Kula Kangri 2005

Osrednja alpinistična akcija PZS v letošnjem letu, 10 udeležencev, od 15.09. do 04.11.05

Uroš Samec, vodja, Rok Blagus, Tine Cuder, Aleš Česen, Jurij Hladnik, Mitja Šorn, Miha Valič, Aljaž Tratnik, Rok Zalokar in zdravnica Anja Štemberger
Himalaja, Tibet – Kula Kangri (7554 m); od 15. septembra do 4. novembra 2005

24.10. je Jernej Bevk dobil SMS vodje odprave Uroša Samca:
Pospravili ABC, dva šotora od treh sta bila uničena. Popoldne je zopet začelo snežiti.

22.10. SMS od vodje odprave Uroša Samca:
S plezalnim delom odprave ob nenehnem sneženju smo danes zaključili. Sledi podiranje ABC in potem še baze. Odhod domov v sredo. 29. oktobra pridemo predvidoma v Katmandu.
Lep pozdrav vsem!

20.10. Posredovana vsebina SMS Uroša Samca:
Že od včeraj v bazi sneži. Po vremenski napovedi naj bi se po petku izboljšalo. Če ne bo padlo preveč snega, gredo v nedeljo v ABC in naslednji dan v steno.
Rok Blagus je zaradi angine skupaj z zdravnico sestopil (op. verjetno do prve vasi)
Časa jim ne ostaja več veliko, saj morajo v sredo odditi iz baze.
17.10. sporočilo Jerneju Bevku iz baze:
Predvčerajšnjim so Česen, Samec in Tratnik odšli v ABC in včeraj vstopili v steno. Bivakirali so na višini 6650 metrov. Ker pa so iz baze dobili slabo vremensko napoved so nato sestopili in se danes vrnili v bazo, kjer sedaj vsi čakajo na boljše vreme.
15.10., SMS od Toneta Škarje: Prosim popravi!
Sporočilo se je nanašalo na Kula Kangri in ne na Ama Dablam
P.s.: Tone Škarja je torej le posredoval sporočilo (gl. nadaljevanje spodaj), ki ga je dobil od Andreja Štremflja, ni pa tega navedel.
14.10., SMS od Toneta Škarje: Gremo v steno
Jutri gremo štirje slabše aklimatizirani v ABC in v steno. Čez dva dni pa bo šlo pet bolje aklimatiziranih direktno v steno.
Zdravje je OK, upamo da bo tudi vreme – so pa danes čudne ovčice. Lp

11.10., po telefonu
Česen, Tratnik in Zalokar so včeraj v sklopu aklimatizacije postavili šotor pod Malim Karelijangom (6824 m). Danes so ob petih zjutraj štartali, bili ob dveh na vrhu in ob osmih nazaj pod steno.
Ostali so včeraj postavili ABC, ki je sedem ur hoje od baze (900 metrov gor in 300 dol). ABC je na višini 5900 m in eno uro od stene.
Danes so se poskusili aklimatizirati v Kula 3, vendar so se bili prisiljeni obrniti zaradi klož. Uroš se je vrnil v bazo, ostali se bodo jutri poskušali ponovno aklimatizirati.
Vreme je trenutno sončno z zelo močnim vetrom, stena, ki je njihov cilj zgleda dobro zasnežena, vendar je verjetno zelo kložasta.

09.10., SMS
Prejšnjo aklimatizacijo so po prespani noči na 5900 m zaključili na 6200 m v slabem vremenu in gaženju pol metra novega snega.

06.10., po telefonskem sporočilu povzemamo
Odpravljamo se na drugo aklimatizacijo. Danes gremo na višino 5900 m, kjer prespimo. Jutri vzpon na Jixiang (6700 m) in pojutrišnjem nazaj, ko še enkrat prespimo na 6500 m.
Člani odprave so vsi v redu, vreme ni ravno najboljše, a padavin očitno ni več.

