Plezališča za plezanje z orodji

Vili Guček ... v Zasavju: Znojile in Galerije (pri tunelih, Zagorje ob Savi)
+ Lokalno pregorevanje + fotografije plezanja z orodji

Znojile
Tekmovalci in gledalci so to plezališče spoznali ob predlanski tekmi, ki smo jo člani AO Trbovlje in AO Litija organizirali v sklopu tekem za Slovenski pokal v lednem plezanju. Gre za dobro urejeno plezališče z lažjimi in zmerno težkimi smermi (od D4 do D8). Ob mrzli zimi se smer Ledeno srce iz D7 spremeni v M7. Plezališče sva opremila Ervin Mlakar in Vili Guček.

Dostop:
Iz smeri Ljubljane: S Trojan: (11,5 km), Čemšenik (proti smučišču Prvine), Jesenovo, pri gostilni Zaloka levo proti Znojilam, po koncu asfalta še 1,5 km, plezališče je nad cestico, ki se odcepi levo navzgor, nad hišo št. 22, do stene je le dve minuti hoje.
Iz smeri Celja: Prebold, Podmeja, pri gostilni Jager desno proti Vrhem, mimo smučišča Medvednica, na Vrheh pod cerkvico levo navzdol v Znojile
Iz Zagorja ob Savi: (11 km): Kotredež, Jesenovo, pri gostilni Zaloka desno proti Znojilam, po koncu asfalta še 1,5 km, plezališče je nad cestico, ki se odcepi levo navzgor, nad hišo št. 22, do stene je dve minuti.

Višina stene od 10 do 20 metrov, nadmorska višina ~ 800 m, orientiranost: vzhod in jug, smeri so skalne (z oceno D), le v smeri Ledeno srce se lahko naredi »mix«, sicer so svečke le za dekoracijo! Nastanek plezališča je omogočil AO Litija.

Galerija (pri tunelih) – Zagorje ob Savi

Na cesti Litija – Zagorje ob Savi, 12 km od Litije in 2,6 km pred Zagorjem, tristo metrov za tuneli oz. takoj za novo zaščitno galerijo desno. Parkirati je najbolje še kakšnih dvesto metrov naprej proti Zagorju, na levi strani ceste.
V plezališču je 11 smeri od D4/5 do D7, visokih okoli 15 metrov, ob hudem mrazu pa tudi manjši zamrznjen slap, ki ima višje v grapi tudi nekaj višji skok.
Plezališče sva opremila Ervin Mlakar in Vili Guček

P.s.: Trenutno so na območju plezališča gradbena dela, zato uporaba do zaključka del ni priporočljiva.

Smer: Lokalno pregorevanje (D7)

Smer v soteski Kolškovega grabna v Hrastniku Lokalno pregorevanje (D5, D5, D6, D7) je več raztežajna opremljena smer v steni ob slapu, ki je bil zamrznjen že večkrat preplezan. Če je dovolj ledu, ocena dobi tudi nekaj M-ja, raztežaji so krajši (15-20 m). Ocena je seveda le predlog in se bo še oblikovala.
Sestop je levo ob slapu, lahko tudi s spusti po vrvi po smeri. Če ni zamrznjeno, bo to mokro soteskanje!
Smer sem opremil in preplezal avtor članka pozimi 2007, ponovil pa jo je pred kratkim Bojan Leskošek.

Dostop: Iz Hrastnika proti cesti za Zidani most (1,2 km), pri odcepu za Krnice levo pod železnico in takoj spet levo do hiše pri Kolškovih (Za Savo 3). Za hišo je grapa s potokom, ki nas po slabih desetih minutah pripelje pod smer.
Parkiranje na dvorišču ni najboljša rešitev, zato poiščite prostor nekje niže ob cesti.

In še nasvet (tudi za opremljevalce) v stilu »da ne bi bolelo«:
V večini smeri lahko pri vstopu varujemo plezalca s pomočjo dodatnega svedrovca dva do tri metre levo ali desno vstran od vstopa. Ta je nameščen nekje v višini pasu, da ga lahko izpnemo, ko je plezalec višje v smeri. Takšno varovanje je še posebej pomembno, če gre za zahtevnejši začetek smeri. Namen pa je preprečiti stik oz. trk varujočega s padlim »vitezom« in njegovimi sveže nabrušenimi cepini in derezami ...

Informacija, ki pa ni iz Zasavja.
Levo od Firštovega slapu v Logarski dolini sem »nekaj zim nazaj« opremil in preplezal smer Mixer (M9, moja prva kombinirana). Vodi iz manjše votline po stropu, dolga je približno 20 metrov, proti vrhu pa plezaš v manjši ledeni sveči. Smer je previsna in atraktivna, preplezal pa sem jo še z ostrogami in torej čaka vzpon v »pravem«, današnjem slogu. Tudi ocena zahtevnosti je seveda le predlog. Opozoril bi na morebitno nekoliko slabšo kakovost svedrovcev, saj ti niso nerjaveči, in so zaradi stalne vlage morda že zarjaveli. V tem kratkem času trdnost verjetno še ni vprašljiva, smer pa bo zagotovo tudi sanirana.

Klemen brez ledu v smeri Ledeno srce