AN - 31.03.09

Koledarska pomlad že v polnem zamahu, prestavili smo ure, zima pa brije norca iz vseh.

Zgodba te pomladi bo, da je zima strašno dolga, a to čivkajo že vrabci, ki komaj čakajo na tople dni, lastovice se bodo pa tako ali tako zadržale še nekaj časa v toplejših krajih. Kakor koli obračate, razmere so bolj zimske kot nekaj zadnjih let, v Ratečah sneži … Saj ne, da se človeku po taki zimi ne zljubi toplih primorskih plezališč, a razmere v gorah so tudi odlične, mogoče celo boljše kot celo zimo.

Nova smer

14.03. sta Matej Zorko in Marko Levičar (Posavski AK) plezala v zahodni steni Kalškega Grebena. Plezala sta v območju med Rudijevo smerjo in Zahodnim grebenom. Predvidevata, da gre za novo smer z oceno (III+/3, M5, 800 m). Škoda, ker nista navedla imena, če je smer res prvenstvena. Več kot se najde v vodnikih tudi sam ne vem, ker res (še) nisem lokalpatriot. Bi pa tudi ob tej novici pozval ljudi, ki kaj vedo ali sumijo, da to sporočijo. Podobno kot sem zadnjič spraševal za vzpon Krešimirja – vseh smeri res ne morem poznati, lokalni poznavalci pa so lahko dober vir namigov, na koga se obrniti, če že ne vedo točnega odgovora. Skratka napišite pripombo, opombo, … ker pri smereh, ki ubirajo tako logične prehode, je res težko verjeti, da ni tam že kdo hodil.

Kalški greben

Palec

Ponovno smo dobili dopis kolegov iz Hrvaške, informacija pa je tokrat že preverjena. Ker so novico potrdili poznavalci alpinističnih spustov Iztok Tomazin, Dejan Ogrinec in Borut Črnivec, lahko z gotovostjo govorimo o prvenstvenem spustu. Lani sta Slavek Peklarić in Ivan Skuliber opravila prvi spust po Levi grapi (IV-, S4+, 700 m). Spusta niso opravili z glavnega grebena Palca, ampak samo iz vrha grape zaradi zelo goste megle. Na začetku omenjeni fantje pa so jim namignili, da bi bilo vendar lepo spust opraviti iz samega grebena. Preteklo nedeljo, 22.03., sta tako dokončno poravnala svoj dolg in opravila spust z vrha Južnega stolpa. Vreme je bilo odlično, razmere dobre tako, da je Ivan opravil spust z vrha, Slavek (ti lenoba, ti) pa je prijatelja počakal na začetku Leve grape. Nastal je spust z imenom Z vrha južnega stolpa in čez Levo grapo (IV-, S4+, 800 m). Glej slike desno in picaso.

Za smučarje še podroben opis:
Spust z vrha Južnega stolpa se začne po jugo-jugozahodnem pobočju (IV-, 40-45°, 50 m, izpostavljeno). Ob kratkem prehodu na levo sledi prečka na jugovzhodno pobočje (III, 35-40°, 50 m). Sledi spust po pobočju in ponovno po prvem prehodu na levo in vodoravna prečka do grebenčka nad Levo grapo (cca. 150 m dolžine) in do samega stopa v Levo grapo. Nadaljuješ po Levi grapi - zgornji del ima zelo enakomeren naklon (IV-, S4+, 50/40-45°, 400 m), spodaj pa strmina počasi popušča (III, 300 m).

Prva smučarja smer primerjata z spustom po Jugovi grapi v Dovškem Križu in spustom čez Osrednjo (severovzhodno) grapo Vrtače (IV-, S4+). Ker je smer zelo blizu Centralne grape, upata na hitro ponovitev in se za komentarje priporočata, saj je obema smer, zlasti po ambientu, ena najlepših.

Nad Chamonixom

Ko smo minuli petek zaključevali tabor perspektivnih alpinistov v Chamonixu, se je zvečer na vratih hostla pojavila polovica slovenskih alpinistov – vsaj tistih, ki imajo resno ambicijo, kaj preplezati v tamkajšnjih gorah. Žal so slabo prebrali vremenske napovedi in večina jih je prišla zgolj na kavo. V četrtek je začel pihati močan severovzhodni veter, ki je pihal še v petek in soboto. Kljub temu sta Dejan Koren (AO Vipava, DUMO) in Rok Stubelj (AO Nova Gorica) preplezala ultra lepo in moderno klasiko Mont Blanc du Tacula Scotch on the Rocks (IV, M7, 450 m), seveda na pogled, kot se mojstrom spodobi. Hvalita lepoto smeri in odlično vreme, le ledu se jima je zdelo nekam malo. Malce pozna sta bila, kakšen mesec prej je bilo tudi ledu nekaj več. V isti ekipi sta bila še Jurij Hladnik in Nejc Marčič (oba AO Radovljica), ki sta prvi dan pospravila Supercoluar (5, 800 m) v istem hribu in naslednji dan še Eugester Couloir Direct v Aiguille du Midiju (IV, 5, 1000 m). Za slednjo sta z dostopom potrebovala 7 ur. Vsekakor precej bolje kot zgolj spiti kavo v Chamonixu in oddrveti nazaj domov.

Naj bo dovolj za danes. Če pa preplezate še kakšno zimsko smer v gorah, kar pošljite na alp.ple@planid.org, pa tudi primorski sončkarji nikar ne pozabite name. Tomaž je odšel na potep za dolga dva (plus) meseca in name prevalil breme in radost urejanja alpinističnih novic.

Lep pozdrav do prihodnjič, Tomažu pa veliko sreče,