03.10. Še naprej slabe vreme in bo predvidoma še do srede
02.10. slabo vreme
01.10 . so se odpravili na 2. aklimatizacija na ok. 6700 m visok vrh v bližini baze, ki naj bi trajala dva dni, vendar jih je že po nekaj urah posnežilo, tako da so se vrnili

30.09. Počitek v bazi
29.09. 1. aklimatizacija na 6442 m visok vrh v okolici baze

27.09. 16:30 Postavljen imamo BT
Danes smo postavili bazni tabor na višini 5350 metrov; lokacija |op.: vpisati jo velja v iskalno vrstico Google Earth, pa dobimo nje položaj; glej sliko v desnem stolpcu|, 28 16" 46.734""N, 90 35" 13.956""E

24.09. 15:29:08 , e-sporočilo: V avtomobilsko bazo
Po dveh dneh vožnje smo mimo Latseja (4100 m) pripeli v Shigatze (3900 m). Tu bomo danes popoldne nabavili se preostalo hrano. Jutri naj bi dosegli avtomobilsko bazo (4400 m).

21.09., SMS: Smo v Nylamu
Včeraj smo prečkali mejo in spali v Zhangme. Zdaj smo prišli v Nylam, na višini 3800 metrov, kjer bomo dvakrat prespali in se aklimatizirali. Vsi smo v redu, le malo smrkamo. Na meji je vse potekalo brez problemov. Imamo sposobnega oficirja! Lp Uroš

19.09. 18:01, e-sporočilo: Imamo vso opremo
Danes se je kot po čudežu vsa oprema znašla v hotelu, tako da jutri vsi (rahlo bolni) zapuščamo Katmandu.
17.09. 07:47, e-sporočilo: Vsi smo v redu
V četrtek pozno ponoči smo prileteli v Katmandu, čakali še uro na letališču na dva izgubljena nahrbtnika in končno prišli v hotel. Vsi smo v redu, še bolj pa bomo, če nas bo danes razveselil kargo, ki bi moral prispeti v Katmandu že v torek, pa se je zataknil nekje v Karačiju.
Včeraj je iz Dohe čudežno prispela prva polovica izgubljene opreme (moj nahrbtnik), na Rokovega še čakamo.
Jutri nas pride obiskat gospa Hawley, na vrsti pa je tudi nakupovanje hrane, dobimo pa tudi strokovno zdravniško oskrbo, čeprav jo na srečo ne potrebujemo, v Katmandu bo namreč prispela Anja.
V ponedeljek si bomo priskrbeli še kitajske vize in jo v torek zjutraj mahnili v Tibet. Srečno, Uroš

15.09. odpotovali

Kula Kangri

Na glavni vrh Kula Kangri (7554 m), ki se dviga v Tibetu na meji z Butanom, je prvič po SZ grebenu, smeri najlažjega pristopa, prišla japonska odprava leta 1986.
Po Normalki so vrh dosegli potem še dvakrat: leta 1994 je uspelo štirim Avstrijcem, 1997 pa šestim španskim alpinistom.
Na Kula Kangri 2 in 3 pa so prvi povzpeli člani japonske univerzitetne odprave leta 2001.

Gorska skupina Kula Kangri nad jezerom ...; foto

Vse do danes pa je ostala nedotaknjena osrednja severna stena in tudi stene stranskih vrhov, ki sta oba visoka preko 7000 metrov. V bližini je tudi še nekaj nepreplezanih sten šest in sedemtisočakov, med njimi je najbolj zanimiv še deviški Karejiang (7045 m). To so cilji letošnje slovenske alpinistične odprave. Sten se nameravajo lotiti na alpski način.

Sponzorji: KOTG in KA pri PZS, BTC, Krka, 3 Gen, Avtokleparstvo Štojs, AO Ljubljana - Matica, Mercator-Intersport, Iglu šport, Iskra Invest, Zemljak, Slovenska Industrija jekla, Vernar Consulting, Droga, Lek, Gorenjka, On Line, Iskra Tela, PD in AO Rašica, Smart Com, Tekstilni izdelki Bučan , Mesarstvo Krušič, Sij, Vipi, Gostilna Tulipan, Trgovina Graščca, Okovje, Mesarija Kalan, Komplet, Pizzeria Gorenc, Orodjarstvo Kavčič, Evaks, Bilban, Debitel, Tiskarna Medium, Tiskarna Požgaj, Acroni, Zavod za šport Jesenice, AO Jesenice, Železarna Jesenice, Tocom, Saeway, Lapis, Arc, Tosama, MAH, Ecolab, Kolektor, Šušteršič Logatec, Tekaško smučarski klub Idrija, Planinsko društvo Idrija, P.E.S., Športna zveza Idrija, Almat, Altis, Rotomatika, Ascom, Medis, Belupo, Kraške lekarne, Zdravstveni dom Ilirska Bistrica, Aform, Salus, ProMontana, ProVITA, Pliva, Mobitel