10. po telefonskem sporočilu Vikija Grošlja
Danes sneži in vsi sestopajo.
Tina Di Batista in Tomaž Jakofčič sta tri dni plezala Španski greben in dosegla višino 6200 m. Potem pa se je poslabšalo vreme in – tudi onadva sestopata.

20.10. po telefonskem sporočilu Vikija Grošlja
Stojan Burnik in Joško Božić sta v T2 in bosta predvidoma jutri poskušala priti na vrh. Sledita jima Janko Ažman in Janez Dovžan, ki sta sedaj v T1.
19.10. Pripravljeno po telefonskem sporočilu Vikija Grošlja
Danes ob 9.30 po nepalskem času so se na Ama Dablam (6828 m) povzpeli še trije: Stipe Božić, Viki Grošelj in Gyirmi Sherpa. Celoten vzpon so tudi posneli. Vrnili so se že v T2 (6400 m, iz klaterega je Viki poklical) in sedaj se odpravljajo navzdol.
Pod Ama Dablamom je veliko odprav ...
18.10. Povzetek iz telefonskega sporočila Vikija Grošlja:
Včerajšnja vest, da je trojica prišla v T2, se je izkazala (slabe zveze z goro) za napravilno. Bili so namreč prekasni za T2 in so zato raje sestopili.
So se pa danes iz T1 v T2 (6400 m) preselili Stipe Božić, Viki Grošelj in Gyirmi Sherpa; jutri bodo že poskušali priti na vrh.
17.10. Viki Grošelj ob 12.52 po telefonu iz T1:
Danes ob 12 uri po nepalskem času je bil Marjan Manfreda - Marjon na vrhu Ama Dablama (6828 m).
Ob pomoči Gyirmi Šerpe nam je uspelo postaviti Tabor 2 na višini 6300 metrov in v njem so sedaj trije: Janko Ažman, Janez Dovžan in Rafko Vodišek.
Vsi se dobro počutimo in – javimo se spet jutri.
P.s. V bazi sta tudi že Joško Božić in Stojan Burnik.
16.16.10. SMS: Morala sva obrniti
Naveza Joško Božić – Stojan Burnik in Marjan Manfreda bo spala na 6000 metrih. Jutri bodi poskusili postaviti zadnji tabor na 6400.
Midva s Tino sva obrnila v Ombigaichen (6350 m) pri poskusu prvenstvenega vzpona zaradi nevarnosti plazov 300 metrov pod vrhom. Lep pozdrav vsem - Tomaž Jakofčič
15.10., SMS od Toneta Škarje (iz odprave Ama Dablam 2005)
Včerajšnje sporočilo se je nanašalo na Kula Kangri ne na Ama Dablam. | Spodnja vest torej ne spada k tej odpravi!
14.10., SMS: Gremo v steno
Jutri gremo štirje slabše aklimatizirani v ABC in v steno. Čez dva dni pa bo šlo pet bolje aklimatiziranih direktno v steno.
Zdravje je OK, upamo da bo tudi vreme – so pa danes čudne ovčice. Lep pozdrav od vseh Tone Škarja

08.10. 18.46, SMS sporočilo
Vsi smo bili na 5700. Vreme je nestabilno. Jutri odhajamo spet gor: midva s Tino proti goram vzhodno od Ama Dablama, ostali na Churuung Ri (5600 m). Zatem proti vrhu Ama Dablama. Lp Tomaž
06.09., s telefonom
Danes smo postavili T1 na višini 5400 m. Jutri se bomo aklimatizirali do višine 5800 m. Vsi smo OK, tastari šibajo kot nori! Lep pozdrav vsem Tomaž

03.10. 13:34, e-sporočilo: Prišli smo v Namče
Danes smo prišli v Namče Bazar (3450 m). Popoldan smo zaradi boljšega spanja odšli še dobrih 400 metrov višje do vasi Kumjung. Jutri bomo odšli vse do vasi Pangboče, kjer bomo imeli bazni tabor. Naše domovanje bo kar v lodgu od koder imamo potem še dve uri do siceršnjega baznega tabora.
Po dnevu počitka bomo šli na prvo resnejšo aklimatizacijo. Interneta ne bo več zato se bomo javljali samo s SMS.
Vsi smo zdravi. Lep pozdrav od vseh, Tomaž

01.10., e-sporočilo: Jutri že letimo v Luklo
Danes smo že drugi in hkrati zadnji dan v Katmanduju. Še vedno je umazan, ampak še vedno je biti prijetno tu. Viki je vse formalnosti opravil že včeraj, danes še spakiram
o in jutri poletimo v Luklo. Dobivamo navzkrižne informacije o številu odprav na Ama Dablam. Po nekaterih naj bi bili šele drugi in za nami naj bi bilo še 20 odprav. Po drugih informacijah pa - smo med zadnjimi. No, bomo videli...
Drugače se prav fino. Tile "manj mladi" alpinisti so iz čisto drugega filma kot se v alpinizmu vrti danes, zato je vzdušje enkratno. Lep pozdrav iz Katmanduja, Tomaž Jakofčič

29.09. Odhod

28.09. G-L: Jubilejna himalajska odprava Ama Dablam 2005 - Viki Grošelj

Janko AžmanJoško BožićStipe BožićStojan Burnik
Danilo CedilnikTina Di BatistaJanez DovžanViki Grošelj
Tomaž JakofčičTomaž JamnikMarjan ManfredaTone Škarja
Igor TekavčičRafko Vodišek

Sponzorji in donatorji:

Stroški odprave so 78 000 USD. Pri organizaciji odprave je sodelovalo več kot 150 organizacij in posameznikov, ki so vsak po svojih močeh prispevali , da bo odprava lahko odšla na pot. Posebej velja izpostaviti štiri pokrovitelje: Planinsko društvo Ljubljana – Matica, DDC svetovanje inženiring, d.o.o., Maya Maya in Planinska zveza Slovenije.

novosti v2

1 komentarjev na članku "Ama Dablam 2005"

Borko Gajić,

Kako je lepo biti na vrhu 30 godina kasnije.

Srećno i neka vas bog čuva.